Sa ženskim haljinama i torbama za 49,90 kuna, dječjim majicama, hlačama, pidžamama za 17,90 kuna, LED svjetiljkama za 34,90 kuna..., neupućeni su maloprodajnom lancu Pepco predviđali budućnost kineskih dućana koji su svojedobno u nas nicali kao gljive poslije kiše. Godinu i pol kasnije gotovo nema građanina koji u nekoj od Pepcovih trgovina nije nešto kupio – i iznova se vraća, čime je taj brend u vlasništvu južnoafričkog investicijskog holdinga Pepkor i u nas opravdao brojne nagrade u sektoru maloprodaje, uključujući Forbes’s Diamonds, Shopping Center Forum Award, Good Brand i Quality of Service Award i Best CEE retailer 2017. Zašto su stalno gužve na blagajnama, kako posluju u Hrvatskoj, kakva su im dalja očekivanja i planovi..., pričamo s Tomislavom Bekavcem, direktorom Pepca Croatia.
Je li hrvatsko tržište opravdalo vaša očekivanja?
U potpunosti, štoviše, čak su i nadmašena. Kupci su nas vrlo brzo prepoznali kao atraktivnu trgovinu s dobrim omjerom cijene i kvalitete. Tome u prilog ide i priznanje Odabrale mame koje smo nedavno dobili kao najbolji trgovački lanac u kategoriji tekstila i kućanskih potrepština te ćemo se i truditi i dalje opravdati ovu nagradu.
Zaostajemo li po potrošnji u odnosu na neka druga tržišta? Kolika je prosječna košarica u Pepcu u Hrvatskoj?
U Hrvatskoj je ona 80 kuna, i u usporedbi s našim drugim tržištima u središnjoj i istočnoj Europi jedna je od većih – i još jedna potvrda ponude i kvalitete koju nudimo unutar trgovine.
Koliko danas imate trgovina?
Do sada smo u Hrvatskoj otvorili 30 trgovina i nastavljamo se širiti. Okvirni nam je plan, od ulaska na tržište, imati oko 80 trgovina kroz pet godina. Zapošljavamo 360 ljudi, od toga 330 u trgovinama i 30 u središnjici. Iz Hrvatske ujedno operativno pokrivamo i Sloveniju s kojom ukupno brojimo već 50 trgovina. Planiramo daljnje širenje u regiji, no trenutno nemamo finalnih potvrda i termina.
Kako ste poslovali u prvoj godini na hrvatskom tržištu?
Prve trgovine otvorili smo u travnju 2017. i do kraja godine realizirali 102 milijuna kuna prometa. Izuzetno smo zadovoljni s ostvarenim prometom koji svakako ima udjela u našem daljnjem širenju.
Cijene su niske, a kvaliteta? Možete li vas se uspoređivati s Jyskom, Emmezetom ili Ikeom po pitanju opreme za dom ili pak sa Zarom, H&M-om i sličnima po pitanju tekstila?
Cijene su prilagođene kupovnoj moći naših kupaca, jer baš kao što naš slogan kaže, nudimo Više za manje... svaki dan. Gospodarstvo razmjera omogućuje nam da ponudimo testirane, kvalitetne proizvode po povoljnim cijenama. Svi proizvodi prolaze strogu kontrolu kvalitete u skladu s propisima EU prije nego što se distribuiraju u trgovinama.
Što se najbolje prodaje?
Najjača kategorija nam je odjevni tekstil, i to za bebe i djecu od 3 do 14 godina. Vrlo blizu po prodaji su i kućanski proizvodi koji svojim dizajnom, cijenom i kvalitetom nađu put u košarice naših kupaca. Kontinuirano radimo na poboljšanju asortimana i na prilagodbama za svako tržište. Nedavno smo uveli jeans corner i time prikazali ponudu na nov i atraktivniji način, osobito za mlade i tinejdžere.
Imate li kakvih dodirnih točaka s Emmezetom jer ste sestrinske firme u vlasništvu Steinhoff International Holdingsa?
Sve tvrtke u sklopu Steinhoffa djeluju manje ili više zasebno pa poslovanje Emmezete ne utječe na naš maloprodajni lanac. Položaj Pepca, kao i svih tvrtki Pepkor Europe, kao što su Poundland, Dealz, PEP&CO danas je snažan i stabilan.
Kako koncept Pepca funkcionira na drugim tržištima?
Na svim tržištima poslujemo jako dobro. Koncept je u svim zemljama identičan, a s rebrandingom u 2017. upravo su trgovine u Hrvatskoj i Sloveniji bile prve prema novome konceptu. Od samog početka prilagođavamo se kupcima otvaranjem prodavaonica u gradskim središtima ili trgovačkim galerijama. Tako, u sinergiji s prehrambenim trgovinama, omogućujemo sveobuhvatnu kupnju. Zahvaljujući rješenjima kao što su mala površina, pojednostavljena unutrašnjost trgovina, standardizirana signalizacija te specijalizirane usluge, uz jednostavnu i brzu navigaciju, kupovina je ugodnija.
Gdje ste sve prisutni?
Pepco CEE od 2004. prisutan je u Poljskoj, a od 2013. širi se u Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Rumunjskoj, RH, Sloveniji, Litvi, Latviji i Estoniji. U idućim mjesecima bit ćemo prisutni u Bugarskoj. Pepco CEE trenutno posluje s više od 1500 trgovina diljem srednje Europe, koje svakog mjeseca posjeti 15 milijuna kupaca. Proteklih 12 mjeseci otvorili smo trgovine u tri nove zemlje na Baltiku i gotovo 300 novih trgovina diljem Pepco tržišta. To se odrazilo i na posljednje revidirane godišnje rezultate po kojima nam promet raste za više od 50% u odnosu na prethodnu godinu. To nam omogućuje status jednog od najdinamičnijih maloprodajnih lanaca širom Europe.
Kakvi su vam dalji planovi u Hrvatskoj i regiji?
U Hrvatskoj i Sloveniji nastavljamo širenje i povećavamo odjele u središnjem uredu u Zagrebu kako bismo mogli pratiti razvoj firme. Želimo biti najveći i najjeftiniji maloprodajni lanac za tekstil i kućne potrepštine. Moderan koncept naših trgovina, osvjetljenje, način izlaganja, profesionalno osoblje, ponuda, omjer kvalitete i cijene, te povezanost s CEE tržištem ono je što nas ponajviše izdvaja pri usporedbi s konkurencijom.
Onda sam ja jedan od rijetkih koji nije nikad čuo za tgu firmu.