Predblagdansko ludilo sniženja, inaugurirano pod nazivom “Black Friday”, koje je postalo američki izvozni proizvod, u Hrvatskoj će građanima, prema procjenama HGK, iz džepa izbiti oko pola milijarde kuna.
Zbirni je to podatak za cijeli tjedan akcija i popusta u rasponu od 20 do 70 posto.
No, za razliku od američkog rapidnog spuštanja cijena, hrvatskim kupcima smrači se pred očima kad vide da ih trgovci “časte” sa samo 20 ili 30 posto.
Prerano je bilo jučer za konkretnije dnevne brojke, no samo na Diners kartice do 13 sati zabilježeno je 30% više transakcija i 43% veća potrošnja nego prošli petak.
Pogledajte kako izgleda "najjeftiniji dan u godini"
Padao sustav
U SAD-u je “Crni petak” službeno počeo u srijedu i završit će u ponedjeljak, a samo bi online prodaja trgovcima za ta četiri dana trebala donijeti skoro 22 mlrd. dolara, prema prognozama Internet Retailera.
Od toga bi se oko 6 mlrd. dolara trebalo odnositi na petak, 15% više nego lani.
U srijedu je već prodano 2,4 mlrd. dolara vrijednosti preko interneta, što je rast od čak 31,8%, prema podacima Adobe Analyticsa. I u četvrtak je potrošnja rasla skoro 30 %.
No, nisu svi trgovci spremni dočekali priliku za dodatnu zaradu, veliki Walmart imao je tehničkih problema u online kupnji već u srijedu navečer, a na probleme su se žalili i kupci videoigara GameStop.
Živo i na burzi
No, zato je Walmart najavio da će na “cyber ponedjeljak” imati više posebnih ponuda nego ikad, posebno za igračke, opremu za dom i elektroniku.
Lani je na taj dan potrošeno 7,8 mlrd. dolara u američkim internetskim trgovinama, a za Amazon je to bio dan s povijesno najvećom prodajom.
Najoptimističnije prognoze idu i do 14 mlrd. dolara potrošnje u ponedjeljak, ako se doda i maloprodaja.
U šoping će u Americi, prema najavama Nacionalne maloprodajne federacije, čak 164 milijuna ljudi.
Za ovu je godinu pet top dućana u SAD-u najavilo najbolje ponude: za Amazon su to kompjutori i pametni telefoni, za Walmart igračke, posebno iz “lego” spektra, za BestBuy TV uređaji, za eBay elektronika, od slušalica do TV-a i sigurnosnih kamera, a za Kohl’s odjeća i oprema za dom, pametni satovi... Dell je pripremio specijalne ponude kompjutora.
Pogledajte video velike gužve ispred Linska u Zagrebu
No, ne vrti se novac samo u maloprodaji: potroši li se dovoljno za Crni petak, investitorima je to znak da slijedi profitabilna potrošačka sezona, što se odrazi na cijene dionica maloprodajnih dobavljača te bi živo moglo biti i na burzama.
Od 2007. do 2017. indeks S&P 500 dionica u maloprodaji imao je povrat od 5% u razdoblju Black Fridaya, u odnosu na prosječan povrat od 3% za S&P 500.
Ali morate naznacit da je njima strogo zabranjeno kroz godinu nabit cijene 300 posto pa onda dati akciju ili popust od 50 posto.kao u hr.daleko je hr jos od crnog petka.