STRATEGIJA 2007. Vlada zaključila da je u Hrvatskoj premalo priključaka

Broadband je u nas uskopojasni

man-bro-txt.jpg
import
18.07.2006.
u 15:31

Broadband u Hrvatskoj nije dovoljno raširen, zaključila je Vlada Republike Hrvatske u svojoj posljednjoj dijagnozi, postavljenoj za potrebe Strategije širokopojasnog pristupa u Hrvatskoj za 2007. godinu.

Strategiju i pripadajući Akcijski plan za njezinu provedbu prorešetali su svi mjerodavni u državnom vrhu, dokument je izradilo Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka, a svi zainteresirani mogli su ih do danas komentirati na javnoj raspravi.

Sjeverni prvaci
Sudeći prema slabašnih 2,5 posto hrvatske pokrivenosti, taj brzi pristup ironično bismo mogli nazvati uskopojasnim. Samo oko 100.000 priključaka ima u Hrvatskoj, dok istodobno razvijenih 25 zemalja Europske unije ima 11,5 posto. Prvaci, s obzirom na pokrivenost veću od 70 posto, na europskom su sjeveru: Nizozemci, Danci, Luksemburžani i Šveđani.

Ministarstvo je procijenilo da je broadband, istina, lani doživio snažan uzlet, no zbog veličine i obilježja tog tržišta u Hrvatskoj postoji opasnost produbljivanja digitalnog jaza između Hrvatske i zemalja EU. Svojevrsni imperativ koji je uime Vlade postavilo Ministarstvo jest smanjenje tog jaza. Kako bismo manje kaskali za Europom, u čije birano okrilje kanimo ući, potrebno je imati 500.000 broadband priključaka do kraja 2008. godine.

Bez dublje analize
Ministarstvo nije ulazilo u dublje analize zašto je kod nas tako malo priključaka. Nisu analizirali je li razlog tomu apsolutni nedostatak konkurencije na tržištu, njime još uvijek suvereno vlada T-com, a ostali operateri puki su preprodavači te usluge dok Agencija za telekomunikacije napokon ne raspetlja lokalnu petlju. Nije Ministarstvo ulazilo ni u analize je li razlog možda slaba educiranost stanovništva jer sustavne edukacije, objektivno, nema...

Akcijski plan koji bi trebao promijeniti tu neslavnu sliku sastoji se u tome da se priklonimo inicijativi Europske komisije, a mjerodavni će u našoj državi poduzeti razne mjere kako bi se internetsko tržište posve razvilo.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije