Hrvatska bi preko luke Rijeka morala postati nova vrata Europe, jedan je od zaključaka prvoga dana 1. međunarodnog sajma investicijskih projekata i komercijalnih nekretnina za Jadransku regiju REXPO 2012. koji se u četvrtak i petak održava u Zagrebu.
– Luke Venecija, Trst i Koper preplitke su, a jedino Rijeka zbog velike dubine mora može primiti najveće kontinentalne brodove – kazao je Zvonimir Sever, predsjednik Hrvatske komore inženjera građevinarstva.
Snažan program nacionalnog new deala
Hrvatska u EU unosi iznimno atraktivnu prometnu poziciju, što nam otvara prostor da postanemo logističko središte središnje i jugoistočne Europe. Za to je u prvoj fazi nužna modernizacija luke Rijeka i gradnja nizinske pruge od Rijeke preko Zagreba do mađarske granice. U drugoj fazi radila bi se pruga Zagreb – Vukovar i uredila vukovarska luka koja bi se priključila na koridor Rajna-Majna-Dunav. Cijeli projekt stajao bi od 10 do 12 milijardi eura.
– Istovremeno, to je i snažan program nacionalnog new deala, koji je Hrvatskoj danas ne potreban nego neophodan – kazao je konzultant Mladen Vedriš.
Na Sajmu REXPO Zagreb 2012., koji organizira tvrtka Expositum, predstavljaju se ključni sudionici i investicijske prilike iz Hrvatske i zemalja u regiji, a pojavili su se i investitori iz 30-ak zemalja Europe, Amerike i Azije.
Velika prilika
– Naša jadranska regija jedna je od najatraktivnijih ulagačkih destinacija u Europi. REXPO će biti svojevrsni inicijator oporavka građevinske i nekretninske industrije u Hrvatskoj i regiji – kazala je Sanda Marušić, voditeljica projekta REXPO.
Sajam je otvorio prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić koji je istaknuo da socijalizmu možemo zahvaliti što nam je gotovo netaknutim sačuvao prostor na Jadranu i tu vidi veliku priliku za investicijski ciklus.
– Baze JNA strašna su šansa, jer ih zbog svoje nesposobnosti čak ni korupcija u ozbiljnoj mjeri nije znala upropastiti – kazao je Čačić.
Ratko je ovdje potpuno u pravu.