1. Koliko je FINA e-Račun siguran?
FINA e-Račun temelji se na PKI tehnologiji koja omogućava najvišu razinu sigurnosti autentikacije korisnika i korištenja servisa. Svaki e-račun pošiljatelj potpisuje svojim elektroničkim potpisom, a servis provjerava je li račun zaista potpisan digitalnim certifikatom korisnika koji na to ima prava, što jamči autentičnost pošiljatelja i integritet poslanog računa.
2. Što mi je sve potrebno za pristup FINA e-Računu?
Potreban je odgovarajući digitalni poslovni certifikat izdan od strane Fine ili banke s kojom Fina surađuje. Fina u ponudi ima dva rješenja – FINA Digitalni certifikat na kripto uređaju za razmjenu putem web aplikacije i FINA Aplikacijski certifikat za izravno povezivanje s vašim računovodstvenim servisom.
3. Je li e-račun zakonski priznat kao i račun u papirnatom obliku?
Još 2011. godine objavljene su izmjene u Pravilniku o PDV-u, kojima je elektronički račun u potpunosti izjednačen s računom na papiru.
4. Mogu li se uz elektronički račun priložiti popratni dokumenti?
Uz e-račun je moguće priložiti različite dokumente (nastale elektronički ili skenirane), poput popratnih dopisa, priloga, obrazaca, ugovora i ostalih dokumenata.
5. Ako primamo račune u elektroničkom obliku, moramo li ih ispisivati i odlagati u papirnatom obliku kao vjerodostojan dokument?
Nema potrebe za ispisivanjem dokumenata, s obzirom na to da se ispisani e-račun ne smatra vjerodostojnim elektroničkim računom, ukoliko preslika na papiru nije ovjerena. Svaki dokument potrebno je čuvati u obliku u kojemu je potpisan, i to na odgovarajuće vrijeme, prema Zakonu o računovodstvu.
6. Kome mogu slati e-račune putem FINA e-Računa?
Preko FINA e-Računa možete slati e-račune prema svim registriranim korisnicima (obveznicima javne nabave i poslovnim subjektima) te prema neregistriranim korisnicima koje kreirate kao svoje e-mail primatelje, uz njihovo odobrenje. U ovom slučaju, e-račun izlazi iz servisa i njegova isporuka ovisi o primatelju e-pošte na strani primatelja.
Na stranici Javni registar servisa e-Račun možete vidjeti popis svih registriranih korisnika koji mogu samostalno primati i/ili izdavati e-račune.
7. Može li više korisnika biti prijavljeno na servis, za jednu tvrtku? Mogu li i knjigovodstveni servis i vlasnik tvrtke istovremeno koristiti servis?
Na servis može biti prijavljeno više korisnika unutar jednog poslovnog subjekta. Također, i vlasnik tvrtke i knjigovodstveni servis mogu istovremeno koristiti FINA e-Račun. Vlasnik tvrtke za sebe predaje Pristupnicu, dok za dodjelu prava knjigovodstvenom servisu predaje Punomoć za korištenje FINA e-Računa.
8. Koje koristi imaju pošiljatelj i primatelj od e-računa?
- Niže troškove kod izdavanja i obrade e-računa
- Uštedu kod ispisivanja računa, poštarine i troška materijala
- Automatsko zaprimanje obavijesti o primitku i prihvaćanju e-računa
- Jednostavniji pristup podacima za plaćanje
- Brzu isporuku koja omogućuje ranije plaćanje e-računa
- Sigurnu arhivu e-računa
- Mogućnost brzog pretraživanja poslanih e-računa
9. Na koji način Fina osigurava korisničku podršku korisnicima FINA e-Računa?
Svi korisnici mogu nam se obratiti putem:
- besplatnog telefona: 0800 0080
- besplatne tehničke podrške: eracun.itpodrska@fina.hr
- web obrasca
- virtualnog asistenta na web stranicama Fine koji odgovara na pitanja korisnika
- bilo koje Finine poslovnice na 170 lokacija diljem Hrvatske
10. Koliko se naplaćuje primanje i slanje e-računa?
Za primanje e-računa ne naplaćuje se naknada. Slanje e-računa se naplaćuje prema redovnom Cjeniku Fine. Naknade za korištenje FINA e-Računa i izdavanje certifikata možete pronaći na Fininim stranicama.
*Dodatna pojašnjenja vezana za FINA e-Račun možete potražiti u rubrici Česta pitanja i odgovori.