Nakon sedam i pol mjeseci na Zagrebačkoj burzi u ponedjeljak je počela trgovina Ininom dionicom s početnom cijenom od 4200 kuna. Postignuta početna cijena bila je vidljiva tek u 14 sati i iznosila je 4360 kuna. Naime, od 9.30 do 14 sati trajalo je tzv. predotvaranje dionice, a kako bi bile ustanovljene što realnije i reprezentativnije (prve) cijene dionice u trgovinskom danu.
Velik promet
Tijekom predotvaranja članovi su unosili ponude u trgovinski sustav, ali bez sklapanja transakcija, već su sklopljene na kraju postupka predotvaranja po tzv. cijeni otvaranja. Nakon toga cijena je još neko vrijeme rasla, ali ubrzo je počela padati i trgovinski je dan zaključila s padom od 7,14 posto, na 3900 kuna. Promet Ininom dionicom bio je nešto veći od sedam milijuna kuna.
Trgovali špekulanti
Volatilnost cijene tijekom trgovinskog dana upućuje na velik broj špekulanata koji su najviše trgovali dionicom. Među njima je bilo i nešto malih ulagača koji su mjesecima čekali da prodaju dionice, a to zbog blokade na burzi nisu mogli učiniti. Veći ulagači, prema spoznajama, tek su promatrali što se događa. Među njima su i mirovinski fondovi, koji drže oko četiri posto dionica Ine. Oni su, naime, najizvjesniji prodavatelji dionice MOL-u koji bi onda stekao željeni većinski udjel u Ini. Naime, iako im nedostaje samo oko jedan posto dionica, premda je riječ o Ini, sveukupna situacija na tržištu ne daje nimalo optimizma za potencijalne kupce te dionice, poručuje jedan sudionik tržišta.
Hrvatska je donedavno imala dvije rafinerije, terminale za rezerve,benzinske crpke, naftovod, vlastitu naftu......Što imamo sada? Našom domaćom naftom i crpilištima upravljaju Mađari. Našim rafinerijama upravljaju Mađari . Dio derivata već se uvozi iz Mađarske. Postrojenja robnih rezervi su završila uglavnomm u privatnim rukama i prodana su Mađarima ( Tifon..)- Benzinske su u rukama stranaca ili kao u slučaju INA-e njima upravljaju Mađari. OMV prodaje svoje crpke u Bih i Hr, a kupiti će ih opet stranac ( Rus?) -Hrvatska šuti. Rafinerija u BiH rapidno diže kapacitete, srpske se revitaliziraju, a sisačka je samo zbog politike u životu . I sad čekamo da Mađari i formalno preuzmu INA-u ( čijim dionicama se trgovalo i za vrijeme mirovanja), Pored svih tih postrojenja koja smo imali, naftovod koji imamo i koji je veza s ruskim izvorima, uz tankersku luku, dvije rafinerije, sisačku riječnu luku i centralni položaj , mi postajemo MARGINA, OVISNICI... Postaje izvjesno da ćemo uvoziti iz Bosne, Mađarske ,Srbije... Bez strategije i sposobnosti upravljanja industrijom došli smo do dna. Slijedi li dno ili ......