Prodaja imovine

Croatia Airlines prodala airbus i tri motora pa ih unajmila

avion
Foto: Borna Filić/PIXSELL
02.04.2015.
u 21:09

U CA ne žele otkriti koliko su dobili od prodaje aviona i motora, no riječ je o 220 milijuna kuna. Prodali su i parcelu za 3 milijuna kuna

Croatia Airlines ostvarila je u 2014. sedam milijuna kuna neto dobiti, uz ostvarene ukupne prihode od 1,586 milijardi kuna i ukupne rashode od 1,579 milijuna kuna. I dok je dobit porasla u odnosu na godinu prije, kad je iznosila 677 tisuća kuna, prihodi i rashodi su pali. Prihodi su manji za 58 milijuna kuna, a rashodi za 64 milijuna kuna.

Zemljište na Plesu

Pri tome je hrvatska aviokompanija lani prodala i odmah uzela u najam (sale and lease back) jedan airbus 320 i tri motora aviona, a prodala je Međunarodnoj zračnoj luci parcelu zemljišta na Plesu. U CA ne žele otkriti, uz objašnjenje da je to poslovna tajna, za koliko su prodali avion i motore, no tvrde da prihodi od te prodaje nisu utjecali na dobit kompanije, odnosno da bi bili u plusu i bez tih prihoda. Za zemljište su dobili oko tri milijuna kuna. Naši sugovornici iz avioindustrije kažu da je CA za airbus mogla dobiti između 12 i 14 milijuna dolara, a za svaki motor po 6,5 milijuna dolara. Ukupno je to najmanje 220 milijuna kuna. No nije cijeli taj iznos ušao u prihode CA, nego samo razlika između knjigovodstvene vrijednosti aviona i motora te cijena po kojima su oni prodani. Krešimir Kučko, predsjednik uprave CA, kaže da je avion prodan ispod njegove knjigovodstvene vrijednosti, ali da su motori prodani po cijeni višoj nego što je njihova vrijednost u knjigama. Stoga je u konačnici od tih prodaja CA ipak bila u plusu. O kojem je iznosu točno riječ, nije htio otkriti uz objašnjenje da bi se to moglo krivo tumačiti. Kaže da sad imaju nove troškove za najam, i to za avion mjesečno oko 320.000 dolara, a za svaki motor oko 120.000 dolara.

Zahtjev Europske komisije

U CA pri tome navode da je prodaja imovine dio mjera koje moraju provesti u sklopu programa restrukturiranja te da prodaja i najam aviona i motora nisu provedeni kako bi se utjecalo na poslovni rezultat tvrtke, već kao ispunjenje zahtjeva koje je pred kompaniju postavila Europska komisija. Navode i da su lani investirali vlastita sredstva za rekonfiguraciju dvaju zrakoplova airbus 320, što je koštalo šest milijuna kuna, u gradnju novoga hangara uložili su 15 milijuna kuna, a u planirani veliki servis motora 24 milijuna kuna. Hvale se i da su prvi put u cijelosti platili dvije rate refinanciranog kredita za airbusove u iznosu od 160 milijuna kuna.

>> Hajdaš Dončić o padu zrakoplova: To se Croatiji Airlines jednostavno ne može dogoditi

Ključne riječi

Komentara 13

NT
nije_to_samobor
21:54 02.04.2015.

Kaj, to nije ništ i Rikverc Dončić je sve dobro napravil. Milan Bandić (taj kriminalac) je dao voziti Milu Horvat k doktoru službenim automobilom, to je pravi kriminal.

MG
mgerbec2
21:45 02.04.2015.

moželi niže,dostojanstvo ćemo uskoro prodati , moj narode moželi još niže, strava u apsurdistanu

Avatar rakun19
rakun19
21:59 02.04.2015.

prihodi 1,586 MILIJARDI rashodi 1,579 MILIJUNA Ovaj novinar se ocito zabunio, jer da tako posluje imala bi novu flotu aviona, a ne prodavala pa iznajmljivala nazad...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije