Dobri rezultati potkrepljeni i inovacijama

Cromarisu prodaja i u pandemiji rasla 9%, na tržište lansirali i gofa i zubatca

Goran Stanzl/PIXSELL
07.03.2021.
u 20:31

Prema prvim nerevidiranim izvješćima, u 2020. godini Cromaris je ostvario prodaju od 10.376 tona ekvivalenta svježe ribe, što je za 9% više u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem

Unatoč krizi koronavirusa koja je obilježila lanjsku godinu, a prouzrokovala je i logističke izazove u distribuciji svježe i prerađene ribe te pad potrošnje u HoReCa kanalima na ključnim tržištima, u zadarskom Cromarisu bilježe izvrsne rezultate. Vodeći hrvatski te šesti proizvođač orade i brancina svijetu, na pandemiju je, naime, odgovorio brzom prilagodbom prodajnog portfelja, organizacije proizvodnje i distribucije, te je i u takvim okolnostima, prema prvim nerevidiranim izvješćima, u 2020. godini ostvario prodaju od 10.376 tona ekvivalenta svježe ribe, što je za 9% više u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem.

Na izvoznim tržištima ostvaren je količinski rast od 17%, ističu iz kompanije te dodaju kako na inozemnim tržištima ostvaruju 84% prodanih količina i 86% prihoda od prodaje. Prihodi od diferenciranih proizvoda, prije svega svježe očišćene i pakirane ribe - fileta brancina, orade i hame, porasli su za 16%. Diferencirani proizvodi trenutno čine 48% udjela u prihodima od prodaje, što je u skladu s Cromarisovom strategijom razlikovnosti u odnosu na konkurenciju. Zabilježen je i rast prosječnih cijena od 2%. Prihodi od prodaje u 2020. iznose 512 milijuna kuna i 8% su veći od prošlogodišnjih. Cromaris je u lanjskoj godini ostvario neto dobit u iznosu od 9,2 milijuna kuna.

- Rast je nastavljen i u prva dva mjeseca 2021. Prodano je 1.379 tona i ostvaren količinski rast od 16%, odnosno rast prihoda od 18%, u usporedbi s istim lanjskim razdobljem, koje, podsjetimo, nije bilo pod utjecajem koronakrize, dok je ove godine i dalje HORECA kanal zatvoren na svim ključnim tržištima. Rasli su i tržišni udjeli, prije svega na talijanskom tržištu. Nastavak pozitivnog trenda očekuje se i u sljedećim mjesecima – ističu iz Cromarisa. Dodaju kako nastavljaju i s inovacijama, pa je tržištu prije nekoliko tjedana ponudio uzgojenog gofa.

- Nakon orade, brancina i hame ovo je još jedna vrsta kvalitetne, nutricionistički vrijedne i gastronomski iznimno cijenjene ribe. Rezultat je to dvoipolgodišnjeg istraživanja Cromarisovih stručnjaka - navodi Goran Markulin, direktor Cromarisa te dodaje: Uzgoj gofa je izazovan i znatno zahtjevniji od uzgoja orade, brancina i hame za koje su tehnološki procesi poznati i znatno razvijeniji. U uzgoju se koristi posebna hrana, a zbog osjetljivosti te vrste potrebna je dodatna pažnja u svim fazama uzgoja.

Iako je glavnina namijenjena izvozu, gof je u ponudi i u Cromarisovim ribarnicama u Hrvatskoj. Dostupan je u kašeti kao klasična svježa riba, prosječne veličine oko dva kilograma, po cijeni od 124,99 kuna za kilogram. Za početak, godišnje se na ribarnice planira plasirati 50 do 100 tona, a od idućeg tjedna Cromaris će potrošačima nuditi i uzgojenog zubaca, čiji je eksperimentalni uzgoj u Cromarisu započeo još 2011. godine. Za očekivati je da će nove vrste privući potrošače, ali i dobiti najviša svjetska priznanja za kvalitetu i okus proizvoda koje imaju i sve ostale Cromarisove uzgojne vrste, kazali su iz kompanije.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije