Don Draper je možda imao nepogrešiv njuh u pogađanju što će privući kupce, ali današnja marketinška industrija sve više se oslanja i na tehnologiju kako bi učila o navikama i željama korisnika. Umjesto ideja iz popularne serije Mad Man današnji marketingaši šire svoje znanje i sve više koriste se pametnim softverskim rješenjima poput IBM-ove lepeze umjetne inteligencije iz projekta Watson.
To je i bila glavna tema IBM-ovog skupa THINK marketing održanog u Zagrebu.
- Marketingaši moraju biti multidisciplinarni. Danas sve više dolazi do suradnje dvaju mindseta, marketingaša i IT miljea, iznimno je bitno imati u timu data scientista. Danas se područja preklapaju puno više, nego prije interneta. Mislim da će se marketing dalje razvijati kao sinergija između tradicionalnih i novih vidova komunikacije - ocijenila je profesorica dr. sc. Morana Fudurić sa zagrebačkog Ekonomskog fakulteta.
Svoje iskustvo korištenja softvera za praćenje ponašanja korisnika podijelio je i Josip Begić iz poznatog uspješnog startupa Bellabeat, koji se proširio i na Ameriku:
- Vidio sam da velik broj naših korisnica uključi Bellabeat dok šeta psa. Bitno nam je kada i kako koriste naše proizvode i prirodno se pojavilo da data scientist radi s marketing timom. Zadnjih smo godinu dana u potpunosti posvećeni digitalnom marketingu, ostalo smo zanemarili. Odlično je što su rezultati jako mjerljivi i možete potrošiti zapravo manje novca i dobiti bolji izbor u kampanji.
Ideja je iskoristiti goleme količine podataka koji su većinom neiskorišteni, a pomoću kojih se mogu predvidjeti potrebe korisnika i pospješiti poslovne odluke.
Tvrtka Studio Moderna je, pak, uvjerljivim podacima još jednom dokazala vitalnost i korisnost e-maila i u marketinške svrhe. Oni su zahvaljujući IBM Watson Campaign Automation softveru povećali isporuku e-maila sa 20 na 99,9 posto. A uspjeli su podići prihode od e-mail prodaja s 11 posto u 2014. na 27 posto ove godine! Zanimljivo je da su posebno uspješni na ruskom tržištu gdje znaju korisnicima slati podsjetnike u serijama mailova, posebno u određenim prigodama. Iz nekog razloga "Ruski rođendan" dobro funkcionira.