Javni dug izračunan po novoj Europskoj metodi ESA 2010 krajem 2013. godine bio je 250 milijardi kuna, a ne 220 milijardi kuna, koliko se dosad prikazivao. Korigiran je i deficit državnog proračuna koji po novoj metodologiji za 2013. iznosi 5,2 posto odnosno više od 17 milijardi kuna. Razlika u brojevima, odnosno 29 milijardi veći dug i nekoliko milijardi kuna veći deficit, posljedica je uračunavanja Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka – Zagreb u izračun ovih dvaju podataka.
Podatke za 2014. Državni zavod za statistiku nema, ali ako je javni dug do lani korigiran za 29 milijardi kuna, onda je dosad premašio i 260 milijardi kuna. Pravo stanje financija javnog sektora u najširem pojmu znat će se tek za nekoliko godina kada EU nametne obvezu svođenja računa svih institucija koje imaju veze s nekom od razina vlasti. Zasad se može zaključiti da je Hrvatska visokozadužena država koja se ne pridržava europskih direktiva o smanjenju deficita.
Naime, deficit državnog proračuna od 16 milijardi kuna po ESA 2010 mora se uvećati za otprilike tri milijarde kuna koliko je povučeno u proračun iz obveznih mirovinskih fondova pa će deficit iznositi 6,2 posto BDP-a, što je uvećanje od 1 posto u odnosu na lani i jasan dokaz da se procedura prekomjernog deficita ne poštuje. Dug je manji od očekivanja, prije svega zbog toga što se u izračun duga nisu uvrstile obveze HBOR-a, osim što se dokapitalizacija banke bilježi kao povećanje rashoda, odnosno time se u konačnici povećava deficit. Nije se uključio ni deficit ZET-a o čemu se intenzivno razgovaralo, a u DZS-u objašnjavaju da će komunalna poduzeća vjerojatno ući u dug u budućnosti.
Niti jedan komentar. U zici je Bandic, pa nitko niti ne obraca paznju na ekonomiju. Das narodu kost da glodje i miran si.