strateški partner

Filipinski ICTSI za 30-godišnju koncesiju ulaže milijardu kuna

'19.09.2009., Rijeka - Tanker Verige porinut je u brodogradilistu 3 Maj za narucitelja Uljanik plovidba.  Photo: Goran Kovacic/VLM/PIXSELL'
Goran Kovačić/Pixsell
05.03.2011.
u 12:30

Zahvaljujući novom partneru otvorit će se nekoliko stotina novih radnih mjesta. Odlučeno je da se za najvredniji lučki posao, terminal na Brajdici, pronađe još jedan strateški partner

Od 10 Vladinih projekata najavljenih za pripremu ili realizaciju u prvom tromjesečju ove godine, Luka Rijeka bit će prva koja će dobiti strateškog partnera, a to je, prema najavama, filipinski ICTSI, s kojim se danas u Rijeci potpisuje ugovor. Vrijednost projekta procjenjuje se na milijardu kuna.

Međunarodna važnost

Filipinci će dobiti koncesiju na 30 godina na kontejnerski terminal Brajdica, a planirana ulaganja uključuju primjenu modernih tehnologija koje će omogućiti potpunu automatizaciju praćenja iskrcaja, skladištenja i otpreme kontejnera. Tako će Luka Rijeka dobiti i veću međunarodnu važnost u prometu te će u sljedećem razdoblju otvoriti, prema procjenama, nekoliko stotina novih radnih mjesta.

Privatizacija Luke Rijeka najavljena je prije tri godine, kada se predvidjelo osnivanje četiri-pet tvrtki, od kojih bi svaka gospodarila svojim terminalom i bavila se specijaliziranim vrstama tereta, dok bi Luka Rijeka zadržala kontrolni vlasnički paket u svakoj novoj tvrtki. Prva na redu za privatizaciju bila je tvrtka Jadranska vrata, koja je u 100-postotnom vlasništvu Luke Rijeka i koja vodi najvredniji lučki posao, odnosno terminal na Brajdici.

Prije dvije godine čelnici Lučke uprava Rijeka i Jadranskih vrata potpisali su ugovor o produljenju koncesije na kontejnerskom i Ro-Ro terminalu Brajdica za razdoblje od novih 30 godina i taj ugovor stupa na snagu u studenome ove godine, odnosno nakon isteka sadašnje desetogodišnje koncesije.

No odlučeno je da se uvede i novi strateški partner kako bi se realizirala nabave dvaju novih modernih kontejnerskih mostova za Brajdicu vrijednih oko 14 milijuna eura.

Uređenje skladišta

Planirano je i daljnje uređenje i korištenje pozadinskog lučkog skladišta na Škrljevu za kontejnerski promet te podizanje efikasnosti na terminalu uvođenjem nove tehnologije s ciljem povećanja kapaciteta.

Ključne riječi

Komentara 17

KO
kolarjeva3
14:56 05.03.2011.

Malo morgen !!

OB
-obrisani-
16:31 05.03.2011.

BRAVO tako se to radi:::

ST
stefj
10:21 06.03.2011.

Tja, bilo je za očekivati da EU neće dozvoliti Kineze tako blizu... Ovo je valjda bilo daj što daš, nisu našli nikog drugog. 1 milijarda Kn za 30 godina je smiješno mala cifra, a budući da ćemo to odmah pojest i popit (plaće i penzije za tjedan dana), sve to ima još manje smisla. Da se ti novci ulože u prugu ili bilo što drugo imalo bi više smisla. Inače, Filipinci imaju u najmu hrpu luka okolo po svijetu, no u EU imaju samo jednu u Poljskoj. To daje neku nadu za Rijeku da će od toga nešto i ispasti...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije