Ekipa britanskog Financial Timesa isprobala je 13 različitih verzija kola, među kojima se našla i Cockta koja im se veoma svidjela i tako svoje mjesto našla na visokom 4. mjestu njihova testiranja.
Napitak od kojeg je potekla Coca Cola kakvu danas poznajemo u 19. stoljeću u Americi je u sebi sadržavao i elemente kokaina iz lišća koke. To je piće danas drukčije, a glavni su mu sastojci kofein, karamela (za boju) te citrusi i začini (za okus). Glavni je sastojak na kojeg upozoravaju zdravstveni stručnjaci i šećer kojeg u Coli ima 10 posto, zbog čega su dijetne verzije postale popularnije, piše FT.
Financial Times u svoje je testiranje uvrstio i dijetne verzije napitka, kao i one više i manje poznatih proizvođača. – Naša omiljena je Cockta, uvezena iz Slovenije, i nju smo stavili na četvrto mjesto. Šarmantno piće kojem je glavna aroma šipak, i neobično, tvrde da u njoj nema kofeina – navode u Financial Timesu i dodaju kako Cockta ima jaku notu vanilije te da je jako gazirana i slatka.
Originalna Coca Cola našla se na drugom mjestu, dok je na vrhu ''kola-ljestvice'' FT-a Simply M&S Cola.
Pobjednici testiranja Financial Timesa:
2. Coca-Cola
3. Pepsi Max
4. Cockta
Cockta je nekada bila slovenski brend dok Atlantic grupa Emila Tedeschija 2010. godine nije preuzela Drogu Kolinsku. Uz Cocktu su odrasle generacije i bila je najpopularnije bezalkoholno piće bivše Jugoslavije. Nastala je 1952. godine kada je inovator Emerik Zelinka pomiješao plodove šipka, vitamin C, različito ljekovito bilje i karamelizirani šećer, a ime duguje riječi koktel.
Cockta je javnosti prvi put predstavljena 1953. godine u Planici, a u prvoj godini proizvedeno je oko milijun litara Cockte. U prvih 14 godina svoga postojanja prodaja Cockte je rasla za 25% godišnje. Početkom 1980-ih godina Cockta je dostigla rekordnu prodaju od 37 milijuna litara godišnje. Tajna posebnog okusa Cockte skriva se u jedinstvenoj mješavini jedanaest vrsta ljekovitog bilja. Šipak joj daje posebnu aromu, a limun i naranča prodornu svježinu, navode na službenim stranicama.
>> I da su najbogatiji na svijetu, Hrvati bi najradije pili Coca-Colu
>> Pogledajte koji su se hrvatski brendovi našli među 25 najjačih u regiji!
Što se tiče Coca-Cole još bi bilo dobro da je u njoj ( običan ) šećer, ali njega u Coca-Coli NEMA. Zaslađivač je glukozno-fruktalni sirup koji se dobiva od kukuruza i koji je neusporedivo neprirodniji od običnog šećera. Tijelo ga ne prepoznaje kao izvor energije i ne troši ga već ga prerađuje u masti i pohranjuje. Ovo samo pokazuje koliko je ovo testiranje "naručeno" i plaćeno - npr. Pepsi još uvijek koristi običan šećer ali je na listi nema !