Nova rješenja

Fortenova grupa predvodnica primjene novih tehnologija u tradicionalnim industrijama

Fortenova grupa
Foto: Promo: Fortenova grupa
1/3
21.05.2019.
u 16:42

Iako Fortenova grupa u svom okrilju ima kompanije iza kojih su desetljeća, pa čak i stoljeća povijesti, upravo su neke od njih predvodnice tehnoloških iskoraka na hrvatskom tržištu. Konzum je jedini maloprodajni lanac u Hrvatskoj koji ima online poslovanje, u Belju dronovi bilježe podatke s poljoprivrednih površina, a Multipluscard kartice lojalnosti predstavljaju izvrstan primjer multifunkcionalnog korištenja i analize digitalnih podataka

- Do 2025. roboti će obavljati 52 posto postojećih poslova, za razliku od 29 posto koje obavljaju danas. Ako govorimo o radnim satima, danas 71 posto svih ukupnih radnih sati obavljaju ljudi, a 29 posto strojevi. Očekuje se da će se do 2022. taj prosjek pomaknuti prema omjeru - 58 posto sati rada ljudi i 42 posto strojeva– pokazali su podaci istraživanja „Budućnost radnih mjesta 2018.“ Svjetskog ekonomskog foruma (WEF), objavljeni sredinom rujna 2018.godine. Istraživanje se temeljilo na anketi u kojoj su sudjelovali direktori svjetskih kompanija koje čine 70 posto globalnog BDP-a.

S obzirom na aktivan pristup razvoju novih rješenja u području umjetne inteligencije i automatizacije te unapređenje već ranije uvedenih rješenja iz područja novih tehnologija u različitim segmentima svojih biznisa, Fortenova grupa kani biti nezaobilazan dio hrvatske statistike robotizacije u bliskoj budućnosti.

Usvajanje novih tehnologija strateška odrednica

Budući da takva rješenja imaju značajan utjecaj i na prihode i na troškove poslovanja te da su maloprodaja i proizvodnja robe široke potrošnje dva stupa na kojima se temelji poslovanje Fortenova grupe, preuzimanje vodeće uloge u usvajanju novih tehnologija strateško je opredjeljenje Fortenova grupe i jedna od vrijednosti koje ugrađuje u svoj novi poslovni kod.

Već sad unutar Fortenova grupe postoje rješenja koja uključuju neka od četiri temeljna pravca razvoja umjetne inteligencije – sustave međusobnog povezivanja lanaca vrijednosti putem telekomunikacijskih mreža, multifunkcionalno korištenje i analizu digitalnih podataka, osobito u segmentu poboljšanja predviđanja i donošenja odluka, automatizaciju kroz autonomne ili samostalne cyber-fizičke sustave te na koncu, korisnička sučelja koja osiguravaju costumer made rješenja za korisnike odnosno poslovne partnere. 

Konzum klik je u 2018. imao  2,2 milijuna korisnika i 6,2 pojedinačnih posjeta

Istodobno, iako Fortenova grupa uglavnom djeluje u tradicionalnim djelatnostima te u svom okrilju ima kompanije iza kojih su desetljeća, pa čak i stoljeća povijesti (npr. Jamnica), upravo su neke od tih kompanija predvodnice tehnoloških iskoraka na hrvatskom tržištu.

Jedini hrvatski online biznis u maloprodaji

Tako, primjerice, nijedan maloprodajni lanac u Hrvatskoj osim Konzuma nema on line poslovanje pa je Konzum klik zasad jedini hrvatski trgovac na malo s online poslovanjem. To je poslovanje od 2015. godine poraslo za 100 posto te u 2018. bilježi  2,2 milijuna korisnika i 6,2 pojedinačnih posjeta.

Foto: Promo: Fortenova grupa

U Belju već nekoliko godina dronovi skeniraju poljoprivredne površine i bilježe podatke za početak sjetve i gnojidbe, što ne samo da omogućava praćenje podataka u stvarnom vremenu nego jednako kao i uvid u povijesne podatke. Kroz povezivanje s ERP sustavima u poljoprivrednim kompanijama, pojednostavljuje se planiranje obrade tla, a kroz satelitski vođenu mehanizaciju koja se upotrebljava s velikom točnošću,  poljoprivreda postaje preciznija upotrebljava satelitski vođena mehanizacija.

U poljoprivrednom segmentu Fortenova grupe u tijeku su pilot projekti uvođenja GIS-a (geografski informacijski sustav, eng. Geographic Information System), IoT-a i velikih podatkovnih sustava uz pomoć kojih će poljoprivredni poslovi postati pametniji i učinkovitiji.

Suradnja s liderima u svijetu obrazovanja

Jačanje suradnje s vodećim obrazovnim institucijama u svijetu drugi je kolnik istog tehnološkog razvojnog autoputa Fortenova grupe, a počiva na pristupu prema kojem upravo najveće kompanije vode i potiču razvoj novih znanja i interno i u svom okruženju.

Takav aktivni pristup podiže konkurentsku prednost, a ujedno omogućuje upravljanje razvojnim iskoracima. Dodatno, takvi projekti u pravilu donose važne koristi u pogledu razumijevanja ključnih globalnih trendova, igrača i studija slučajeva te utječu na unapređenje poslovanja jer znače prijenos znanja, iskustava i najbolje poslovne prakse i otvaraju prilike za stažiranje i zaposlenje studenata s međunarodnih sveučilišta.

Foto: Promo: Fortenova grupa

Istodobno, Fortenova grupa kani značajno poboljšati i suradnju s obrazovnim institucijama u Hrvatskoj - od strukovnih srednjih škola do fakulteta – s ciljem poticanja unapređenja obrazovnih programa kako bi oni postali što komplementarniji potrebama poslodavaca odnosno kako bi mladi ljudi sa svojim stručnim kompetencijama mogli odgovoriti zahtjevima  4.industrijske revolucije. Njegovanje takvog pristupa nije samo dodatna motivacija zaposlenima koji su već u Grupi da tu ostanu i razvijaju svoju karijeru, nego i onima koji bi se Fortenova grupi htjeli pridružiti.

Koncept Multipluscard kartice lojalnost predstavlja izvrstan primjer povezivanja i multifunkcionalnog korištenja i analize digitalnih podataka u kojoj zajednička obrada podataka pruža manje operativne troškove u usporedbi s pojedinim platformama i međunarodnim dobavljačima programa vjernosti. Istodobno, ona je izvrsna platforma za dodatne međuregionalne sinergije poput promicanja i prihvaćanja prekograničnih transakcija.

Sadržaj omogućila Fortenova grupa

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije