Američka internetska kompanija Google preotela je status najvrednijeg svjetskog brenda konkurentskom tehnološkom divu Appleu, pokazalo je izvješće globalne agencije za istraživanje tržišta Millward Brown.
Strelovit rast
Vrijednost brenda Google u godinu dana porasla je čak 40 posto, na 158,84 milijarde dolara, osiguravši mu prvo mjesto na ovogodišnjoj ljestvici agencije Millward Brown “100 Top BrandZ”.
“Google je ove godine bio iznimno inovativan s Google naočalama, ulaganjima u umjetnu inteligenciju i nizom partnerstava”, kazao je Benoit Tranzer, čelnik francuskog ogranka agencije Millward Brown.
Nakon što je tri godine zaredom bio na samom svjetskom vrhu, Appleov brend izgubio je pak 20 posto i vrijednost mu je pala na 147,88 milijardi dolara, priskrbivši mu drugo mjesto na ovogodišnjoj globalnoj rang-ljestvici.
Na trećem je mjestu IBM sa 107,54 milijarde dolara vrijednim brendom, a slijedi Microsoft, čija je vrijednost brenda uvećana za 29 posto, na 90,19 milijardi dolara.
Uspjeh Ikee i Movistara
Ikea i Movistar europske su tvrtke koje su zabilježile najveći rast snage brendova prema devetom godišnjem izboru Millward Brown Optimor BrandZ™. Švedski trgovac povećao je vrijednosti svog brenda za 61%, na 19,4 milijarde dolara, zahvaljujući snažnoj prodaji u Kini, Rusiji i SAD-u, gdje se nastavljaju širiti. Ikea je dobro plasirana i na globalnoj top 100 ljestvici. Španjolska Telefonica Movistar porasla je 56%, na 20,8 milijardi dolara, zahvaljujući investicijama na latinoameričkom tržištu i poboljšanju gospodarskog stanja u Španjolskoj.
Softverski div SAP zadržao svoju poziciju broj 1 u Europi s vrijednosti brenda od 36,4 milijarde dolara, što je rast od 6%, a Deutsche Telekom, vlasnik T-HT-a, preoteo je drugo mjesto BMW-u s impresivnim rastom brenda od 20 posto. L’Oréal se popeo za dva mjesta u odnosu na prošlu godinu pa je sad na petom mjestu, a high-street modni brend Zara pao je za jedno mjesto, sada je na šestom, no bilježi rast vrijednosti brenda od čak 15 posto.
Ukupna vrijednost 10 najbolje plasiranih brendova u Europi porasla je 19%, što je odraz povratka povjerenja tržišta u nekim europskim zemljama i rezultat rasta tržišta diljem svijeta. Unatoč ovogodišnjem rastu europski proizvođači ipak su daleko od rezultata iz 2008. godine, odnosno vremena prije krize.
“Ovogodišnji indeks upućuje na kraj recesije”, izjavio je Nick Cooper, direktor Millward Brown Optimora.