U trgovačkim centrima kažu da su se dogodile znatne promjene u strukturi potrošnje stanovništva: kupuje se osnovno i na rasprodajama, u modi su jeftinije trgovačke marke, dok se od glamuroznih brandova drže samo oni najskuplji. Udio trgovačkih marki u prehrani, prema GfK, popeo se na 20%. Statistika i dalje bilježi pad potrošnje u trgovini na malo od približno 4% na godišnjoj razini, što ovaj put odgovara i padu dohotka stanovništva.
Akcije simbolične
Potrošnju ne podržavaju ni banke koje su tek posljednjih tjedana počele blago smanjenje kamata, stanovništvo se nastavilo razduživati i u prvom dijelu 2010., a bankarski trezori su više nego puni, usprkos tome što država i dalje povlači milijunske iznose kredita. U nastavku godine banke bi mogle pokrenuti nove akcijske aranžmane, ali sve dok je država spremna plaćati 7% kamata na svoja zaduženja, stanovništvo i tvrtke ne trebaju očekivati veće pojeftinjenje novca. Poneka je banka, na primjer, ovog ljeta ponudila akcijsku kamatu za stambene kredite od 6,5%, a kredite za aute između 8 i 9%, što je nešto niže nego prošle godine, ali još uvijek gotovo dva postotna poena više nego 2007. godine na primjer.
Državni zavod za statistiku u posljednjoj anketi o potrošnji kućanstava donio je i službenu potvrdu poslovične racionalnosti građana. Tijekom prošle godine došlo je do osjetnijeg smanjenja izdataka za prijevoz (zbog nižih cijena) te pada izdataka za odjeću i obuću oko 6%, dok se ostala potrošnja zadržala na dotadašnjim razinama. U usporedbi sa stanjem u 2003., navodi PBZ-a u tjednim analizama, u ukupnim je izdacima došlo do pada udjela troškova za odjeću i obuću za 1 postotni poen, što se tumači kao posljedica pojačane konkurencije i ekspanzije trgovačkih centara.
I zato ja posjećujem stranice www.kupi-na-akciji.com i tamo pronalazim najpovoljnije akcije u supermarketima. Vjerujte mi.. isplati se, pretražiti akcije, sastaviti popis za kupovinu i kupovati kasnije te proizvode na akciji