Sva nastojanja grčkih domaćina europske turiste čine prilično ravnodušnima. Unatoč popustu i do 30 posto kojim su tamošnji hotelijeri prije nekoliko tjedana pokušali potaknuti interes, buking za Grčku i dalje pada. Do izbora početkom svibnja, kažu u njemačkom turoperatoru Alltoursu, još je bilo nekako, ali onda se prodaja u Njemačkoj strmoglavila za čak 30 posto u odnosu na prošlu godinu. \"Strani mediji javljaju samo o problemima u Ateni, ne pokazuju ništa od ostale Grčke, a na otocima, koji su i najzanimljiviji ljetnim gostima, situacija je posve suprotna, mirna i gostoljubiva\", kaže George Drakopoulos, generalni direktor udruge grčkih turističkih kompanija. Grčki hotelijeri već su se pomirili s padom prometa do kraja 2012. od 15 posto.
UNWTO umiruje
Iz njemačke udruge putničkih agencija DRV podupiru grčke partnere i kažu da Nijemci znaju kako grčki otoci nisu zahvaćeni nemirima te da se broj njemačkih gostiju u konačnici možda i neće razlikovati od lanjskog. Predstavnici njemačkog TUI-a također pokušavaju pomoći i ističu da Grčka nikad nije bilo cjenovno povoljnija. Slične poruke stižu i iz Italije, gdje organizatori putovanja kazuju kako većina Talijana ionako putuje čarterima izravno na grčke otoke.
I Svjetska turistička organizacija pokušava smanjiti tenzije. Kaže da se radi o etabliranoj turističkoj destinaciji koja će se lakše nositi s problemima koji su je snašli nego što bi to mogla neka zemlja koja u turizmu tek traži svoje mjesto. No, zemlja koja je i sama još lani profitirala od problema drugih (nemiri u sjevernoafričkim zemljama), sada strepi od kraha sezone. Svaki podbačaj novi je udarac za državni proračun, a o radnim mjestima u turizmu, izravno ili neizravno, ovisi i egzistencija čak 768.000 Grka.
- Grčka je svaki dan u medijima, svi prate vijesti i boje se što će biti dalje. Običnim ljudima nije jasno što eventualni izlazak Grčke iz eurozone može donijeti i ne žele na odmoru riskirati. Većini je sigurnost na odmoru ispred niske cijene - kaže Mato Radić, direktor Hrvatske turističke zajednice u Njemačkoj, odakle je lani 1,7 milijuna turista bilo u Grčkoj.
Istisnuo je Tunis
Kako Grčka kotira vidljivo je i u hrvatskim putničkim agencijama. Kao destinacija za maturalna i apsolventska putovanja praktički je posve prekrižena, a putnici se u najboljem slučaju broje u desecima.
- Nekada smo turiste za Grčku brojili u tisućama. Istina, već prije koju godinu Grčku su kod nas istisnuli jeftiniji Egipat i Tunis, a ova situacija dodatno odvraća ljude. Ako se i ne boje nemira, boje se kaosa u plaćanju da se kojim slučajem vrati drahma - kaže Ivan Pukšar, direktor agencije Kompas.
I u Azur toursu potvrđuju da je Grčka izvan fokusa hrvatskih turista.
- Loše vijesti utječu i na nas koji smo prošli rat i znamo da se i tada na našim otocima moglo mirno ljetovati - ističe Alojz Pavlović iz Azur toursa.
Vidi kako ih je EU preporodila i pretvorila u super zemlju!