bitka za jadran

Heineken će s Laškim napasti regiju

Pivovarna Laško
Foto: Pivovarna Laško
04.05.2015.
u 17:00

Već su vlasnici dviju pivovara u Srbiji te jedne u Hrvatskoj pa će se njihovom distribucijskom mrežom koristiti za jačanje Laškog

Jedan od najvećih svjetskih proizvođača piva Heineken dao je sredinom travnja najbolju ponudu za kupnju većinskog udjela od 51,11 posto u najvećem slovenskom proizvođaču piva Pivovarni Laško, u čijem je sastavu i ljubljanska Pivovarna Union.

Promjene na tržištu

Heineken će, prema još neslužbenim informacijama, sadašnjim vlasnicima Pivovarne Laško platiti oko 220 milijuna eura, odnosno 25,5 eura po dionici. A preuzimanje Laškog od Heinekena moglo bi dovesti do znatnih promjena na hrvatskom, ali i na regionalnom tržištu piva. Naime, Heineken je vlasnik i Karlovačke pivovare, koja se sad zove Heineken Hrvatska, ali i dvije pivovare u Srbiji – u Zaječaru i Novom Sadu. Stoga će taj globalni pivarski igrač iskoristiti svoju već etabliranu poziciju u regiji kako bi ojačao brend Laškog i dodatnim "oružjem" napasti konkurenciju. Da će biti tako, smatraju i stručnjaci iz pivarske industrije s kojima smo razgovarali, a to se naslućuje i iz odgovora iz Heinekena koji smo dobili na pitanja o njihovim planovima s Pivovarnom Laško.

U Heinekenu tako kažu da su Laško i Union atraktivni lokalni brendovi s bogatom baštinom u jadranskoj regiji.

– To pruža mogućnost da se ta dva brenda izgrade i izvan Slovenije s pomoću naše postojeće distribucijske mreže na drugim tržištima kao što je to Hrvatska. No detaljnijih planova za to neće biti sve dok ne preuzmemo vlasništvo nad Pivovarnom Laško – kazali su nam u Heinekenu. Dodaju da je još prerano da daju ikakve izjave o planovima poslovanja za Pivovarnu, pa tako i o posljedicama za pivovare u drugim zemljama.

Pojasnili su da su nedavno dali obvezujuću ponudu za preuzimanje Pivovarne i da sad čekaju odobrenje regulatora tržišta pa prije nego što postanu vlasnici najveće slovenske pivovare moraju dobiti odobrenja svih nadležnih institucija.

Dobri poznavatelji pivarske industrije s kojima smo razgovarali smatraju da kupnja Pivovarne Laško od Heinekena može samo značiti sinergiju pivovara u regiji u vlasništvu te korporacije. Oni smatraju da brend Karlovačkog piva neće biti ugrožen od Laškog jer je riječ o etabliranom brendu čija se pozicija na tržištu gradila godinama.

Pije se u Zagorju i Istri

No zato zajedničkim snagama, smatraju naši sugovornici, Heinekenovi brendovi u regiji mogu napasti konkurenciju. Laško pivo na hrvatskom tržištu ima skromni udio od nekoliko postotaka, a najprisutniji je u Zagorju i Istri. Pivovare inače kriju svoj tržišni udio no, prema nekim neslužbenim podacima, Zagrebačka pivovara u Hrvatskoj drži oko 45 posto tržišta, Karlovačka, odnosno Heineken Hrvatska oko 25 posto, a Carlsberg Croatia oko 15 posto. Sve ostale pivovare i brendovi piva drže preostalih 15-ak posto tržišta.

>>Heineken i Carlsberg žele kupiti Pivovarnu Laško

>>Pivovarna Laško odbila ponudu Agrokora za dionice Mercatora

Komentara 1

R0
R00kie
17:42 04.05.2015.

a ja cu kupovat pive koje se proizvode u RH kako bi nasi ljudi imali posla!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije