Jedan od najvećih svjetskih proizvođača piva Heineken dao je sredinom travnja najbolju ponudu za kupnju većinskog udjela od 51,11 posto u najvećem slovenskom proizvođaču piva Pivovarni Laško, u čijem je sastavu i ljubljanska Pivovarna Union.
Promjene na tržištu
Heineken će, prema još neslužbenim informacijama, sadašnjim vlasnicima Pivovarne Laško platiti oko 220 milijuna eura, odnosno 25,5 eura po dionici. A preuzimanje Laškog od Heinekena moglo bi dovesti do znatnih promjena na hrvatskom, ali i na regionalnom tržištu piva. Naime, Heineken je vlasnik i Karlovačke pivovare, koja se sad zove Heineken Hrvatska, ali i dvije pivovare u Srbiji – u Zaječaru i Novom Sadu. Stoga će taj globalni pivarski igrač iskoristiti svoju već etabliranu poziciju u regiji kako bi ojačao brend Laškog i dodatnim "oružjem" napasti konkurenciju. Da će biti tako, smatraju i stručnjaci iz pivarske industrije s kojima smo razgovarali, a to se naslućuje i iz odgovora iz Heinekena koji smo dobili na pitanja o njihovim planovima s Pivovarnom Laško.
U Heinekenu tako kažu da su Laško i Union atraktivni lokalni brendovi s bogatom baštinom u jadranskoj regiji.
– To pruža mogućnost da se ta dva brenda izgrade i izvan Slovenije s pomoću naše postojeće distribucijske mreže na drugim tržištima kao što je to Hrvatska. No detaljnijih planova za to neće biti sve dok ne preuzmemo vlasništvo nad Pivovarnom Laško – kazali su nam u Heinekenu. Dodaju da je još prerano da daju ikakve izjave o planovima poslovanja za Pivovarnu, pa tako i o posljedicama za pivovare u drugim zemljama.
Pojasnili su da su nedavno dali obvezujuću ponudu za preuzimanje Pivovarne i da sad čekaju odobrenje regulatora tržišta pa prije nego što postanu vlasnici najveće slovenske pivovare moraju dobiti odobrenja svih nadležnih institucija.
Dobri poznavatelji pivarske industrije s kojima smo razgovarali smatraju da kupnja Pivovarne Laško od Heinekena može samo značiti sinergiju pivovara u regiji u vlasništvu te korporacije. Oni smatraju da brend Karlovačkog piva neće biti ugrožen od Laškog jer je riječ o etabliranom brendu čija se pozicija na tržištu gradila godinama.
Pije se u Zagorju i Istri
No zato zajedničkim snagama, smatraju naši sugovornici, Heinekenovi brendovi u regiji mogu napasti konkurenciju. Laško pivo na hrvatskom tržištu ima skromni udio od nekoliko postotaka, a najprisutniji je u Zagorju i Istri. Pivovare inače kriju svoj tržišni udio no, prema nekim neslužbenim podacima, Zagrebačka pivovara u Hrvatskoj drži oko 45 posto tržišta, Karlovačka, odnosno Heineken Hrvatska oko 25 posto, a Carlsberg Croatia oko 15 posto. Sve ostale pivovare i brendovi piva drže preostalih 15-ak posto tržišta.
>>Heineken i Carlsberg žele kupiti Pivovarnu Laško
>>Pivovarna Laško odbila ponudu Agrokora za dionice Mercatora
a ja cu kupovat pive koje se proizvode u RH kako bi nasi ljudi imali posla!