Koliko se hotelskih kuća, muzeja, parkova prirode, prijevozničkih tvrtki i sl. u proteklih tjedan dana, otkako je registracija otvorena, prijavilo sudjelovati u akciji Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice “Tjedan odmora vrijedan” službenih informacija još nema.
U Ministarstvu turizma odgovaraju da će sve objaviti za desetak dana na konferenciji novinare, ali čini se da će taj tjedan putovanja domaćih gostiju proći bez većih popusta u restoranima.
Hotelske tvrtke nalaze interesa, parkovi prirode također, pa se tako, recimo, već zna kako će se od 10. do 19. travnja u Nacionalni park Plitvička jezera ulaziti po cijeni od 90 umjesto regularnih 180 kuna.
– Ovo je prvi put da se takvo što organizira za domaće goste i tu akciju svakako treba pozdraviti. Ali, njene stvarne efekte vidjet ćemo tek kad se “Tjedan putovanja vrijedan” malo uhoda, odnosno u listopadu, za kada je najavljen idući tjedan putovanja za domaće goste po popularnim cijenama te, dakako, dogodine i u godinama poslije. Razumljivo je da su se hoteli među prvima odazvali. Ako su u tom razdoblju već otvoreni, svako im je dodatno noćenje itekako dobrodošlo. Prijevoznici, od kojih se očekuju snižavanje cijena od 30 posto, vjerojatno će se priključiti poslije, a razumijem i zašto vlasnici restorana oklijevaju – komentira predsjednik Turističkog poslovnog vijeća HGK Franco Palma.
Da projekt Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice nije naišao na očekivani odaziv među vlasnicima restorana, potvrđuje i Marin Medak, predsjednik Nacionalne udruge ugostitelja.
– Raspravljali smo o tome na našim tijelima i zaključili da se većina kolega neće, odnosno bolje rečeno, ne može uključiti u tu akciju. Pogotovo ne uz popuste od 50 posto...To je još rana predsezona i teško bi bilo očekivati da itko na Jadranu otvori restoran i onda radi uz cijene upola niže od regularnih. Oni, pak, koji rade također ne nalaze računicu. Trošak hrane i pića u ugostiteljskim objektima iznosi oko 40 posto i svakome je jasno da se malim ugostiteljima ne isplati raditi uz toliki popust – jasan je Medak, koji napominje kako ta računica ne vrijedi za restorane u sklopu hotelskih kuća. – Ova je akcija puno pogodnija za hotelske sustave, kojima je trošak hrane oko 20 posto. Veliki nabavljaju namirnice po povoljnijim cijenama, a istovremeno je, recimo, hamburger u restoranu poput moga 40 kuna, a u hotelu visoke kategorije i 120 kuna. Sve u svemu, rekao bih da se u projekt “Tjedan odmora vrijedan”, što se nas ugostitelja tiče, ušlo bez prave pripreme i analitike – zaključuje Medak.
Odmor u uskrsnom tjednu time neće biti povoljan koliko se činilo kad se akciju tek najavljivalo računajući da će se i restorani odazvati. No, smještaj je ipak glavna stavka i nikako nije zanemarivo kad se trošak noćenja od, recimo, dvije tisuće svede na tisuću kuna.
A upravo će takvih aranžmana biti diljem zemlje i duž obale, koja će vjerojatno biti najatraktivnije odredište za proljetno putovanje. Iako popis hotelskih kuća koje se uključuju u ovaj projekt još nije poznat, iz ponajveće domaće turističke kompanije Valamar Riviere potvrđuju da su oni odluku već donijeli.
Sredinom travnja im još neće biti otvoreni svi objekti na Jadranu, ali u akciju “Tjedan odmora vrijedan” uključuju Valamar Riviera Hotel&Residence u Poreču, Allegro Sunny Hotel&Residence i TUI Blue Bellevue resort u Rapcu te Corinthia Baška Sunny hotel na Krku i Padova hotel na Rabu.
Inače, putovanja domaćih turista potiču se i turističkim vaučerima preko kojih bi poslodavci zaposlenima namjenski uplaćivali 2500 kuna, što također treba zaživjeti ove godine.