Ljetna špica

Hrvatska EU građanima osma zemlja za ljetovanje

\'ljeto..brela...10.07.2008.  brela, turisticka patrola,  foto: Goran Stanzl\'
Goran Stanzl/PIXSELL
13.04.2013.
u 16:16

S ključnih europskih tržišta signali da bi se mogla reprizirati lanjska dobra turistička sezona

Nakon Španjolske, Italije, Francuske, Austrije, Njemačke, Grčke i Velike Britanije, Hrvatska je građanima Europske unije osma zemlja u koju se ove godine spremaju na odmor. Prva tri mjeseca također daju razloga za optimizam. Turista je u nas bilo oko 225.000 (stranih 161.000), osam posto više nego lani u istom razdoblju, a noćenja je ostvareno čak 15 posto više.

Zanimljivo je da pritom napokon raste i broj domaćih gostiju na Jadranu. Od siječnja do kraja ožujka bilo ih je dva posto više, dok je u domaćim noćenjima registriran porast od čak 13 posto. Istina, pluseve je jadranskim domaćinima priskrbio uglavnom rani Uskrs, ali ni najave za ostatak sezone nisu loše.

Česima kriza prošlost

 – U ovom mjesecu računamo s minusom prema travnju lani, kad je padao Uskrs, najave za posezonu su jako dobre, a u špici bismo mogli prodati i puno više da imamo više kapaciteta – kaže direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Meri Matešić.

 U prvim mjesecima je svih pet ključnih tržišta bilo u plusu. Nijemci su vrlo raspoloženi za putovanja i u nastavku, u Austriji prodaja za našu zemlju raste na štetu Italije, a u Češkoj se smatra da je vrhunac krize prošao.

Hrvatska umjesto Italije

U skupini pet najbrojnijih jadranskih gostiju, najneizvjesniji je odaziv talijanskih i slovenskih turista. U cjelini se očekuje da se 2013. repriziraju dobri lanjski rezultati i možda zabilježi koji postotak više gostiju i noćenja.

Neizvjesnost vlada i o ruskom, ukrajinskom i turskom tržištu. Iz te je tri zemlje lani došlo tristotinjak tisuća turista, a s 1. travnja njihovi građani za ulazak u našu zemlju moraju imati vize. Neke je to već odvratilo od Hrvatske.

 – Ne događa nam se ništa što se nije dogodilo i drugim zemljama nakon što su uvele vize. Poduzimamo sve da poremećaj bude što blaži i da se do iduće sezone sve stabilizira – rekla je M. Matešić na jučerašnjoj sjednici Turističkog vijeća HTZ-a.

Na sjednici je odlučeno i da se raspiše natječaj za izradu strateškog marketinškog plana turizma za razdoblje 2014. - 2018.

– On se nadovezuje na Strategiju razvoja hrvatskog turizma, a bitan je kako bismo što prije i odlučnije krenuli u primjenu Strategije – napomenuo je ministar turizma Darko Lorencin.

>>Prihodi od turizma veći 3,2 posto u odnosu na 2011. godinu

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije