Nije slučajnost da je gost koji se odlučio požaliti na homofobnog domaćina u Zadru iz Brazila: ta je zemlja lider po pitanju prava LGBTQ osoba, posrijedi su i najzahtjevniji turisti po pitanju prava i uključenosti gay populacije.
Analiza “Vodič za LGBTQ segment industrije putovanja”, koju je potkraj srpnja objavilo vodeće europsko udruženje European Travel Commision, u čijem članstvu je i Hrvatska, provedeno na oko 5000 ljudi i vodećih specijalista za LGBTQ putovanja s tržišta Rusije, SAD-a, Brazila, Kine i Japana, pokazala je preferencije putovanja ovog segmenta turista u Europu.
Ispostavilo se da Hrvatske na globalnom tržištu LGBTQ turizma, vrijednom oko 215 milijardi dolara, gotovo i nema, za razliku od mediteranskih konkurenata. Turistički potencijal generalno se može pronaći u glazbenim festivalima i manifestacijama kao što su parade ponosa, koje u vodeće destinacije kao što su Madrid i Berlin privlače na tisuće turista. Hrvatska se, osim kao jedna od zemalja koja je dopustila istospolne brakove, spominje kad se navode primjeri specijaliziranih paket-aranžmana, konkretno krstarenje u organizaciji agencije TwoBadTourists. Španjolska je na vrhu ljestvice popularnosti, slijede Njemačka, V. Britanija, Nizozemska i Francuska.
Osim atrakcija i sadržaja, te dobrog noćnog života, najveći rast LGBTQ segmenta odvija se na događanjima poput povorke ponosa, vjenčanjima, medenom mjesecu i obljetnicama, na koje sve češće putuju i šire obitelji bez obzira na orijentaciju. Vjenčanja LGBTQ osoba New Yorku su 2016. donijela oko 200 mil. dolara prihoda, s prosječnom dnevnom potrošnjom od 500 dolara po gostu.
haha da ta mjesta u španjolskoj gdje su geji svi ostali izbjegavaju u širokom luku. Obiteljskih turista je ipak dvadeset puta više nego geja, i to je ono na što se Hr treba orijentirati