Osmeročlani tim zagrebačkog startupa Iddi predstavio je prototip B prvog hrvatskog električnog romobila Rolla. Mladi entuzijasti i inovatori proteklu su godinu stvarali vlastito ekološki osvješteno prijevozno sredstvo za koje kažu da redefnira mikromobilnost u svijetu. Razvili su i punionicu te mobilnu aplikaciju koja je i turistički vodič. Početkom svibnja njihovih 30 e-romobila, uz 10 rezervnih, bit će isporučeni privatnim naručiteljima na tri lokacije u Plitvicama i u blizini Pule – Camping Plitvice, Plitvice Holiday Resort i u Premanturi.
– Sve lokacije su izvrsne jer korisnicima pružamo kvalitetnu turu e-romobilom kako bismo ekonomizirali vožnju i pridonijeli da se atrakcije razgleda na sredstvu koje ne ugrožava okoliš. E-romobili na lokacije stižu 1. svibnja i bit će do kraja sezone krajem listopada. Zatim bismo ih premjestili gdje sezona traje dulje”, pojašnjava nam Ivan Šimatović, izvršni direktor Iddija. Za proizvod su bili zainteresirani i investitori iz Španjolske i Austrije, no tvrtka je odabrala HBOR-ove kredite koje su iskoristili za nabavu dijelova i proizvodnju. Nakon prototipa A sastavljeni prototip B Rolle pokazali su nam u garaži na Jarunu gdje se proizvodi “rihtaju”. U Velikoj Gorici odvija se cijeli proizvodni proces.
Iddi tim pokrenuo je crowdfunding kampanju na domaćoj platformi Croinvest, žele prikupiti 250.000 kuna za razvoj i unapređivanje sigurnosnih značajki.
– Cilj kampanje je prikupiti novac za optimizaciju proizvodnje. Veliki dio ići će u R&D za izgradnju prvog električnog romobila od biorazgradivih materijala”, objasnio je Šimatović.
Na ideju o elektroinovaciji došao je prije godinu i pol s kolegom s FER-a Domagojem Lasićem, koji je diplomirao i medicinu. Tim različitih stručnjaka osnovao je tvrtku Iddi u veljači lani.
– Bili smo fascinirani električnim romobilima i odlučili smo predstaviti nešto autentično i u potpunosti hrvatsko. Glavne smjernice bile su sigurnost i robustan dizajn prilagođen najmu. Tek su se sad u svijetu počeli razvijati ekonomičniji modeli gdje neće biti tolika potrošnja dijelova, na što smo pazili već na početku, kaže Šimatović. Osim prilagodbe najmu i naglasku na sigurnost, na romobilu su žmigavci te limitator brzine, ako se osoba kreće u području gdje guši promet, brzina se limitira, a maksimalna je 25 km/h.
Ima hidrauličke kočnice i jači motor od 500W koji se penje do 30% uzbrdo, dok se brzina napaja iz baterije dosega do 50 km, dovoljno za 2 h vožnje.
– Planiramo uključiti i umjetnu inteligenciju koja bi pratila ponašanje vozača, čime potičemo korisnike da budu bolji vozači, za što ćemo ih i nagraditi, najavio je direktor. Romobil je, kaže, nemoguće ukrasti jer je opremljen sustavom za praćenje i kad se ne koristi zaključan je u punionici. Kako su e-romobili predviđeni trenutačno za najam, punjenje će biti samo preko punionica u kojima je sustav uštede energije. Ako korisnik stane, romobil može smjestiti u stanje mirovanja čime se smanjuje cijena. Cijena vožnje po minuti je 1,10 kuna uz PDV, otključavanje 5 kn+PDV, a pasivna 55 lipa uz PDV. Premda su zasad fokusirani na pilot-projekt, postoji i interes da se, osim za najam, razvije i proizvod koji bi išao u prodaju i za privatne korisnike. Dodana vrijednost aplikacije je što može biti kao turistički vodič.
- Nadzorna ploča vozača navigira do željenog mjesta, ima ugrađen GPS i GMS. Ugradili smo u rute kulturne i prirodne znamenitosti, atrakcije, kafće i restorane, objašnjava Šimatović. Njihovu je ideju prepoznala i Hrvatska turistička zajednica (HTZ) s kojom je krenula suradnja.