O turističkoj sezoni ovisi izlazak Hrvatske iz krize, a Igor Šehanović, novi predsjednik uprave Liburnia Rivijera Hotela tvrdi da se turizam događa, a ne planira. Trendove nacionalnog turizma njegova grupacija ne slijedi već od iduće godine uvode hotelski brand koji će jamčiti kvalitetu i najbolju iskorištenost kapitala. Zato planira rast prihoda koji će se osjetiti i u ovoj godini.
Novi brand Remisens
Od iduće godine uvodite hotelski brand Remisens. Što će se promijeniti u hotelima LRH?
Novi brend Remisens nastao je kao rezultat SWOT-analize Opatijske rivijere te pozicije objekata Liburnia Riviera Hotela. Osnovni zadatak menadžmenta svakog privatnog poduzeća, pa tako i LRH, jest da maksimalizira vrijednost vlasničkog kapitala. To se postiže optimalnom uporabom resursa koje poduzeće ima na raspolaganju. Pod tim se podrazumijeva najkvalitetniji način uporabe kapitala u vremenu, prostoru i zatečenom stanju okruženja u kojem djeluje poduzeće. Novi brend Remisens, dakle, alat je uz pomoć kojega menadžment LRH ispunjava svoj cilj.
Kolika ulaganja planirate u iduće dvije godine i gdje ćete i u što uložiti novac?
U 2012. i 2013. uložit ćemo oko 70 milijuna kuna vlastitog kapitala. Novac angažiramo u podizanje kvalitete objekata, opreme i rada ljudi.
Kakva će biti sezona koja slijedi?
U Hrvatskoj se turizam u najvećem njegovu dijelu jednostavno događa, nema sustavnog planiranja i realizacije. Iskorištenost kapaciteta niska je kao i prosječne cijene, a izvanpansionska ponuda u prosjeku je nezanimljiva, stereotipna i niskobudžetna. Novih investicija vrlo je malo, velika su administrativna ograničenja za razvoj, kao i fiskalna i parafiskalna davanja. Fleksibilnost u vezi s upravljanjem radnom snagom koja proizlazi iz radnog zakonodavstva mala je, dok je pravna nesigurnost relativno visoka. Rijetka je praksa da “destinacijama” upravljaju stručni i kvalitetni ljudi. Sve to posredno dovodi do povećanja rizika, a to pak do traženih stopa povrata na kapital kreditora i vlasnika kapitala. Tu se krug zatvara i investicije ulagačima u hrvatski turizam postaju ispodprosječno zanimljive te ova gospodarska djelatnost stagnira. Budući da se od prošle sezone ništa od toga nije bitno promijenilo, sezona 2012. bit će slična sezoni 2011. godine.
Hoće li zakazati domaći gost i koliki će pad biti?
U našem turizmu trenutačno nema razloga za veći pad kao ni za veći rast.
Mogu li strani gosti nadomjestiti pad na domaćem turističkom tržištu?
Vjerojatno mogu jer je udio domaćih gostiju u ukupnoj strukturi vrlo mali, ali će osnovni parametri našeg turizma, a pritom mislim na popunjenost kapaciteta, prosječne cijene, vanpansionsku potrošnju, akumulaciju i investicije, ostati na niskim razinama.
Očekuju rast prihoda
Statistika broji noćenja i dolaske turista, a zapravo je bitno koliko su potrošili. Možemo li se nadati rastu prihoda od turizma?
Razina ukupnog priljeva od turizma u Hrvatskoj niska je pa je gotovo svejedno hoće li hrvatski turizam zabilježiti nultu, manju negativnu ili nisku stopu rasta ukupnog turističkog priljeva.
Jesu li hoteli LRH bookirani za sezonu?
U LRH bilježimo trend sve kasnijeg bookinga. Smatramo da je taj trend rezultat razvoja tehnologije i novih načina prodaje. Trenutačno očekujemo manji broj noćenja, ali veći prihod nego lani.
Koliki je udio last minute gostiju?
U posljednja dva mjeseca imamo trend od 30 posto bookinga u razdoblju od 7-14 dana.
Očekujete li rast prihoda grupe LRH nakon sezone?
Temeljem posljednjih projekcija u LRH očekujemo rast prihoda od oko 2 posto, ali i rast EBITDA, neto-dobiti i amortizacije, od oko 15 posto.