Projekt Johann Franck u zagrebačkoj Gradskoj kavani zapravo je interaktivna platforma u kojoj ćemo pričati priču o kavi te predstaviti novitete i zanimljivosti iz tog bogatog svijeta kroz ponudu ekskluzivnih 'speciality' kava iz različitih zemalja uzgoja koje najesen predstavljamo pod krovnim brendom Franck. Gosti će ove kave moći kušati, ali i kupiti za pripremu kod kuće isključivo u Johann Franck Storeu. Ovim riječima član Uprave Francka Ivan Artuković opisuje inventivan projekt revitalizacije kultnog zagrebačkog prostora u koji je ušao.
Franck se zakupom gradske kavane svojim brendom zasigurno približava potrošačima. Hoćete li u prostoru nuditi i kave drugih brendova ili je to sada ekskluzivno vaša ponuda. Od kuda ideja za projekt Johann Franck? Kako je došlo do suradnje s AutoZubakom?
Projekt Johann Franck pokrenut je na našu inicijativu još prošle godine, a temelje smo postavili kroz suzakup prostora Gradske kavane s AutoZubakom. Franck je u biti nositelj cjelokupnog projekta revitalizacije kavane, kroz društvo Johann Franck d.o.o., koje ima ugovore o suradnji u ugostiteljskom i programskom dijelu posla jer nemamo potrebe izlaziti van okvira našeg osnovnog poslovanja.
Za nas u Francku, riječ je o dobro postavljenoj priči o našem brendu i povijesti kompanije, koju smo željeli dosljedno predstaviti kroz suptilne vizualne elemente i poseban ugođaj u prostoru, našu ponudu i visoku razinu usluge.
Krenuli smo od ideje da našim potrošačima na ovaj način pružimo jedinstveni osjećaj i potpuni doživljaj našeg brenda i svega onoga što Franck predstavlja kao kompanija. U skladu s trendovima, ovo će biti interaktivna platforma u kojoj ćemo moći pričati priču o kavi te predstaviti novitete i zanimljivosti iz bogatog svijeta kava kroz ponudu ekskluzivnih „speciality“ kava iz različitih „origina“ odnosno zemalja uzgoja koje na jesen predstavljamo pod krovnim brendom Franck. Gosti će ove kave moći kušati, ali i kupiti za pripremu kod kuće isključivo u Johann Franck Storeu.
Posebnost je i ponuda mljevene kave pripremljena na način kako se sprema kod kuće, pa tako gosti mogu naručiti mljevenu Franck 100% Arabicu pripremljenu na klasičan način u džezvi, french pressu, kafetijeri ili filter aparatu. Naravno, ovo je naš marketinški dio priče koji se nadopunjava s potrebom za njegovanjem i očuvanjem kulture kavana kao dijela zagrebačke povijesti, ali i povijesti Francka kojeg je Johann Franck utemeljio prije više od 120 godina. Na ovaj način, potrošačima nudimo potpuni doživljaj našega brenda i onoga što Franck predstavlja kao „kuća toplih napitaka“.
Što Franck želi s Johann Franck projektom u prostoru Gradske kavane?
Kao vodeći proizvođač kave na hrvatskom tržištu, posvećeni smo razvoju kulture ispijanja kave, ritualima pripreme i istinskog uživanja u kavi te jačanju percepcije i imidža kave kao svojevrsne društvene poveznice. Projekt Johann Franck logičan je nastavak ove priče koji se naslanja na bogatu povijest grada Zagreba te kulturu i značaj zagrebačkih kavana u čijem je središtu upravo tradicija i običaj ispijanja kave koji kod nas predstavlja dio kulturnog nasljeđa. Na ovoj ideji zasnivamo naš program u Johannu Francku koji je zamišljen kao mjesto u kojem će se moći popiti vrhunski pripremljen espresso s potpisom naših profesionalnih barista. Također, imenom utemeljitelja kompanije Johanna Francka, pričamo priču o nasljeđu kompanije i tradiciji kvalitete po čemu je Franck dobro poznat. Veliko nam je zadovoljstvo što, kao zagrebačka kompanija s dugom poviješću, na ovaj način sudjelujemo u revitalizaciji ove kultne zagrebačke lokacije.
Najavljeno je i održavanje raznih kulturno umjetničkih događanja u prostoru kavane. Mozete li možda najaviti neke od njih.
Zabavni i kulturni sadržaj uključivat će koncertne nastupe, izložbe, promocije knjiga i festivala, projekcije klasičnih filmova te cabaret program koji je publika svojevremeno pratila upravo u kavanama. Kultura ispijanja, umjetnost pripreme te istinskog uživanja i osjetilnog doživljaja kave centralna je tema Franckove ponude i dnevnog programa Johanna Francka oko kojeg će se ispreplesti mnoštvo događanja poput zanimljivih radionica o putu kave od zrna do šalice pod vodstvom Franckovih stručnjaka, dani arabica kava spremljenih na različite načine, kokteli s kavom, Latte Art te zanimljivosti te priče i novosti iz svijeta kave, uz kavu.
Koliko vas u ovakvoj iznimnoj ponudi, koju Zagreb zasigurno treba, podržavaju grad i turistička zajednica grada.
Novi koncept i programski sadržaj temelji se upravo na revitalizaciji izvornog identiteta i statusa Gradske kavane kao okosnice društvenog života grada 30-ih godina prošlog stoljeća kada je bila popularno okupljalište kulturnih, umjetničkih i političkih krugova toga doba.
Namjera nam je da ova kultna zagrebačka lokacija ponovno bude središte zbivanja te da joj vratimo mjesto koje joj s pravom pripada na ugostiteljskoj i turističkoj karti Zagreba i u tome je svakako dobrodošla podrška Turističke zajednice. Kroz Johann Franck pričamo priču o bogatoj povijesti Zagreba te kavanskoj kulturi i nasljeđu, te stoga vjerujemo da će biti itekako zanimljiva postaja za turiste koji će u Johann Franck Storeu moći kupiti i naše proizvode te zanimljive artikle na temu kave kao i aparata za pripremu kave kod kuće.
Ujedno, kao tržišni lider i najširem krugu potrošača prepoznatljiva „kuća toplih napitaka“, ljestvicu kvalitete vezano uz pripremu kave postavljamo visoko. Tako ćemo prostor Johanna Francka koristiti i za održavanje edukacija naših partnera iz HoReCa segmenta kroz Akademiju izvrsnosti koju vode naši profesionalni baristi.
Ukoliko se ovaj projekt pokaze profitabilnim, planirate li slične projekte u drugim gradovima.
Franck ovime ne proširuje svoje poslovanje na ugostiteljsku djelatnost niti nam je to u planu. Stoga je i osnovan Johann Franck d.o.o., društvo u 100%-nom vlasništvu Francka, koje je dedicirano za upravljanje Gradskom kavanom i koje ima sklopljene ugovore o suradnji s odabranim partnerima za ugostiteljski dio posla i posebno važan programski sadržaj koji će voditi Tomo Ricov sa već dokazanim timom stručnjaka koji stoje iza vrlo uspješnih projekata. Nismo željeli ići van okvira našeg osnovnog poslovanja pa smo se povezali s ljudima koji imaju veliko iskustvo i znanje, svatko u svojoj branši, te im dali mandat za potpuno upravljanje ugostiteljstvom. Vjerujemo da je upravo dobar odabir partnera ključ uspjeha cjelokupnog projekta.
Prema vašoj ocjeni koliko je kultura ispijanja kave razvijena u Hrvatskoj. Naime, koliko su konzumenti svjesni da kava moze biti puno vise od napitka za razbuđivanje?
U prosjeku pijemo do 5 kilograma kave po stanovniku, što nas svrstava u europski prosjek po potrošnji. Kava nam je, međutim, puno više od napitka, ona je poseban ritual i društveni događaj kod nas. Kao vodeći proizvođač kave na hrvatskom tržištu, Franck preuzima odgovornost potrošačima ponuditi što veći izbor i vrhunsku kvalitetu, ali i informirati zainteresiranu javnost o raznovrsnom i bogatom svijetu kave. Upravo otvaranje Johanna Francka, sadržaji i program koji u njemu nudimo, predstavlja daljnji razvoj te strategije.