Dobitnik prve Liderove novinarske nagrade "Hrvoje Mateljić" za najbolje gospodarske priloge u 2009. je Josip Bohutinski, tridesetpetogodišnji istraživački novinar gospodarskog dnevnika Business.hr, za seriju tekstova vezanih uz teme iz prometa koji su uključivali otkrivanje afere skupog bojanja tunela u HAC-u do poslovanja Croatia Airlinesa i štrajka stjuardesa, piše Lider.
Josip Bohutinski danas je u Novinarskom domu u Zagrebu proglašen najboljim gospodarskim novinarom u 2009. i prvim dobitnikom nagrade "Hrvoje Mateljić'" osvojivši točno polovinu ukupnih glasova žirija koji se sastojao od urednika sedam gospodarskih redakcija. U žiriju su bili Stjepan Blažević (Jutarnji list), Darko Buković (Privredni vjesnik), Sonja Hodak (Business.hr), Danijela Jozić (Novi list), Darko Markušić (Poslovni dnevnik) , Miodrag Šajatović (Lider) i Viktor Vresnik (Forbes).
Nagrada "Hrvoje Mateljić" dodjeljuje se najboljemu mladom novinaru iz područja gospodarstva. Koliko vam ona znači kao priznanje, a posebno stoga što vam ju je dodijelila takorekuć konkurentska redakcija? Kakvo je općenito stanje u struci i jesu li u lošijem položaju upravo mladi novinari?
- Teško mi je riječima opisati koliko mi ova nagrada znači. Kad biste se mogli nekako "priključiti" na mene i osjetiti ono što osjećam kad pomislim na tu nagradu, shvatiti biste koliko sam ponosan što sam dobitnik nagrade osnovane i nazvane po jednoj tako iznimnoj osobi kakav je bio vrsni novinar Hrvoje Mateljić. Kolega Hrvoje je ostavio veliki trag ne samo kao izvrstan novinar nego i kao vrlo poseban i divan čovjek, rekao je Bohutinski i dodao:.
- Stoga ovu nagrada doživljavam i kao veliku odgovornost. Usto, nagrada stiže iz konkuretnske redakcije, od žirija koji su činili urednici iz ostalih konkurentskih redakcija poslovnih novina ili rubrika. I kad vas ti "ljuti konkurenti" proglase najboljim, onda to daje posebnu draž i težinu. To pokazuje da se trud i kvalitetan rad ipak cijene. A to je iznimno važno u kontekstu trenutačnog stanja u hrvatskom novinarstvu, pogotovo kad je riječ o položaju mladih novinara. Novinarstvo u Hrvatskoj u velikoj je krizi, sve je manje neovisno, sve se manje piše i govori o bitnim problemima našega gospodarstva i društva. Sve je manje sadržaja, previše se prostora daje formi. U takvom novinarstvu mladi novinari ne mogu se razvijati kao pravi novinari, koji imaju svoje ideale, principe, koji se bore za bolje društvo. No ipak nije sve tako crno, nagrada koju sam dobio od Lidera pokazuje da se novinarstvo nošeno tim idealima i principima ipak još prepoznaje i cijeni, naglasio je Josip Bohutinski.
Odlučivalo se između novinarskih tekstova 13 kandidata iz redakcija Business.hr-a, Jutarnjeg lista, Poslovnog dnevnika, Privrednog vjesnika, Slobodne Dalmacije te Večernjeg lista. Pobjedniku je nagradu u vrijednosti od 10.000 kuna te posebnu statuu uručio direktor Lider pressa Željko Vukelić dok je glavni urednik Lidera Miodrag Šajatović istaknuo važnost godišnje nagrade "Hrvoje Mateljić" za cijelu redakciju Lidera.
- Hrvoje Mateljić bio je vrstan novinar i divan kolega, čovjek koji je u 12 godina novinarske karijere pratio sektor telekomunikacija, spajanja i preuzimanja, a svu širinu svojeg znanja pokazao je u makroekonomskim temama. No u karijeri ga je, nažalost, u 35. godini zaustavila tragična smrt 18. prosinca 2008. Ova nagrada najbolji je način da se očuva uspomena na tragično preminuloga kolegu i vrsnog novinara, a da istodobno bude poticaj promicanju struke i gospodarskom novinarstvu, rekao je Šajatović.
Uime žirija, ovogodišnjem dobitniku nagrade "Hrvoje Mateljić" čestitao je glavni urednik Privrednog vjesnika Darko Buković, naglasivši da je riječ o vrlo važnom priznanju kojim se promoviraju najbolji u gospodarskom novinarstvu, jednom od najzahtjevnijih područja u novinarstvo koje je istodobno nedovoljno i neprimjereno vrednovano.
- U odluci smo se vodili kriterijima vjerodostojnosti, stručnosti, analitičnosti i utjecaja novinskih priloga na poslovnu i širu javnost. O gospodarstvu sada razmišljamo kroz svakodnevicu, kroz prizmu recesije, afera, Remetinca, ali gospodarsko novinarstvo temelji se na onom najvrjednijem: podacima, analizima, analitici, razgovoru s onima koji odlučuju, pokazujući trendove i smjerove. To nije i ne može biti dosadno novinarstvo, kao što ga neki žele prikazati - poručio je Buković.