Neto dobit Podravka grupe za prvih devet mjeseci ove godine iznosila je 210,1 milijun kuna što je rast od 8,1 posto u odnosu na isto razdoblje godinu prije. Prihodi od prodaje porasli su za 90,1 milijun kuna, na više od 3,3 milijarde kuna što je rast od 2,8 posto, a na kretanje prihoda od prodaje utjecao je rast oba poslovna segmenta, prehrane i farmaceutike, priopćili su iz Podravke.
Kulinarstvo broj jedan
– Unatoč brojnim negativnim utjecajima na poslovanje, među kojima posebno možemo istaknuti negativne tečajne razlike, rast cijena sirovina i materijala, slabiju turističku sezonu te brojne druge, uspjeli smo brzom transformacijom poslovanja odgovoriti na razne izazove te postići rezultate kojima se svi možemo i moramo ponositi – kazao je predsjednik uprave Podravke Marin Pucar, ističući kako se u ovim posebno teškim vremenima želi zahvaliti radnicima na doprinosu.
Podravka ih je ove godine već dva puta posebno nagradila, no i dalje će se nagrađivati i unapređivati njihov status u kompaniji, najavio je Pucar pri objavi rezultata poslovanja. Segment prehrane ostvario je 2,6 milijardi kuna prihoda od prodaje, 69,4 milijuna kuna više u odnosu na prethodnu godinu. Najveći rast, u iznosu od 58,1 milijun kuna, ostvaren je u poslovnom programu kulinarstva, a u dječjoj hrani, slasticama i snacku rast od 20,8 milijuna kuna. I u programu mesnih proizvoda, jela i namaza te u programu riba ostvaren je rast, i to 16,9, odnosno 14 milijuna kuna. Farmaceutika je ostvarila 708,9 mil. kuna prihoda od prodaje, što je za 20,7 milijuna kuna više u od nosu na godinu prije. Bezreceptni program je od prodaje utržio 10,6 milijuna kuna više, a u programu lijekova na recept zabilježen je pad od 4,6 milijuna kuna, kompenziran rastom prihoda u kategoriji ostale prodaje od 14,7 milijuna kuna.
Najveći rast prihoda od prodaje, 42,5 milijuna kuna u odnosu na isto razdoblje lani, zabilježen je u središnjoj Europi, potom u tzv. Adria regiji (35,8 milijuna kuna) te u zapadnoj Europi i prekooceanskim zemljama (24,2 milijuna kuna). Na tržištima zapadne Europe i u prekomorskim zemljama tijekom 2020. bilježi se povećana potražnja za svim brendovima Podravka grupe. U strukturi, najveći rast ostvaren je na Vegeti, juhama i konzerviranim proizvodima, ali bilježi se i znatan rast na kremnim namazima, Lino Čokolinu, ajvarima i drugim proizvodima iz asortimana.
Uzletjelo i online tržište
– Gledano distribucijski, u zapadnoj Europi uspjeli smo ulistati dodatne proizvode u neke od najjačih trgovačkih lanaca Velike Britanije, Njemačke, Austrije, Švicarske, Švedske. Bilježimo i značajan rast prodaje naših proizvoda u online kanalu na svim tržištima na kojima poslujemo – kažu u Podravci te dodaju da zanimljivosti ima i na novim tržištima Azije, Bliskog istoka i Afrike, u Libanonu, Omanu, Saudijskoj Arabiji, Kataru, Kuvajtu, Bahreinu, Iraku, Keniji..., gdje je uspostavljen kontinuitet opskrbe maloprodajnih lanaca selektiranim Podravkinim proizvodima. U Libiji, koja nam je najnovije tržište, posebno se ponose uspjehom Lino Lade Gold.
– U ostvarivanju vizije da postane globalni svjetski brend, Lino Lada se danas može pronaći u četrdesetak zemalja diljem svijeta. Odlične prodajne rezultate nije uspjela zaustaviti ni pandemija koronavirusa – kažu u Podravci.
U Libanonu je, osim Lino Lada asortimana, vrlo dobro prihvaćena i Vegeta, najsnažnija Podravkina internacionalna marka, a nakon duljeg izbivanja Vegeta je ponovno prisutna i u Izraelu i Kini. U Kuvajtu je pak odlično prihvaćen asortiman Podravkinih ajvara, lansiran tijekom prvog vala pandemije koronavirusa. Upravo im je koronakriza na Bliskom istoku otvorila prilike, napominju. Zbog zatvaranja restorana i hotela, rasla je nabava hrane u trgovačkim centrima, što je Podravci, isključivo fokusiranoj na maloprodajni kanal, donijelo rast prodaje.
Provjerite kako se mijenja Podravka. Čini mi se da umjesto "kažu u Podravci" bi trebalo napisati kažu u Podravki.