Super Konzum na zagrebačkoj Radničkoj cesti uvršten je među 15 najboljih trgovina u svijetu netom prije nego što je kriza pogodila koncern Agrokor. Proveli smo dan u trgovini koja zapošljava 140 radnika, a nakon druženja s prodavačima i njihovim kupcima možemo zaključiti da su kupci ostali uz Konzum i u najtežoj krizi.
– Tu sam dva-tri puta tjedno zato što imaju svježe voće i povrće i izvrsno meso. Jedno vrijeme nije bilo svih artikala, ali nije to važno, kupovali smo nešto drugo – kazala nam je gđa Gazilj koju smo s kćeri Petrom sreli u kupnji. Ističe da najčešće kupuje domaće proizvode i da zato dolazi u Konzum jer taj lanac ima najviše domaće hrane i proizvoda na policama.
U Super Konzumu na Radničkoj svakodnevno kupuje 3500 kupaca, a riječ je o premium segmentu kupaca pa se na toj lokaciji odlično prodaju i luksuzni proizvodi poput odležanog bifteka, egzotičnog voća i kavijara. Oni ne gledaju toliko na cijenu koliko traže kvalitetu proizvoda, pojašnjavaju nam Konzumovi djelatnici koji su se i u najtežim danima za koncern trudili stvoriti atmosferu stabilnosti za svoje potrošače.
– Moram priznati da nas je bilo strah od gubitka posla, ali vrlo brzo smo prevladali bojazan jer vjerujemo u koncern. Od kupaca smo dobili podršku, što nam je puno značilo – kaže nam Barbara koja četiri godine radi u Konzumu. Danas je na odjelu kruha i pekarskih proizvoda, a specifičnost je činjenica da na toj lokaciji sami mijese i peku kruh, za što je zaduženo čak četvero pekara. Kad zagusti, kaže nam Barbara, i ona uskoči i pomogne kolegama mijesiti kruh kako bi sve bilo spremno za kupce.
Trgovina je to koja ima i odjel slastica, a Anita Žilajković, zadužena za kolače, torte i sladoled, majka blizanki koja se u Konzumu zaposlila prije dvije godine, uvjerava nas da su i najtežu krizu prebrodili uz osmijeh i podršku kupaca. U prilog tvrdnjama zaposlenika idu i brojke po kojima je promet u toj trgovini pao samo u travnju kada je bila najveća kriza s opskrbom, ali da se znatno oporavlja posljednja dva mjeseca pa je moguće i da se gubici u prihodima potpuno nadoknade.
Sami educiraju kadrove
Na toj je lokaciji naročito popularna mesnica i ribarnica po kojima su i poznati. Voditelj mesnice Ivan Benović ističe da se na Radničkoj prvenstveno prodaju teletina i junetina, a manje svinjetina. Sve meso, osim dijela akcijskih artikala, domaćeg je porijekla i dostavlja ga PIK Vrbovec, a deset mesara iz te trgovine sami izabiru i junice. Problem im nije opskrba mesom, već radna snaga koje nema na tržištu. – Od nas 18 koji smo se obrazovali za mesare, u struci nas radi samo šest, a novih mesara na tržištu nema – pojašnjava Benović i ističe da su u Konzumu zato odlučili sami obrazovati svoje ljude kako bi nadoknadili problem s kadrovima. Na edukaciju za mesne delicije išli su u Belgiju pa na policama kupcima nude i delicije poput tatarskog bifteka, carpaccia ili odležanog mesa.
Samo koji metar od mesnice je i ribarnica na kojoj je jučer bilo svježih srdela, brancina, orada, ugora, ali i školjki i tri vrste kozica i škampi. Za kupce visoke platežne moći tu su i hlapovi koji plivaju u akvarijima. U Konzumu priznaju da su imali krizu s nabavom pojedinih vrsta artikala u travnju, ali sada tvrde da je većina dobavljača vratila svoju robu na njihove police, a da su uspjeli pronaći alternativu za one dobavljače koji su odlučili povući svoju robu s Konzumovih polica.
Od najbitnijih artikala apsolutno ništa ne nedostaje, kažu nam, a neke smo proizvode zamijenili drugima. Voće i povrće je uglavnom iz Hrvatske pa su tako stigle i domaće lubenice s Neretve i iz Slavonije. Ponuđene su uz akcijsku cijenu, za razliku od domaćeg hrvatskog češnjaka koji čak i uz višu cijenu dobro prolazi.
Hrvati vole domaće
Ana Biškupović s odjela voća i povrća kaže nam da je gotovo istisnuo kineski češnjak jer Hrvati vole kupovati kvalitetno i domaće.
Akcija je u Konzumu popriličan broj, ali vodeći ljudi u sustavu pojašnjavaju nam da time kupcima žele poručiti da su se stabilizirali. – Kupci su cijelo vrijeme uz nas i moramo im honorirati lojalnost – kažu nam u Super Konzumu na Radničkoj cesti koji smo napustili u vrijeme ručka, baš kada se stvorio red dug desetak metara ispred pultova s gotovom hranom na kojima se nudi od tjestenine, mesa i pizza do sushija i slastica. Kriza je za te kupce zaboravljena!
Zašto ovo nije pod sponzoriranim člancima? Nema veze to sa spašavanjem radnih mjesta, šutjeli ste i mirno gledali dok je taj isti konzum uništavao male lokalne dućane po kvartovima. Trgovine će preuzeti drugi i priči kraj, jedini tko dobiva spašavanjem konzuma je Todorić. Radnicima ne može biti gore nego što im je u konzumu, nitko ne daje manje plaće i ne tjera radnike da toliko prekovremeno rade bez ikakve naknade.