Kako je Gregor, odnosno Tele2, prokockao ugled u Hrvatskoj? Jednostavno. Lagao je o tarifi Revolucija! Neograničena, prva prava neograničena tarifa, bez limita, bez kvake, bez sitnih slova... sve su to reklamni slogani koji su agresivno iskakali s ekrana i iz usta maskote, ovce Gregora. Nije potrajalo! Korisnici su ubrzo spoznali da se prelazak preko 5000 minuta mobiteliranja ili "pogreška" nazivanja Tomatove tarife "na tuđi račun'' i te kako plaća, i to čak isključenjem iz mreže ili trajnim gubitkom broja. A prema novom nije prihvatljivo ni 2000 minuta ni 200 minuta prema broju 092.
Nemoguće pronaći
Pokrenula se lavina prigovora. Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) kao regulator provela je nadzor u lipnju. Inspektorica je ustvrdila da je oglašavanje neprimjereno i naložila Tele2 da korisnicima detaljno objasni uvjete korištenja tarife. Agencija je na lažno oglašavanje upozorila i Ministarstvo gospodarstva te Agenciju za elektroničke medije. Nije bilo dovoljno Tele2 da prizna pogrešku. Mlako su se ispričali tvrdeći da imaju pravo upotrijebiti načelo pravednosti. A to njima znači da svojevoljno mogu isključiti korisnika za kojeg procijene da zlorabi tarifu. Načelo pravednosti uvriježen je alat u industriji koji štiti operatore od prijevara, mora biti propisan u općim uvjetima i s detaljno navedenim radnjama koje se smatraju zloporabom. Toga nema u ugovorima Tele2, objašnjava Đuro Lubura iz udruge Telekom koji Revoluciju smatra smišljenim zavaravanjem potrošača te ih je zbog protupravnog postupanja prijavio HAKOM-u. Ogriješili su se o nejasne uvjete jer ni služba za korisnike nije s njima upoznata, nemoguće je doći do prikaza troškova, a na web-stranicama nemoguće je pronaći opće uvjete poslovanja. Načelo pravednosti promijenilo je cjenik, smatra Lubura, a glavna je pogodnost promjene mogućnost raskida ugovora bez naknade.
Usto, teško je povjerovati da je ozbiljan mobilni operator, čija je matična kompanija u Švedskoj, promašio kalkulacije i krivo izračunao vlastitu zaradu. Neograničeno mobiteliranje doista je bio mamac mnogima koji pokušavaju sniziti troškove. Čak i poticaj malim poduzetnicima i obrtnicima, ali i privatnim osobama da se riješe fiksnih linija.
"Krivi" su korisnici?
Neslužbeno doznajemo da je u Revoluciju ušlo 70.000 korisnika. A prema posljednjim financijskim rezultatima Tele2 u drugom kvartalu prikupio je 43.000 novih korisnika. A upravo početkom drugog kvartala Revolucija je zaživjela. Na kraju polugodišta 2012. Tele2 je imao 765.000 korisnika, i dalje manje nego istodobno lani (782.000). Tele2 za ograničenja krivi dva posto svojih korisnika, što znači da je 1400 potrošača "krivo" i previše nazivalo.
Sve upućuje na to da su ili kalkulacije bile krive potpuno ili su ograničenja bila planirana. Svim operatorima cilj su odani korisnici koji će mjesečno uplaćivati određeni iznos. U Revoluciji je to 150 kuna, što je gotovo dvostruko više od prosječne potrošnje na mobitele koja je oko 80 kuna.
Nije točno! Tele2 ima ugovor s T-mobilom da se može služiti njihovom mrežom ako na određenomu području nema signala Tele2.