Ovogodišnje istraživanje tržišta marketinške agencije Toluna iz Velike Britanije, koje je bilo vezano uz distribuciju neadresiranih reklamnih materijala (kod nas popularno zvano letak) u zemljama Europske unije, opet je potvrdilo tvrdnju da je letak kao sredstvo oglašavanja na drugom mjestu iza TV-a te da sve veći broj primatelja letaka smatra letak kao jako važno sredstvo informiranja o akcijskim ponudama. Weber Escal d.o.o., dio grupacije Austrijske pošte, bavi se već 20 godina distribucijom neadresiranih materijala i već je godinama tržišni je lider na tom području. Razgovarali smo s Igorom Velimirovićem, direktorom Weber Escala.
Letak je već godinama jako popularno sredstvo za oglašavanje u Hrvatskoj. Zašto?
Nije samo u Hrvatskoj, takav je trend i većini europskih zemalja. Za usporedbu, u Hrvatskoj jedno kućanstvo prosječno dobije različitih 8 letaka tjedno, a u Nizozemskoj ili Norveškoj je tjedni prosjek preko 30 letaka. Troškovi oglašavanja putem letaka su neznatni u odnosu na pokrivenost pa mogu slobodno reći da je to najisplativiji način informiranja ciljne skupine. Kad govorimo konkretno o Hrvatskoj, godišnji volumen letaka raste, što je pokazatelj da su oglašivači prepoznali letak kao efikasno sredstvo oglašavanja. Najveći oglašivači koji se promoviraju putem letaka i dalje su veliki trgovački lanci, no sve je više oglašivača i iz uslužnih djelatnosti. Gore navedeno istraživanje kaže da da preko 80% primatelja letaka taj letak detaljno pročita ili bar prelista.
Prošle ste godine započeli i s distribucijom adresiranih pošiljaka. Je li došlo do značajnijih promjena na poštanskom tržištu ulaskom Hrvatske u EU?
Zahvaljujući know-how iskustvu našeg vlasnika (Austrijske pošte), i postojećoj distributivnoj mreži, proširili smo svoj portfolio usluga i na distribuciju pismovnih pošiljaka što je logičan slijed razvoja poslovanja, s obzirom da je core business Austrijske pošte upravo adresirana distribucija. Ulazak Hrvatske u EU nije donio nikakve značajnije pomake na poštanskom tržištu, osim što ulazak u EU donosi dodatnu pravnu sigurnost alternativnim poštanskim operaterima jer Hrvatska mora slijediti smjernice EU vezane uz pravila na nacionalnom poštanskom tržištu. Ali zato je liberalizacija poštanskog tržišta omogućila veći raspon pružanja usluga alternativnim davateljima poštanskih usluga čime su stvoreni uvjeti za jačanje konkurentnosti. Drugim riječima, što je nekad smjela raditi samo Hrvatska pošta, sada možemo i mi.
Također ste prošle godine najavili i pojačane investicije. Jeste li ih realizirali i planirate li i dalje investirati iduće godine?
Jesmo.Posljednje dvije godine smo u razvoj poslovanja uložili 460 tisuća eura i zaposlili preko 140 novih djelatnika. Cilj nam je ostati snažni tržišni lider u distribuciji letaka. Napornim radom uspjeli smo dostići kvalitetu usluge koju prepoznaju svi naši klijenti. Porast tvrtki koje se oglašavanju putem letaka te najava dolaska novih trgovačkih centara otvara put prema potpunoj profesionalizaciji. U tom segmentu planiramo daljnje proširenje distributivne mreže prema logici ekonomske isplativosti, implementaciju inovativnih IT rješenja za klijente te kontinuirano unapređivanje kvalitete distribucije. Što se tiče distribucije pismovnih pošiljaka, želimo postati najveći alternativni poštanski operater u Hrvatskoj, s fokusom na poslovne korisnike. Nastavit ćemo i dalje s investicijama u povećanje broja zaposlenih, modernizaciju opreme i voznog parka te unapređenje kvalitete naših usluga i razvoj novih.