Ministar turizma Darko Lorencin danas je u Vladi RH predstavio tijek provođenja Strategije razvoja turizma RH do 2020. godine. Ovaj strateški dokument, kojeg je Hrvatski sabor usvojio na sjednici održanoj 26. travnja 2013. godine, precizno definira smjernice za povećanje konkurentnosti hrvatskog turizma na međunarodnom tržištu.
Akcijski plan Strategije definira ukupno 26 prioritetnih mjera turističke politike u funkciji podizanja konkurentnosti integralnog hrvatskog turističkog proizvoda, a Ministarstvo turizma je do sada krenulo u realizaciju 23 mjere. Tako su, ističu iz Ministarstva, u ovom jednogodišnjem razdoblju određene mjere već realizirane, dok su ostale u tijeku provođenja ili u fazi pripreme. Lorencin se osvrnuo na investicije u hrvatski turistički sektor, zakonodavni okvir u nadležnosti Ministarstva turizma, pripremu Strateškog marketing plana te mogućnosti povlačenja sredstava iz EU fondova za turistički sektor.
Nove investicije
- Što se tiče novih investicija, u tim je procesima ključna suradnja s Državnim uredom za upravljanje državnom imovinom, a najbolji primjer te suradnje su Kupari koje smo u potpunosti pripremili za potencijalnog investitora. Također, uskoro ćemo pripremiti i druge lokacije bivše vojne imovine s ciljem stavljanja istih u turističke svrhe. Za investicije u turizmu veliku je ulogu imao i Zakon o financijskom poslovanju koji regulira predstečajnu nagodbu jer smo putem njega za ukupno 8 društava u većinskom državnom vlasništvu sklopili nagodbe pred mjerodavnim nagodbenim vijećima, od kojih je za njih 6 pronađen strateški partner - rekao je Lorencin.
Govoreći o investicijama ministar je također naglasio kako će se za Kupare uskoro objaviti glavni poziv za dostavu obvezujućih ponuda, dok se raspisivanje natječaja za projekt Velikog Brijuna očekuje na jesen. Spomenuo je i 57 pisama namjere koje je CERP zaprimio za hotele Plat, Maestral i Imperijal Rab te poručio kako ta poduzeća trebaju naći strateške partnere iz turističke branše koji će ostvariti znatan utjecaj na destinacije u kojima se poduzeća nalaze.
Lorencin je najavio i pokretanje procedura za Zakon o pružanju usluga u turizmu, Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti, kao i za Zakon o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma koji je ključan za funkcioniranje turističkog sustava te Strateškog marketinškog plana. Kazao je da je svibnju prvi puta isporučena cjelovitija verzija dokumenta kojeg su detaljno proučili svi članovi Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, a izrađivaču je upućen nalog da se određene stvari otklone i nadopune. Dodao je kako očekuje da će se pred članovima vijeća finalna verzija Strateškog marketinškog plana naći krajem lipnja.
Konkurentnost
Neki od glavnih strateških ciljeva do 2020. godine koje definira Strategija razvoja turizma podrazumijevaju realizaciju 7 milijardi eura novih investicija, povećanje turističke potrošnje na 14 milijardi eura, poboljšanje strukture i kvalitete smještaja te nova zapošljavanja u turističkom i ostalim srodnim sektorima. Glavni je cilj Strategije da Hrvatska u 2020.godini bude jedna od najkonkurentnijih zemalja svijeta na području turizma. Stoga je Ministarstvo turizma ove godine raspisalo nove bespovratne programe financiranja za povećanje konkurentnosti hrvatskog gospodarstva.
- Naši su gosti oduševljeni uvođenjem besplatnih pristupnih wifi točaka, a koje smo sufinancirali putem programa Hotspot Croatia. Sljedeće godine imat ćemo i nove centre za posjetitelje, kao i nove plaže koje su se prometnule među naše glavne turističke proizvode. Također, u turističku infrastrukturu usmjeravamo novac iz programa Fond za razvoj turizma putem kojeg smo, u prvoj odluci, s ukupno 20 milijuna kuna podržali velike projekte diljem zemlje, a odabrane ćemo i dalje pratiti - zaključio je ministar Lorencin.