PROMO

Mario Žižek ususret LEAP Summitu: Razbili smo stakleni svod i postali distruptori bankarske scene

Mario Žižek
09.05.2022.
u 09:00

Tijekom proteklih šest godina poslovanja pod Addiko brendom, banka je u mnogo toga napustila tradicionalni način poslovanja i prva uvela proizvode i procese koji su danas standard na tržištu, a više o svim procesima i kako su postali predvodnici inovativnosti u bankarstvu, otkrio je predsjednik Uprave Addiko banke Mario Žižek koji će ovog tjedna održati predavanje na LEAP Summitu.

Mario Žižek je nekonvencionalni bankar s više od 20 godina bankarskog iskustva. Zadnjih je šest godina na čelu Addiko banke, a prije toga je bio na poziciji zamjenika predsjednika Uprave u jednoj od velikih hrvatskih banaka. U karijeri ga je uvijek vukla ljubav prema profesiji i usmjerenost na rezultate, a smatra da je za razvoj potrebno izaći iz svoje komforne zone.  Addiko banka se pod njegovim vodstvom transformirala u  specijalističku banku, a zahvaljujući 79,9 milijuna kuna s kojima je zaključila 2021., pozicionirala se na visoko 5. mjesto po dobiti. Ususret predavanju na LEAP Summitu, konferenciji koja će se održati 12. i 13. svibnja u Zagrebu, Mario nam je ispričao više o prekretnicama svog djelovanja te na koji način se ova banka izdvaja kao poslodavac.

Idući tjedan ćete predavati na LEAP Summitu. U fokusu će biti vaša karijera, ali i promjene koje ste unijeli u prilično konzervativan i krut bankarski sektor. Što posjetitelji mogu očekivati i naučiti iz vašeg predavanja?
S posjetiteljima ću podijeliti savjete temeljem iskustva rada u bankarskom sektoru koje sam stjecao zadnjih 20 godina, a koje je obuhvaćalo digitalne tehnologije, inovativne usluge te suradnju s fintech kompanijama. Iako je bankarstvo i dalje dosta tradicionalan segment, Addiko banka je u mnogočemu predvodnik na hrvatskom tržištu te naš način poslovanja i odnosa prema klijentima, kao i unutar našeg internog tima, izlazi iz ustaljenih okvira. Jako mi je drago što imam priliku biti dijelom inspirativnog LEAP Summita, a nadam se da će moja prezentacija nekoga možda potaknuti na usvajanje netipičnog pristupa i svježe perspektive jer je kontinuirano učenje i unaprjeđivanje  jedini način da idemo naprijed. Često znam reći „jedino je promjena ono što smije biti konstanta“.

Addiko banka je napravila velik zaokret u poslovanju od kad ste vi na čelu, što biste istaknuli kao ključne prekretnice?
Tijekom proteklih šest godina poslovanja pod Addiko brendom, banka je u mnogo toga napustila tradicionalni način poslovanja i prva uvela proizvode i procese koji su danas standard na tržištu, kao što je to na primjer u 2016. godini bio naš Blic kredit, odobren samo uz osobnu iskaznicu i isplatu već u 30 minuta. Bili smo i prva banka koja je uvela chat bankarstvo preko Vibera, a najveću inovaciju – Virtualnu poslovnicu – predstavili smo 2019. godine. Tijekom 2021. godine u ponudu digitalnih usluga Addiko banka uvela je kreditni kalkulator na svojoj web stranici koji klijentima uz izračun željene kombinacije iznosa, roka i mjesečne rate omogućuje informativnu provjeru kreditne sposobnosti i maksimalnog moguće iznosa kredita. Dodatno, prepoznali smo važnost ljudskog kontakta u digitalnom kreditnom procesu te smo našim klijentima osigurali uslugu videobankara koji u potpuno sigurnom okruženju omogućuje da zahtjev za kredit iniciraju na daljinu, iz udobnosti svog doma ili koje god druge lokacije. Da smo pronašli idealnu kombinaciju dokazuju nam naši prodajni rezultati gdje je digital postao dominantan kanal u 2022. godini. Ponosan sam na sve što smo uspjeli postići i što smo na neki način razbili stakleni svod i postali distruptori bankarske scene, ali i pokretači trendova u pogledu digitalizacije i usluga na tržištu.

Addiko banka je nedavno ušla i u završnu fazu transformacije u cilju repozicioniranja u  specijalističku banku , usmjerenu na potrošačke kredite te financiranje malih poduzetnika. Možete li nam reći nešto više o tome?
Tako je, Addiko banka želi biti prvi izbor za brze kredite za stanovništvo i male poduzetnike pa smo s tim ciljem pojednostavili svoju organizacijsku strukturu, unaprijedili interne procese i ponudu gotovinskih kredita te kredita za male poduzetnike. Addiko banka svojim klijentima želi maksimalno pojednostaviti proces podizanja kredita, koji se često percipira kao stresan i zahtjevan, i olakšati im pristup financiranju u bilo koje vrijeme i s bilo kojeg mjesta. Uzevši u obzir da smo u prvom kvartalu 2022. godine ostvarili 40 % više volumena gotovinskih kredita nego u istom vremenskom razdoblju godinu dana ranije - što je najbolji rezultat dosad uopće – klijentima nastavljamo pružati usluge koje su u skladu s njihovim potrebama i trendovima.

Govoreći o bankarstvu, financijska pismenost je ključna. Na koje sve načine to možemo interpretirati i je li mladima danas bitnije znati kako upravljati financijama, nego prije 20 godina?
Nove generacije koje su digitalno znatno naprednije od starijih dobnih skupina, ali se prema našem iskustvu osjećaju nesigurnima kad su u pitanju financijske usluge, bile one digitalne ili ne. To je razumljivo s obzirom da tijekom školovanja nisu dobili potrebna znanja o upravljanju osobnim i poslovnim financijama, a još uvijek nemaju dovoljno životnog iskustva u tom području. Neki misle da još uvijek za sve moraju doći u banku, da moraju donijeti hrpu papira; drugi se boje se da ne srljaju u dugotrajne kredite. Financijska pismenost prometnula se u jedno od važnijih pitanja današnjice, a posebice ako uzmemo u obzir da je prosječna ocjena financijske pismenosti u Hrvatskoj 59 posto. Financijska pismenost oduvijek je bila od iznimnog značaja za Addiko banku jer svoju odgovornost prema klijentima shvaćamo vrlo ozbiljno. Želimo klijentima omogućiti dostupniji kreditni proizvod, ali je u to uključena temeljita provjera kreditne sposobnosti klijenta u cilju što odgovornijeg kreditiranja i zaštite interesa potrošača. Ne želimo imati klijente koji se „zalete“ u kredit nesvjesni kako će se to odraziti na njihove buduće financije i životni standard. Addiko se zato posljednjih godina uključio u različite projekte financijskog opismenjavanja u suradnji sa Štedopisom, Institutom za financijsko obrazovanje, poput edukativnih radionica za osnovnoškolce, male poduzetnike te educiranja šire javnosti o upravljanju financijama u svim životnim situacijama.

Zahvaljujući netipičnom pristupu poslovanju, klijenti Addiko banke uživaju različite povlastice. A što je sa zaposlenicima, što Addiko banku izdvaja kao poslodavca?
Naša banka razvija moderne, dinamične, pristupačne, jednom riječju - netipične bankare. Jedni drugima smo, kako mi to volimo reći, i krila i padobran, što želi reći da svi imamo isti cilj, samo iz drugog kuta gledamo na njega. Ne radimo u zatvorenim silosima, već smo ekipa koja surađuje, pomaže jedni drugima i pronalazi rješenja koja su dobra za klijenta. Cijenimo kritičko razmišljanje i spremnost da ga se iznese i podijeli s kolegama, neovisno o hijerarhiji. Ne robujemo formi, dapače, preferiramo kreativnu slobodu. Odnedavno se Addiko banka može pohvaliti i time da smo certificirani kao MAMFORCE Basic organizacija, čime smo se obvezali na provođenje obiteljski odgovorne i rodno osviještene politike upravljanja ljudskim potencijalima. Tako su ove godine u našem fokusu primjeni dobrih praksa i alata vezanih uz usklađenost profesionalnog i privatnog života zaposlenika što dokazano ima pozitivne efekte na zdravlje, zadovoljstvo, motivaciju te samim time i na poslovanje. Osim toga, velik naglasak stavljamo na raznolikost i uključivost jer smatramo da različita iskustava naših zaposlenika pridonose sagledavanju stvari iz različitih uglova i netipično rješavanje potencijalnih problema.

Ulaznice za LEAP Summit potražite na službenim stranicama konferencije ili putem Entrio platforme.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije