Toni Blažić:

Mercator utrostručio dobit, no trend potrošnje u Sloveniji bez zaokreta

Mercator
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
24.11.2015.
u 12:07

Pad potrošnje je zaustavljen, ali ne primjećujemo ozbiljan preokret i trebat će više godina da dođe do povjerenja potrošača kako bi ponovo počeo rasti- kazao je Balažič

Slovenski trgovački lanac Mercator u prvih je devet mjeseci ove godine utrostručio dobit u odnosu na lani, ali u trendu potrošnje kod slovenskih kupaca nema ozbiljnog preokreta nakon izlaska iz recesije nego je tek zaustavljen pad potrošnje iz ranijih godina, izjavio je u razgovoru za ljubljanski dnevni list Dnevnik direktor Mercatora Toni Balažič.

-Pad potrošnje je zaustavljen, ali ne primjećujemo ozbiljan preokret i trebat će više godina da dođe do povjerenja potrošača kako bi ponovo počeo rasti- kazao je Balažič, dodavši da na percepciju potrošača i spremnost da više troše negativno utječu krizne sigurnosne situacije, kakva je sada s izbjeglicama u Europi.

Sve to negativno utječe na percepciju potrošača i njihovo povjerenje u novi razvoj, koji omogućuje da se potrošnja poveća, kazao je Balažič.

Mercator je u prvih devet ovogodišnjih mjeseci poslovao s dobiti od 31 milijun eura, dok su njegovi prihodi dosegnuli 1,95 milijardi eura, što je 2 posto manje nego u istom razdoblju lani.
Na povećanje dobiti, koja se pokazuje u zadnjih 14 mjeseci od kako Mercator posluje u okviru sistema koncerna Agrokor, po Balažičevim riječima, djeluju mjere povećanja učinkovitosti poslovanja i smanjenja troškova i nove poslovne sinergije te činjenica da je bivšu trgovačku mrežu Mercatora u Hrvatskoj, koja je ostvarivala gubitak, preuzeo Konzum.

Balažič je odbacio mišljenja kako će prodaja Mercatora koncernu Agrokor u perspektivi štetiti razvoju slovenske poljoprivredno-prehrambene industrije, kako se to ponekad čuje od nekih slovenskih političara i velikih dobavljača.

-Za svoj dugoročni razvoj slovenska prehrambena industrija sama nosi odgovornost- kazao je Balažič, dodavši da je njen problem rascjepkanost, a ponekad i politika državnih subvencija te da je pogrešno mišljenje kako države s jakom prehrambenom industrijom moraju imati u svom vlasništvu i najveće trgovačke lance.

-Austrijska prehrambena industrija važi za najbolju u Europi, a možda i u svijetu, a nemaju veliki austrijski trgovački lanac jer u tom poslu dominiraju Nijemci- kazao je Balažič za ljubljanski Dnevnik.

>>Agrokor vodeća regionalna tvrtka, popeo se 4 mjesta

>>Todorićev Mercator u 2015. planira rast od 7%

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije