Rijetko se lokalnim hrvatskim proizvođačima otvori mogućnost predstaviti svoje autohtone proizvode globalnoj publici među kojom su i neki od najistaknutijih biznismena Europe. Upravo takva čast ukazala se istarskim proizvođačima boškarina i prerađevina od te autohtone sorte goveda koji do 2. listopada sudjeluju na međunarodnoj izložbi “METRO unboxed”.
Na ovoj jedinstvenoj manifestaciji za koju je na obali povijesne jezgre Düsseldorfa izgrađen poseban interaktivni paviljon, Metro je posjetiteljima omogućio da, kako kažu u vrhu kompanije, iskuse svijet moderne trgovine – od međunarodnih specijaliteta i održivih logističkih rješenja do digitalnih trendova budućnosti. A među 38 štandova na 2000 kvadrata, na kojima se predstavljaju vrhunske lokalne delicije iz 25 zemalja, traje i prezentacija istarskog boškarina. Hrvatski Metro Cash and Carry tako je svijetu predstavio ekskluzivnu suradnju s istarskim proizvođačima okupljenim zahvaljujući inicijativi Agencije za ruralni razvoj Istre koja je prije 14 godina krenula u projekt popularizacije, zaštite i valorizacije istarskog goveda.
Oznaka izvornosti
– Koliko smo u tome uspješni, najbolje ocrtava podatak da je prije devet godina u Istri u uzgoju bilo tek 450 grla boškarina, a danas ih je 2000 – ponosno je naglasio voditelj Centra za ruralni razvoj u sklopu AZRRI-ja Igor Merlić. Predsjednik Uprave Agencije Edmundo Šuran napominje da je u Istri danas oko stotinu uzgajivača boškarina, a posebno ih veseli što je među onima koji se uzgojem bave profesionalno i 30 mladih farmera. Svoje proizvode oni ugostiteljskom sektoru plasiraju upravo preko polica Metroa u Hrvatskoj zahvaljujući suradnji Agencije i tog trgovačkog lanca. Kroz njihov projekt meso boškarina dospjelo je na menije brojnih poznatih restorana i hotela te više nije rezervirano samo za domaće istarske obiteljske trpeze. Doseg će, uvjereni su Merlić i Šuran, biti i snažniji do kraja godine, pred specifikaciju za zaštitu mesa boškarina oznakom izvornosti. U međuvremenu nastavljaju i s edukacijama domaćih chefova koje se u proljeće i jesen održavaju u Edukacijsko-gastronomskom centru Istre.
Hrvatskom ogranku isto ime
Spektakularna njemačka izložba bila je i velik dan za globalni Metro. Čelnik Olaf Koch svijetu je predstavio strategiju nove kompanije Metro AG nastale razdvajanjem Metro Grupe na prehrambeno/veleprodajni segment i onaj koji se bavi potrošačkom elektronikom pod imenom CECONOMY. Novi Metro posluje u 35 zemalja te zapošljava više od 150.000 ljudi, a sastoji se od prodajnih divizija METRO/MAKRO Cash & Carry, Real te četiri tvrtke specijalizirane za dostavu u prehrambenoj industriji: Classic Fine Foods, Rungis Express, Pro à Pro i Midban. Transformacija nekadašnje grupe na hrvatskom tržištu neće dovesti do promjene bazičnog poslovnog modela s obzirom na to da kod nas nikad nisu ni nastupali s markama potrošačke elektronike MediaMarkt i Saturn. Hrvatski ogranak neće mijenjati ni ime, potvrdili su u hrvatskom Metrou koji je u Düsseldorfu sa svojim timom predstavljao novi predsjednik Uprave Roberto Mancuso. Na izložbi je njegov tim podsjetio da čak 60% asortimana Metro Cash and Carryja čine proizvodi hrvatskih proizvođača, trenutačno je njih 45 na policama tog trgovačkog lanca zahvaljujući kojem izvoze u 15 zemalja svijeta.
Ali na certifikatu mora stajati Hrvatski proizvod a ne Istarski!