Potvrda Vlade otprije da se Zračna luka Zagreb da u koncesiju francuskom konzorciju Zagreb Airport International Company A-limited potaknula je Domagoja Ivana Miloševića, potpredsjednika bivše vlade za investicije i kandidata za šefa HDZ-a, da pošalje premijeru Zoranu Milanoviću inicijativu da Zračna luka ponese ime prvog hrvatskog predsjednika Franje Tuđmana.
Pismo Milanoviću
– Baš se spremam poslati pismo premijeru. Nije nikakva topla voda da se Zračna luka zove po predsjedniku, tako je običaj i u drugim zemljama. Naša luka treba nositi ime prvog hrvatskog predsjednika – kazao je Milošević.
On je za vrijeme svog mandata radio na tom 236 milijuna eura vrijednom projektu. Smatra da je riječ o dobrom projektu te da su koncesije dobar način za ulaganja i privlačenje stranih investitora.
Kako doznajemo, otprilike bi se trećina te investicije – oko 78 milijuna eura – izravnim ili neizravnim putem, trebala sliti u proračun.
Francuski konzorcij za koncesiju će u 30 godina uplatiti 87,2 milijuna eura. No, kasnije će uz fiksnu godišnju koncesiju davati i postotak od prihoda, u prosjeku će tijekom 30 godina u proračun uplaćivati oko 35,4 posto ukupnih prihoda.
Članovi konzorcija najveći su francuski građevinar Bouygues Batiment International i Aeroports de Paris Management, a velik dio posla, najavio je prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić, povjerit će hrvatskim tvrtkama.
Novo ruho 2015.
Već se zna da će velik dio posla odraditi Viadukt i Zagorje-Tehnobeton. Koncesionari su se obvezali podizati putnički promet po stopi od pet posto i cargo promet 3,5 posto godišnje.
Ulaganja će financirati dijelom svojim kapitalom, a dijelom kreditom banaka. Petinu novca namaknut će iz svojih rezervi, 10 posto novca financirat će dioničari konzorcija, a 70 posto potrebnog iznosa osigurat će financijske institucije. Gradnja novog terminala počet će najkasnije potkraj godine, a novi aerodrom građani će imati tijekom 2015. godine.
Cilj je podići promet putnika sa sadašnjih dva milijuna na pet milijuna. Izgled Zračne luke definiran je pobjedničkim rješenjem iz 2008. godine, čiji su autori IGH i arhitekti Velimir Neidhardt i Branko Kincl.
Koncesionari su dužni pet godina poštovati kolektivni ugovor sa zaposlenicima Zračne luke.
Nakon trideset godina upravljanja, i objekti Zračne luke postat će vlasništvo države iako su sada suvlasnici gradovi Zagreb i Velika Gorica.
dakle, ako se treba zvati prema prvom hrvatskom predsjedniku, treba se zvati Vladimir Nazor-