Solidna sezona u ovoj godini krize hrvatskom je turizmu vrijedna propusnica za daljnji put, a strategijom razvoja, čija izrada počinje, trebao bi kompletirati putnu dokumentaciju za budućnost. Kakva bi pak ona trebala biti i kojim je alatima osigurati bavit će se idućih mjeseci ekipe stručnjaka.
Za sada turizam ima strateški marketinški plan, koji se formalno odnosi na razdoblje do 2014., ali daje zaviriti i dalje, sve do 2020., kad bi našu zemlju trebalo godišnje posjećivati gotovo dvostruko više stranih turista nego sada, koji bi kod nas prespavali čak 80 milijuna noći i napravili gotovo 20 milijardi eura prometa.
Ostati neprepoznatljiv
Naravno, sve uz znatno bolje cijene nego sada i puno veću kvalitetu i sadržajnost našeg turizma. Kad je takav plan donesen, nije bilo negodovanja turističke javnosti. Kako se i protiviti većoj kvaliteti i gotovo triput većim prihodima? Sada se, međutim, otvara pitanje hoće li strategija razvoja uistinu trasirati put u tako elitno turističko društvo.
– Pred nama su dva scenarija: ili pravi, suštinski razvoj ili ostati na istome, s prevladavajuće masovnim i neprepoznatljivim turizmom – ocjenjuje istarski hotelijer Veljko Ostojić. – Hrvatska može biti Austrija na Mediteranu, s visokokvalitetnim turizmom, s puno velikih turističkih tvrtki, ali i malih kvalitetnih objekata. Nužno je osigurati uvjete da se privatni smještaj može pretvarati u ozbiljan obiteljski biznis, a kampovi u holiday parkove.
Mora se stvoriti povoljniji okvir za rekonstrukciju postojećih hotela te omogućiti i nekoliko velikih green field projekata u turizmu. Uz takav razvoj, atrakcije, očuvanu prirodu i prošlost pretočenu u stil života, hrvatski turizam svoje rezultate može i udvostručiti – kaže Ostojić i dodaje da će naš turizam biti uspješan onda kad u svakom trenutku u godini bude ugošćivao bar 50.000 turista.
Prvo iz krize
Predstavnici agencija, kampova i privatnog smještaja nešto su oprezniji. U idućem desetljeću računaju s maksimalno četiri milijuna gostiju i pet milijardi eura više nego sada.
– Dalje neće ići bez kvalitetnijih rješenja za investicije, zaštitu prirode i održivi razvoj – naglašava agencijski stručnjak Ivan Pukšar.
Predstavnik privatnih iznajmljivača Nedo Pinezić dvoji pak da desetljeće obilježeno krizom uopće dostaje za velike promjene.
– Volio bih 2020. naš turizam vidjeti u rukama naših građana kroz tisuće malih poslovnih subjekata iz svih djelatnosti – kaže Pinezić – Ali prije strategije razvoja turizma treba nam strategija izlaska iz krize, pa razvojna strategija zemlje, a onda kompatibilne razvojne strategije za poljoprivredu, turizam, promet, industriju, itd.
Iz kabineta Damira Bajsa kao odgovor na pitanje o budućnosti turizma zasad stiže još jedan popis želja: “Turizam u budućnosti mora biti izvoran, prepoznatljiv i konkurentan“.
Ministarstvo turizma pokrenulo je izradu strategije turističkog razvoja
Hrvatski će turizam biti uspješan kad stranci budu ostvarivali više od 80 milijuna noćenja. Broj putovanja u svijetu narast će za deset godina sa 900 milijuna na 1,6 milijardi.
Komentara 11
hrvatska nema tradiciju elitnog turizma, dubrovnik nije elitna destinacija, to ne može biti niti opatija, tzv. elitni turisti k nama ne dolaze, za to je jug francuske, ligurijska obala, toscana, safari u keniji...etc. Grand tour u 18. i 19. st .nikad nije niti dotakla ove krajeve
Za titoForever: nema, veliš, Boga, ma mnogo je korisnije što nema tita. A nisam ti ono uspoređivao Pariz sa Splitom. (Ča je pusta Londra kontra Splitu gradu.) Samo sam pojasnio da turiste zanimaju strana odredišta, pa i gradovi, a nene samo Zrće itd. Uostalom bilo je jadno gledati krdašca Japanaca kako ljeti tumaraju po Zagrebu nedjeljom kad je manje-više sve bilo zatvoreno. Sapienti sat. Bog i Hrvati.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Hrvatska je od pamtivjeka bila turisticka zemlja za proleterijat europe i takva ce i dalje ostati, tu ni tisucu luksuznih golfterena ne moze promijeniti.