Američki Dow Jones indeks ostvario je najsnažniji rast u trećem tromjesečju još od 1997., ubilježivši 4,7-postotni rast nadomak inače rekordnih 11.750 bodova. Tijekom prvih devet mjeseci ukupno je uknjižio 9-postotni rast.
Snažan poticaj dioničkim indeksima u trećem tromjesečju dalo je pojeftinjenje nafte od srpnja za 20-ak posto na 63 dolara za barel, pri čemu analitičari ističu da će volatilnost nafte uvelike određivati i smjer kretanja dioničkih indeksa u zadnjem tromjesečju ove godine. Prošli tjedan, Dow Jones je porastao 1,5 posto, ignoriravši negativnu finalnu reviziju američkog BDP-a za drugi kvartal za 0,3 postotna boda na 2,6 posto te rast temeljnog PCE deflatora na 11-godišnji maksimum od 2,4 posto godišnje, što upućuje na zadržavanje restriktivnijeg smjera monetarne politike. Ovotjedni fokus je na objavi prirasta zapošljavanja u rujnu u SAD-u, pri čemu tržište očekuje otvaranje 128 tisuća novih radnih mjesta, otprilike jednako koliko i u kolovozu.
Manji gubici
Tri najveća američka proizvođača automobila General Motors, Ford i DaimlerChrysler
nastavljaju mukotrpno restrukturiranje s ciljem smanjenja gubitaka te povrata
tržišnih udjela na sjevernoameričkom kontinentu. Tako je najveći pojedinačni
investitor u GM-u, K. Kerkorian koji trenutačno posjeduje 9,9 posto u tvrtki,
podnio zahtjev američkoj Komisiji za vrijednosnice za kupnju novih 12 milijuna
dionica GM-a, time bi se njegov udjel povećao na 12,0 posto. Kerkorian
nadalje aktivno potiče savez najvećeg američkog proizvođača automobila
s Renault-Nissanom.
I dok su čelni ljudi GM-a i Renault-Nissana odgodili procjenu potencijalnog saveza do sredine listopada, među analitičarima je sve veća sumnja da će GM-ov menadžment preferirati nastavak restrukturiranja u samostalnoj režiji, kako s obzirom na GM-ovu veličinu u odnosu na Renault-Nissan (40 posto veći proizvodni volumen od Renault-Nissana), kompanija ne bi imala toliko koristi od saveza poput njenog manjeg rivala. Nakon objavljenih planova otpuštanja 14 tisuća zaposlenih, kao okosnice Fordova procesa restrukturiranja, menadžment je odlučio otpustiti još četvrtinu radne snage u podružnici zaduženoj za financiranje prodaje automobila, Ford Motor Credita.
Bez 59 podružnica
Također, objavljeno je da kompanija namjerava zatvoriti 59 podružnica financijske
divizije na sjevernoameričkom kontinentu u sljedećih godinu dana. Treći
automobilski div, DaimlerChrysler je u poodmakloj fazi pregovora s kineskim
proizvođačem
automobila Chery Automobile o proizvodnji automobila za američko tržište.
Naime, Chery bi
svoje modele, modificirane od Daimlera proizvodio u vlastitim kineskim
pogonima, a Daimler ih prodavao na američkom tlu pod vlastitim brandom.