Gotovo svaki treći turist u svijetu i otprilike toliko putnika iz Hrvatske kaže da im (dobri) domaćini itekako poprave ukupan dojam o boravku. Svaki drugi se zbog toga odlučuje vratiti u isti objekt, a kad su u pitanju Hrvati, lojalnost je i veća pa ih se, kad su zadovoljni, u isti smještaj vraća čak 61 posto, pokazalo je istraživanje Booking.coma među 21.500 putnika iz cijelog svijeta.
Očekivanja gostiju kreću se, inače, od osmijeha dobrodošlice na dolasku do korisnih savjeta koji će im pomoći da ne upadnu u lokalne turističke zamke i, zahvaljujući tome, tijekom boravka i uštede. Nešto više od 40 posto anketiranih obradovao bi i poziv na druženje s domaćinima. Isto tako, više od trećine ispitanih očekuje da ih domaćin kontaktira samo na dolasku i odlasku. Koliko pak naši domaćini, koji smatraju da je gostu najvažnije osigurati privatnost, hranu i udobnost, zadovoljavaju njihova očekivanja? Prema Booking.comovoj analizi podataka s njihovih stranica, proizlazi da se vrhunskim turističkim domaćinima, osim obale, itekako može pohvaliti i unutrašnjost zemlje.
Deset destinacija s najbolje ocijenjenim domaćinima su, naime, Rakovica, Osijek, Bibinje, Korenica, Kaštela, Makarska, Brela, Senj, Trogir i Podstrana.
“Za svakog putnika savršen smještaj može izgledati drugačije. No kristalno je jasno da nije presudno hoće li se putnici osjećati kao kod kuće, hoće li iskusiti lokalnu kulturu, uživati u miru i tišini ili jednostavno pobjeći od svakodnevice, već da samo ljudi mogu običan boravak pretvoriti u nezaboravno iskustvo”, kaže Olivier Grémillon, potpredsjednik u Booking.comu.
VIDEO Žene u turizmu: Razgovor s Josipom Jutt Ferlan, Martinom Bienenfeld i Barbarom Mesić: