Nakon što su Grad Imotski i osam susjednih općina lani osnovali jedinstvenu Turističku zajednicu Imota, predstavljena je Turistička strategija Imotske krajine do 2025. godine, što je izniman iskorak i putokaz ostalima, ne samo u kontinentalnom turizmu – rekao je ministar turizma Gari Cappelli jučer na predstavljanju Strategije u Imotskom.
O ujedinjavanju razmišljaju u Benkovcu, Škabrnji, Hvaru. Dubrovačka rivijera nedavno je nagrađena za najbolji promotivni film, a potrebu ujedinjavanja vide i na Makarskoj rivijeri.
Tri su najvažnija resursa
– Naš prijedlog novog zakona ima dobru budućnost, prepoznat je i prije no što je usvojen. U Imotskom je napravljen velik iskorak, ovo je na neki način pilot projekt. Nakon udruživanja, Institut za turizam izradio je Strategiju razvoja, što će biti podloga kako ćete biti bolji, pristupačniji i zastupljeniji na tržištu – rekao je ministar turizma Gari Cappelli.
Novim zakonom upravljanje destinacijom, rekao je, spušta se na lokalnu zajednicu.
– Održivost, odgovornost i čovjek tri su najvažnija resursa – rekao je ministar turizma Cappelli i zaključio kako zadovoljni moraju biti i gost i lokalno stanovništvo. Što se tiče turističke sezone, ministar kaže da će ova godina biti zahtjevna, ali će njezini rezultati biti na razini prošlogodišnjih. Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice rekao je kako smo se u Berlinu odlično predstavili na njemačkom tržištu, najvažnijem emitivnom tržištu i Hrvatske i Imotske krajine.
U Berlinu je bio i Blaženko Boban, splitsko-dalmatinski župan koji je rekao kako je bio fasciniran dominacijom Splitsko-dalmatinske županije ali i Imotske krajine.
– Cilj nam je popuniti kapacitete u predsezoni i posezoni kao i dislocirati turiste u sezoni, to je definirano u Strategiji ravnomjernog razvoja Županije što je kompatibilno s turističkom ekspanzijom u Imotskoj krajini – rekao je splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban.
Strategiju su predstavili Damir Krešić, ravnatelj Instituta za turizam i autor Ivo Kunst.
– Ciljevi su nam bili prepoznati potencijale koji mogu pogodovati razvoju turizma, povećati konkurentnost te uspostaviti ključna načela poželjnog turističkog razvoja – rekao je Kunst.
Gost 21. stoljeća je mobilan, informiran, kulturno orijentiran i ekološki osviješten pa je za Imotsku krajinu samo nebo granica, optimističan je Kunst.
Seoski, eko, kulturni i aktivni
Definirani su i strateški nedostaci, prije svega infrastrukturna neuređenost, nedostatak malih obiteljskim hotela i sadržaja uz glavne prometnice. Naglašeno je kako je presudna održivost turističkog razvoja, odnosno zadržavanje “duha” mjesta, kroz autentičnu gastro i vinsku ponudu, njegovanju i prezentaciji običaja, tradicije i kulture.
Poželjni sustavi turističke ponude u Imotskoj krajini prema Strategiji su seoski, eko, kulturni i aktivni turizam. U akcijskom planu navedeno je niz projekata kojim će se podići konkurentnost: ulaganje u komunalnu infrastrukturu, okrupnjivanje poljoprivrednih gospodarstava koji će snabdijevati ugostiteljske objekte, uređenje gradske jezgre Imotskog, izgradnje centra za posjetitelje, uspostava tematskih staza i sl.
Gradonačelnik Imotskog Ivan Budalić kaže da se neke od smjernica već implementiraju.
– Ključna je revitalizacija stare gradske jezgre. Krenuli s izmjenom rasvjete prošle godine. Tu se nalazi dosta objekata koji su opasni i u ruševnom stanju, ali našli smo modalitete kako te objekte zaštititi. Imamo objekata koji se preuređuju u restorane i kafiće. Lani je otvoren vidikovac na tvrđavi Topana, koja je dio Strategije – rekao je Budalić i zaključio kako je pred njima još puno posla.
Pogledajte video usporedbe Hrvatske i Slovenije: