Radovi na projektu Razvoj multimodalne platforme u Luci Rijeka i povezivanje s kontejnerskim terminalom Jadranska vrata prešli su polovinu ugovorenih. Izvode se na tri lokacije, a trenutačno se najintenzivnije radi u željezničkome tunelu Sušak, gdje se u dijelovima betonira njegova unutrašnjost.
Riječ je o jednokolosiječnome tunelu dugom 1838 metara i izgrađenom davne 1900. koji spaja luku odnosno teretni kolodvor Brajdica s kolodvorom Sušak-Pećine. U sklopu rekonstrukcije tunel se proširuje za još jedan kolosijek u duljini od 400 metara koji će omogućiti prihvat većeg broja kontejnera koji brodovima stižu u Brajdicu.
Marko Kukić, voditelj projekta HŽ Infrastrukture, govori da su radovi u tunelu vrlo složeni zbog konfiguracije terena te jer je vrlo rijedak slučaj da se postojeća cijev tunela proširuje za dodatni kolosijek.
- Bušenje tunela dovršeno je početkom listopada, a izgrađena su i dva od tri dijela nove portalne građevine koja je svojevrstan produžetak tunela. Treći dio portalne građevine radit će se na kraju jer će se kroz njega izvući oplata kojom se trenutačno betonira tunelska obloga. Radi se i na poravnavanju osi postojećega i proširenoga tunela kao i na ukopavanju izvlačnoga kolosijeka u odnosu na postojeći kako bi se olakšalo manevriranje vagona. – pojasnio je Kukić, dodajući da se uza sve navedeno izvode i radovi na drenaži tunela, postavljanju hidroizolacije te na izgradnji betonskih kanala s obje strane tunela.
Na lokaciji teretnoga kolodvora Rijeka Brajdica završen je veći dio rekonstrukcije sjevernoga dijela kolodvora, točnije rekonstruirana su prva četiri kolosijeka, izgrađen je objekt za smještaj signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja, pomoćni objekt u koji je ugrađen dizelski agregat kao pomoćno napajanje, a u cijelosti je rekonstruirana i kontaktna mreža na prva četiri kolosijeka. Od radova koji predstoje, na nove će se stupove uskoro ugraditi LED rasvjeta koja će biti snažnija i energetski učinkovitija od dosadašnje, a izvodit će se i radovi na donjemu ustroju izgradnje izvlačnoga kolosijeka koji će povezivati novoizgrađeni kontejnerski terminal kojim upravlja Lučka uprava Rijeka i novoizgrađeni sjeverni dio željezničkoga kolodvora.
Na lokaciji pod upravljanjem Lučke uprave Rijeka dosad su izgrađena četiri nova kolosijeka, cjelokupna drenaža i odvodnja i postavlja se nova LED rasvjeta. Izgrađene su dvije kranske staze za terminalske dizalice kojima se pretovaruju kontejneri, a gradi se i skretničko područje kojim će se terminal povezati sa željezničkim kolodvorom Brajdica.
Radovi na projektu trebali bi biti dovršeni sredinom sljedeće godine, nakon čega se kreće s ishođenjem svih potrebnih dozvola.
Osim na ovome projektu HŽ Infrastruktura u suradnji s Lučkom upravom Rijeka radi i na unapređenju infrastrukture u luci Rijeka, a prošloga mjeseca počeli su građevinski radovi na rekonstrukciji postojećih kolosijeka kontejnerskoga terminala Zagrebačko pristanište, koji se nalazi na zapadnome dijelu riječke luke. Riječ je o projektu vrijednome 32 milijuna eura, čiji se dovršetak očekuje u drugoj polovini 2021. godine. I u tom je projektu 85 posto sredstava osigurano iz Instrumenata za povezivanje Europe (CEF).
HŽ Infrastruktura intenzivno radi i na projektu izrade projektne i ostale dokumentacije potrebne za izgradnju drugoga kolosijeka te za modernizaciju i obnovu na dionici željezničke pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani, koji je također vrlo važan za Rijeku i riječko područje. Iznos prihvatljivih troškova projektne i ostale dokumentacije je 10 milijuna eura, od čega je 85 posto sufinancirano iz bespovratnih sredstava CEF-a, dok su radovi procijenjeni na 270 milijuna eura.
Spomenutim projektima HŽ Infrastruktura potvrđuje uspješno povlačenje sredstava iz EU-ovih fondova namijenjenih prometnome sektoru i ulaganje u modernizaciju željezničke infrastrukture u Republici Hrvatskoj.