Više od 21.000 kućanstava sudjelovala je u Božićnom barometru™ Ferratum grupe koji se provodi već četvrtu godinu zaredom. Dakle, koji su najpopularniji pokloni koji se kupuju i koja će zemlja najviše potrošiti ovog Božića? Hoće li ljudi obaviti svoju božićnu kupovinu putem interneta ili u tradicionalnim maloprodajnim trgovinama?
Naši rezultati pokazuju da će 20 % kućanstava povećati svoju potrošnju, dok će gotovo 50 % kućanstava na poklone i proslave potrošiti jednako kao i prošlog Božića.
Trendovi potrošnje
Prema rezultatima našeg Božićnog barometra™ 2017., najveći potrošači tijekom Božića ove će godine biti Meksiko (34,6 %), Rumunjska (31,9 %), Španjolska (29,6 %) i Brazil (28,2 %). Na drugom kraju ljestvice nalaze se Hrvatska (14,4 %), Norveška (13,4 %), Finska (12,3 %) i Nizozemska (11,8 %), koje će zadržati svoj položaj od prošle godine kao najniži potrošači tijekom Božića.
Naša anketa pokazuje da će potrošnja tijekom Božića biti velika u Novom Zelandu i Australiji, pri čemu će kućanstva iz obje zemlje izdvojiti 22 % - 23 % svoje mjesečne plaće na Božić.
Zadržavanje mobilnosti
Više od 50 % sudionika u anketi radije će koristiti kartice nego gotovinu za plaćanje troškova za Božić. 70 % ispitanika u Norveškoj i Švedskoj odabralo je karticu kao svoj preferirani način plaćanja.
Kada je riječ o bankarstvu, više od 60 % ispitanika izjavilo je da će koristiti mobilno bankarstvo za svoje svakodnevne transakcije. Više od 80 % ispitanika u Australiji, Novom Zelandu, Nizozemskoj, Švedskoj, Norveškoj i Kanadi izjavilo je da će tijekom Božića koristiti mobilno bankarstvo.
Gdje ljudi kupuju i što kupuju?
Slično kao i prošle godine, broj kućanstava koja kupuju putem interneta bit će oko 25 %. Njemačka, Velika Britanija i Nizozemska su digitalno najpotkovanije kada je riječ o kupnji božićnih poklona putem interneta, dok su Hrvatska, Latvija i Meksiko najtradicionalniji i preferiraju odlazak u maloprodajne trgovine za obavljanje božićne kupovine.
Dakle, što ljudi očekuju da će dobiti za Božić ove godine? 17,5 % ispitanika stavilo je odjeću na vrh popisa, što je čini najpopularnijom stavkom za davanje i primanje. Igračke i igre (13,7 %), slatkiši (12 %) i potrošačka elektronika (9,1 %) bili su ostali popularni izbori.
Ispitanici iz jedanaest zemalja rekli su da preferiraju odjeću kao božićne poklone. Finska (17,5 %) i Hrvatska (23,9 %) će potrošiti veliki dio svojeg božićnog budžeta na slastice i delicije, dok ispitanici u Velikoj Britaniji, Švedskoj, Australiji i Estoniji kažu da će potrošiti 20 % svojeg božićnog budžeta na igračke i igre.
Pogledajte grafikon i brojke za svih 20 zemalja Europe i Commonwealtha.
Kako je provedena anketa Božićni barometar™ Ferratum grupe 2017.?
- U anketi je sudjelovala više od 21.000 kućanstava. Ispitanici su bili u dobi od 18 do 61+. 58,8 % sudionika bile su žene. Prosječni raspoloživi neto prihod kućanstava sudionika iznosio je između 555 i 4.580 EUR. Prosječna veličina kućanstva među ispitanicima bila je 2,89 osoba.
- Osim demografskih čimbenika, ispitanicima su postavljena pitanja o njihovim raspoloživim mjesečnim neto prihodima, koliko troše za Božić, na koje će aktivnosti trošiti svoj novac, te hoće li koristiti Airbnb ili hotel prilikom putovanja za vrijeme Božića.
- U anketi je korištena valuta specifična za svaku zemlju. Odgovori su izjednačeni kako bi odražavali odgovarajuću kupovnu moć svake zemlje. Svi anketirani ispitanici bili su anonimni.