Hrvatska udruga poslodavaca nedavno je potpisivanjem sporazuma s Programom Ujedinjenih naroda za razvoj (UNDP) postala glavni nositelj aktivnosti za Hrvatsku i kontakt-točka za UN-ov projekt Global Compact. A kakav je to projekt,upitali smo Žarka Horvata, predsjednika Upravnog odbora Global Compacta Hrvatska.
- Global Compact ili Svjetski sporazum, inicijativa je Ujedinjenih naroda za promociju odgovornog poslovanja, pokrenuta je 2000. i danas je najveća takva inicijativa koja okuplja više od 8000 korporativnih dionika iz više od 135 zemalja diljem svijeta. Global Compact je strateška inicijativa koja se temelji na 10 osnovnih načela iz područja ljudskih prava, prava radnika, zaštite okoliša i borbe protiv korupcije.
Globalna suradnja
Kao takav, Global Compact predstavlja jedinstveni primjer suradnje poslovnog svijeta i međunarodne zajednice te uz kompanije okuplja i predstavnike akademske zajednice, civilnog društva, vlada, poslovnih udruga te samog UN-a. Važno je napomenuti da je članstvo potpuno besplatno te da postoji samo jedna obveza – redovito izvješćivati o napretku po načelima - kaže Horvat i napominje kako je cilj Global Compacta omogućiti održiv razvoj onima koji su kasnije uskočili u vlak globalizacije.
- Cilj je uspostaviti takve odnose u ponašanju i provedbi poslovnih strategija koji omogućuju ostvarenje milenijskih ciljeva UN-a. Uspostava inicijative koja prvenstveno cilja na poslovni sektor sasvim je razumljiva, uzevši u obzir kako poslovni čimbenici funkcioniraju: usredotočenost na cilj, minimalizacija uporabe resursa i maksimalna dobit – objašnjava predsjednik Upravnog odbora Global Compacta Hrvatska, lokalne mreže koja je osnovana 2007. godine i danas ima 57 članica. Iako se ova brojka čina mala, ona s obzirom na tržišne uvjete u Hrvatskoj nije mala. Za usporedbu, njemačka mreža ima 200 članova. Žarka Horvata upitali smo i koje dobitke mogu očekivati domaći poduzetnici koji se učlane u Global Compact?
Riznica znanja
- Po mom shvaćanju, društveno odgovorno poslovanje jednostavno je uspješno poslovanje, dapače jedini oblik poslovanja. Nemoguće je razraditi poslovnu strategiju bez analize rizika i prilika, ne uzevši u obzir očekivanja zaposlenika, zahtjeve s obzirom na zaštitu okoliša, zahtjeve s obzirom na lokalnu zajednicu, zahtjeve unutar dobavljačkog lanca, očekivanje društva u cjelini. Global Compact u biti predstavlja riznicu u kojoj su dostupni primjeri najboljih društveno odgovornih praksi širom svijeta, platformu koja omogućuje razmjenu iskustava i primjenu najboljih raspoloživih rješenja – zaključuje Horvat.