Prije desetak dana iz Mauricijusa je u Zagreb stigao novi direktor Zračne luke Zagreb. Što je radio u dosadašnjoj karijeri, kako vidi Zagreb kao zrakoplovnu destinaciju te o planovima na svojoj novoj funkciji, razgovarali smo s Brunom Mazurkiewiczem.
Nedavno ste došli u Zagreb. Koji su vaši prvi dojmovi o Zračnoj luci Zagreb i samom Zagrebu kao zrakoplovnoj destinaciji?
Dojmovi su svakako pozitivni. Došao sam s južne Zemljine polutke na sjevernu, značajne su razlike, no Zagreb me je odmah oduševio. Osjećam da sam u lijepoj zemlji i jako dinamičnom gradu. Volim umjetnost pa mi se na prvu svidjela arhitektura, a svoje ću slobodno vrijeme koristiti i za posjet muzejima te kulturnim i glazbenim manifestacijama. Naravno, u Zagreb sam došao ponajprije zbog projekta Međunarodna zračna luka Zagreb, koji je vrlo interesantan zbog broja sudionika koji su uključeni te zbog svoje strateške važnosti.
Ovo je vaš drugi aerodrom u karijeri?
U postojeću zgradu putničkog terminala upravo ulažemo 3,5 milijuna eura u različita unapređenja
Već sam 25 godina prisutan u okruženju zračnih luka. Grupaciji ADP pridružio sam se još 1986. te sam u početku radio na različitim pozicijama povezanima s upravljanjem i nadzorom nad projektima gradnje zračne luke Paris-Charles de Gaulle i bio zadužen za razvoj novih kapaciteta. Godine 2009. imenovan sam direktorom tvrtke ATOL, koncesijskog društva zaduženog za upravljanje, razvoj i gradnju novog putničkog terminala zračne luke na Mauricijusu. Zagreb je, evo, treća destinacija u koju sam došao s ciljem da izgradimo i, kroz tridesetogodišnju koncesiju, uspješno upravljamo novim terminalom.
Kad ćemo ugledati prve obrise novog terminala?
Riječ je o projektu na ukupnoj površini od 65.000 m² pa je logično je da se radovi odvijaju po fazama. Sve ide prema planu i očekujemo da će novi terminal prve putnike dočekati krajem 2016. Radovi su započeli u prosincu, već su postavljene zaštitne ograde, građevinska mehanizacija je tamo, dio područja je raskrčen, počelo se kopati. Valja naglasiti kako se sadašnji radovi u najvećoj mjeri odnose na pripremu prostora i instalaciju gradilišta, dok je postavljanje kamena temeljca predviđeno za proljeće, kad će započeti gradnja aerodromske zgrade.
A što će u međuvremenu biti sa starom zgradom terminala?
U postojeću zgradu putničkog terminala upravo ulažemo 3,5 milijuna eura u različita unapređenja kako bi se povećala protočnost putnika i učinkovitost samog terminala. Radovi će započeti u ožujku i trajat će nekoliko mjeseci. Konkretno, prostor domaćeg odlaska bit će proširen za otprilike 200 četvornih metara, a na prvome katu imat ćemo još jedan ugostiteljski objekt i kabine za pušenje. Postojeći izlazi 6 i 7 bit će spojeni kako bi se osigurao prostor za posebne usluge namijenjene osobama s invaliditetom ili osobama smanjene pokretljivosti, a koristit će se kao izlaz za domaće ili međunarodne letove. Bescarinska trgovina u prostoru za međunarodne odlaske bit će proširena za otprilike 90 četvornih metara te će se investirati u novo unutarnje uređenje. Želio bih napomenuti da će sve ove radove izvoditi hrvatske građevinske tvrtke.
Dakle, vi ste uvjereni u uspjeh projekta?
Međunarodna zračna luka Zagreb je zračna luka glavnog grada države koja je članica EU i ima veliki potencijal da postane značajno regionalno čvorište, tzv. hub. Naravno da je osnova svega povećanje broja putnika, uostalom, zbog toga i gradimo novi putnički terminal, koji će u prvoj fazi moći prihvatiti 5 milijuna putnika godišnje. Rastuća potražnja u zračnom putničkom prometu te višegodišnje iskustvo u upravljanju zračnim lukama diljem Europe i svijeta, što nam omogućuje prijenos međunarodnog znanja u Zagrebačku zračnu luku, dodatni su čimbenici koje ugrađujemo u ovaj projekt.
U jako dinamičnom gradu? Na kakvim je ovaj drogama?