Unaprijeđenje poslovanja

Novo doba i digitalna transformacija – prilika za novi poslovni zalet

IEDC- Poslovna škola Bled
Foto: Borna Filić/PIXSELL
1/5
10.07.2019.
u 13:53

Kroz tri modula, Poslovna škola Bled pokrila je tri glavne teme o izazovima koje donose nove tehnologije i kako ih najbolje iskoristiti za unaprijeđenje svojeg poslovanja

U organizaciji IEDC - Poslovne škole Bled održan je Program digitalne transformacije, namijenjen tvrtkama koje se suočavaju s izazovima koji nove tehnologije donose u poslovna okruženja. Program se sastojao od tri modula: Leading Disruptive Changes (Pretvorite poremećaje u industriji u svoju prednost), Digital Strategy (Digitalna strategija) i Marketing of Innovative Products and Services (Marketing inovativnih proizvoda i usluga).

Prvi u nizu modula bavio se součavanjem s disruptivnim promjenama u poslovnom okruženju, a predavač je bio Nenad Filipović, profesor IEDC Poslovne škole Bled. Iako digitalne tehnologije imaju veliku ulogu u tom procesu, na to utječu i geopolitička iznenađenja, promjene u ponašanju potrošača i mnogi drugi faktori. Tijekom seminara, razgovaralo se ne samo o tome što pokreće disrupciju nego i o tome kakve transformacije poslovnih modela su potrebne za anticipiranje ili barem uspješno reagiranje na predstojeće disrupcije.

Fokus je bio na balansiranju promjena u sustavima, aktivnostima i resursima, s promjenama u kompetencijama, ponašanjima i stilovima vodstva, kao i najboljim praksama.

Drugi modul, posvećen digitalnoj transformaciji, bavio se gorućim temama na koje sve načine informacijska tehnologija predstavlja izazove ne samo velikim tvrtkama nego organizacijama svih veličina, uključujući i one koje spadaju u javni sektor.

Sve te organizacije sada moraju integrirati prednosti novih tehnologija u svoje poslovne modele, proizvode, usluge i menadžerske prakse, i njihovo se poslovanje i poslovni modeli mijenjaju pod utjecajem društvenih mreža, mobilnih aplikacija, analitike, clouda, InternetofThings, blockchaina, umjetne inteligencije i drugih digitalnih tehnologija.

Već klasični primjeri kako su digitalne tehnologije donijele disrupciju u taksi industriju je pojava Ubera i sličnih servisa. Zanimljiv primjer uvođenje digitalnih tehnologija je američka tvrtka Bossard. Riječ je o obiteljskoj kompaniji osnovanoj 1831. godine, koja je tijekom godina, usvajanjem novih tehnologija iz proizvodne tvrtke specijalizirane za proizvodnju vijaka evoluirala u tvrtku orijentiranu na pružanje usluga, konkretno usluga logistike drugim organizacijama, među kojima su i američke bolnice.

Predavač Joe Peppard, s američkog MIT Sloan School of Management istaknuo je kako je Bossard evolucijom i dobro promišljenim usvajanjem digitalnih tehnologija uspjeli revolucionarizirati svoj poslovni model što je rezultiralo povećanjem prihoda, koji su u razdoblju od 2012. do 2017. učetverostručeni.

Posljednji u nizu bio je modul o Marketingu inovativnih proizvoda i usluga. Predavačica Jakki Mohr s američkog Sveučilišta u Montani istaknula je kako su sve industrije pod utjecajem promjena u tehnologiji bilo da se radi o digitalnim tehnologijama poput primjerice umjetne inteligencije, blockchain tehnologija, računarstva u cloudu ili proširene stvarnosti, čelni ljudi u kompanijama i menadžeri moraju razumijeti potencijal, ali i rizike koje implementacija takvih tehnologija može predstavljati.

Fokus seminara je na tome kako visoko tehnološke kompanije razvijaju i provode maketinške strategije te kako kompanije bez obzira no to kojoj industriji pripadaju mogu iskoristiti prednosti inovativnog razmišljanja za uspješnu digitalnu transformaciju.

Osvrt na navedeni module dala nam je Nataša Ćurić Martinčević, viša partnerica tvrtke Apsolon:

Zašto ste se odlučili na ovaj program i je li program ispunio Vaša očekivanja?
Naša tvrtka daje podršku u digitalnoj transformaciji našim klijentima, a i mi sami se suočavamo sa disrupcijom te neprestano propitujemo i prilagođavamo svoj poslovni model. Stoga mi je ovakav program u našoj blizini kao tvrtki bio jako zanimljiv za dobiti uvid u najnovije trendove i najbolje prakse leadershipu u doba digitalne disrupcije, proučiti inovativne poslovne modele, čuti mišljenja polaznika programa iz različitih industrija itd. U tvrtki smo prošli edukacije najcjenjenijih europskih poslovnih škola poput IESE-a i IMD-a, i moram priznati da se IEDC može s njima mjeriti po kvaliteti cjelokupnog iskustva polaznika - od sadržaja, predavača do ugodne atmosfere u samoj školi.

Što digitalna transformacija i edukacija na ovu temu znači za vas kao firmu, odnosno Apsolon?
S obzirom da smo mi savjetnici za poslovanje u digitalnom dobu, mi digitalnu transformaciju vidimo kao veliku priliku za povećanje učinkovitosti poslovanja, ali i nove poslovne modele koji ranije nisu bili mogući, te samim tim za profitabilan rast. Kao tvrtka ulažemo mnogo u edukaciju jer jedino tako možemo osigurati da klijentima pružamo vrhunsku uslugu utemeljenu na najboljoj svjetskoj praksi. S druge strane i mi smo često u poziciji edukatora, a vrhunsku edukaciju možemo dati samo ako se i sami neprestano educiramo.

Smatrate li da Hrvatska dovoljno brzo prati trendove ili nas čeka još jako velik posao po pitanju digitalne transformacije?
Na žalost, do sada nismo dovoljno brzo pratili trendove i moramo se ubrzati ukoliko želimo povećati svoju konkurentnost. Naša je tvrtka nedavno napravila veliko istraživanje digitalne spremnosti hrvatskih tvrtki i gradova, te usporedila rezultate sa stanjem digitalne spremnosti u Njemačkoj (studija i portal za testiranje vlastite digitalne spremnosti je na linku). Rezultati su pokazali da je privatni sektor bolje pripremljen za digitalnu transformaciju i digitizaciju od javnog sektora, no i dalje postoji nerazumijevanje nekih osnovnih činjenica oko digitalne transformacije. Primjerice, velika većina ispitanika(92%) izjednačava digitalnu transformaciju poslovanja sa digitizacijom poslovnih procesa te smatra da taj proces treba voditi direktor IT-a, marketinga ili član uprave zadužen za određeno funkcionalno područje. S druge strane, na digitalno razvijenijim i osvještenijim tržištima većini je tvrtki jasno da je za uspješnu digitalnu transformaciju potrebno da taj proces vodi CEO te da je digitizacija jedan dio cjelokupne digitalne transformacije. Međutim, bez jasne digitalne strategije niti digitizacija ne može biti uspješna.

Škola s pogledom, IEDC - Poslovna škola Bled osnovana 1986. godine kao prva poslovna škola te vrste u Srednjoj i Istočnoj Europi, jedna je od vodećih međunarodnih institucija za razvoj menadžmenta u Europi.

Moduli digitalizacije održat će se ponovno slijedeće godine na proljeće.

Sadržaj nastao u suradnji s IEDC - Poslovna škola Bled

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije