Izraelska tvrtka

Obnavljaju zadarski željeznički kolodvor, a rado bi i – sve ostale

22.04.2015., Zagreb - Marcelo Krecic, voditelj projekata Mazna Holdinga u Hrvatskoj.
Foto: Sanjin Strukic/Pixsell
11.05.2015.
u 17:00

Planovi: Zagreb bi u njihovoj izvedbi dobio kolodvor po uzoru na Covent Garden, a splitski bi spojili s Bačvicama

Prva lopata na rekonstrukciji zapuštenog zadarskog Željezničkog kolodvora zabit će se za koji dan, a veliko otvorenje Sara centra Zadar, s restoranom McDonald'sa i dućanom Bille, investitori najavljuju za 15. rujna. Prvi je to uspjeli veliki projekt izraelske obiteljske tvrtke Mazna Holdings čije poslovanje u Hrvatskoj već devet godina vodi Marčelo Krečić. No, nije baš išlo glatko.

"Sitnica" od 60.000 eura

– Zbog naknadnih izmjena koje nisu bile prethodni predmet investicije, traženih od HŽ-a pod čijim je upravljanjem zgrada, već kasnimo šest mjeseci i probili smo budžet 30% – otkriva Krečić. Prvi problem projekta bila je činjenica da je zgrada – nelegalna. To su, kaže, ekspresno riješili i legalizirali je za tri tjedna, zahvaljujući kooperativnosti lokalne uprave. Suglasnosti HEP-a, Vodoopskrbe i odvodnje dobili su za sedam dana, a još manje trebalo je DORH-u i DUUDI-ju za njihova pozitivna mišljenja potrebna za projekt.

– To nisam doživio nigdje – hvali ih Krečić, no otkriva i da ga je ta „sitnica" stajala dodatnih 60.000 eura.

I bila bi to jedna ogledna priča o podržavanju investitora da otpor nije stigao otamo odakle se najmanje očekivao. Nakon što je Mazna Holdings dobio posao na međunarodnom javnom natječaju, promijenila se, naime, uprava HŽ-a. A s njom i očekivanja od projekta.

– Iako su se za potrebe glavnog projekta svi odjeli HŽ-a izjasnili da neće imati dodatne zahtjeve za prostorom u zgradi, sad traže prostor za čekaonicu i prodaju karata te razglas, koji su, prema prvotnom planu, trebali biti izvan zgrade – žali se investitor. Novi nepredviđeni trošak je – još 60.000 eura. Stižu i zahtjevi za povećanjem cijene najma po kvadratu te računanje bruto kvadrature za najam, izdvajanje 5% prihoda u fond za održavanje zgrade i sklapanje osiguranja, premda se investitor ugovorom obvezao na održavanje objekta. No, Krečić tvrdi kako su svi dodatni zahtjevi protivni zakonu. S dobivanjem građevinske dozvole sada je kao investitor, umjesto HŽ-a, upisan Sara centar. U prvoj fazi već je zaposleno 50 ljudi; deset ih je McDonald's, s kojim su ugovorili 20-godišnji najam, poslao na obuku, a tih deset educirat će preostalih 40. Billa će zaposliti još 50 do 60 ljudi. Na katu ima 700 m2 preostalog prostora gdje se može zaposliti još 20-ak osoba – pojašnjava Krečić.

Plan za Split i Zagreb

No, Mazna Holdings želi renovirati i uzeti u najam te komercijalizirati sve kolodvore u Hrvatskoj. Za splitski već imaju plan kojim bi Bačvice spojili s rivom u jednu šetnicu s parkom i turističkom ponudom. Dok je zadarska teška više od četiri milijuna eura, splitska bi investicija mogla dosegnuti 150 milijuna i zaposliti 500 osoba. Zagrebački je pak kolodvor zamišljen poput londonskog Covent Garden Stationa, s velikim restoranom u prizemlju i mnoštvom malih trgovina na katu koje bi zaposlile oko 200 ljudi.

– No, sve će ovisiti o kooperativnosti HŽ-a; vjerujem da bi država i vlada pristali na ovakve razvoje, ali u HŽ-u su oduvijek prisutni privatni interesi – otvoren je investitor čija tvrtka za Hrvatsku ima desetogodišnji plan ulaganja težak barem – 100 mil. eura. Nisu zainteresirani samo za kolodvore nego za sve zapuštene zgrade u vlasništvu gradova, županija i države, u manjim i većim gradovima. Pozivaju ih na suradnju, da dijele profit, a da država ili grad pritom ne moraju investirati i povećavati dug. 

>> HŽ pozajmio 163,5 milijuna eura od Svjetske banke 

>> HŽ prodaje zgradu u središtu Zagreba za 30,5 milijuna kuna

Komentara 4

BU
bubimima
17:45 11.05.2015.

Svaki putnik koji dođe na glavni kolodvor metropole, odmah dobije sliku o tome kakva nam je država. Reklame prekrivaju povijesnu fasadu kolodvorske zgrade, trgovačke tezge u i oko kolodvora, nema liftova i/ili pokretnih stepenica do perona, nema restorana... Sve uu svemu ponos i dika jedne europske metropole.

Avatar Azriel
Azriel
21:25 11.05.2015.

pitam se koliko puta čuju od glavešina HŽea, a gdje sam u toj prići ja :)

ZA
zambezi
10:15 12.05.2015.

Koliko puta dnevno prometuje vlak zadar-zagreb i koliko ljudi putuje tim vlakom koji do zagreba prometuje nekih 8-9 sati i jos ,bar je prije tako bilo moras u kninu presjedat. A busom za 90 kn dodjes za tri i pol sata. Pa ko onda ide vlakom?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije