Ferit Sahenk četvrti je Turčin po bogatstvu i vlasnik Dogus grupe, međunarodnog konglomerata koji je posljednjih nekoliko godina jedan od najvećih stranih investitora u Hrvatsku. Od 2009. Dogus grupa kupila je tri marine – NCP u Šibeniku, marinu Dalmacija u Sukošanu i marinu Borik u Zadru – te veliki vlasnički udjel u državnom ACI-ju. U ekskluzivnom intervjuu za Poslovni dnevnik Sahenk govori o budućim planovima kompanije, mogućoj diversifikaciji biznisa i interesu za preuzimanje zadarskog Tankerkomerca.
Jeste li zainteresirani za cijeli Tankerkomerc ili samo za njegovu atraktivnu marinu u centru Zadra?
– Naša je pozicija vrlo jasna. Vjerujemo da marina ima veliki razvojni potencijal i s obzirom na naše poslovanje u Hrvatskoj logično je da je i osnovni predmet našeg interesa. No, spremni smo preuzeti i terminal za tekuće terete. U tom objektu zaposleno je dosta ljudi, radi se o strateški važnoj infrastrukturi za Hrvatsku i, uz pravu vrstu investicija, smatramo da bi također mogao biti vrlo profitabilan. O tome ćemo razgovarati s bankama koje su glavni vjerovnici Tankerkomerca, no konačno rješenje mora biti takvo da njime svi budu zadovoljni – da ulagači vide prostor za profit, vjerovnici budu sigurni u povrat svojih potraživanja, a radnici i lokalna zajednica dobiju sigurnost da će tvrtka i dalje uredno poslovati i zapošljavati ljude.
Znači li to da biste preuzimanjem naftnog terminala ušli i u energetski biznis u Hrvatskoj?
– Da, na taj način bismo otvorili novi segment poslovanja. Energetika i jest jedan od glavnih sektora poslovanja Dogus grupe. Tvrtka je nastala kao građevinska kompanija, no nakon desetljeća gradnje hidroelektrana u Turskoj, danas, primjerice, gradimo vlastite energetske objekte. Jedna hidroelektrana već radi, druga će uskoro biti dovršena, a s gradnjom treće uskoro ćemo početi. Dakle, referenci i iskustva u energetskom sektoru imamo.
Dosad su vaše investicije u biznis s marinama bile koncentrirane na srednjem Jadranu, između Šibenika i Zadra. Planirate li i širenje na sjeverni ili južni Jadran?
– Apsolutno. Tražimo lokacije za gradnju novih kapaciteta, a posebno smo zainteresirani za mjesta gdje bismo mogli graditi kombinaciju marine i hotela. Zasad su sve naše marine u Hrvatskoj smještene na kopnu, no zainteresirani smo i za moguće lokacije na otocima.
Već dvije godine ste drugi najveći dioničar ACI-ja. Jeste li zainteresirani za povećanje udjela ili preuzimanje te tvrtke?
– U portfelju imamo tvrtke u koje ulažemo i tvrtke kojima upravljamo. ACI spada u prvu skupinu i smatramo ga jednom od strateški važnih kompanija u Hrvatskoj. Želimo biti prisutni u njegovoj vlasničkoj strukturi jer vjerujemo da će to ulaganje u budućnosti donijeti profit.
Dakle, vjerujemo u rezultate strategije i upravljanja tvrtkom koje postavlja većinski vlasnik, a to je hrvatska država. Mi ćemo u ACI-ju ostati dugoročno, a koja će biti forma i opseg našeg ulaganja ovisi isključivo o državi. Dakle, možemo ponuditi znanje, međunarodne kontakte, iskustvo i kapital. Ako većinski vlasnik ocijeni da je to poželjno, mi ćemo se odazvati. No, trenutačno nemamo nikakvih ambicija povećavati svoj udjel.
>>Najbogatiji Turčin: Širimo se u Hrvatskoj - Marine, hoteli, banke...