INTERNET

Odlazi jedan o tvoraca Alibabe, pred tvrtkom je nova era

Jack Ma
Reuters/PIXSELL
10.09.2019.
u 15:59

Suosnivač firme Alibaba, Jack Ma, stupa sa svoje pozicije upravitelja nakon 20 godina na čelu. Unutar tih 20 godina pretvorio ju je u jednu od najuspješnijih kompanija u Kini.

Suosnivač poznate 'e-commerce' firme Alibaba, Jack Ma, danas stupa s mjesta predsjednika kompanije i mijenja ga njegov zamjenik Daniel Zhang objavljuje BBC. Jack Ma je najbogatiji čovjek u Kini s bogatstvom koje Forbes procjenjuje na $38.6 milijardi, a njegova tvrtka je vrijedna $480 milijardi . Ma je također prvi od Kineskih internet businessmana koji je odstupio od svoje firme. 

Foto: Reuters/PIXSELL

Jack Ma je jako popularan u Kini zbog svoje karizmatične osobnosti i osebujnog stila te je najprepoznatljiviji businessman u cijeloj Kini. Uspoređivan je sa Steveom Jobsom zbog njegovih tehnoloških dostignuća i vrlo je jedinstvena figura u kineskoj ekonomiji.

Ma je rođen u gradu Hangzhou u istočnoj Kini i u mladosti je bio učitelj. S 33 godine kupio je svoje prvo računalo i s grupom prijatelja je pokrenuo firmu Alibaba. Inspiriranu događajem kad je na internetu tražio pivo, ali nije vidio nikakve rezultate za kineska piva. Ma je još u ranim danima shvatio važnost interneta. Alibaba nije njegova prva kompanija, ali je prva koja je postala uspješna. U ranim danima stranica je bila organizirana oko poslovanja među tvrtkama. Kasnije je dodala tradicionalnu 'e-commerce' funkciju gdje prodaje privatnim osobama, a 2003. je pokrenuo platežni sustav Alipay.

No, Ma nije bez problema. Javno je podržavao takozvani 996 sustav. To je princip rada na 12 sati dnevno, 6 dana u tjednu. Ideja koja je jako kontroverzna među kineskim narodom i predmet čestih rasprava u medijima. 

Foto: PR FOTO

Njegov zamjenik Zhang je čista suprotnost. tih  i nezamjetan. Unutar firme ga od šale zovu Xiaoyaozi, lik iz popularnog kineskog romana koji nije dobar borac, ali je izniman trener i učitelj. Pred njim je vjerojatno najteže vrijeme u povijesti tvrtke jer nekada obećavajuće kinesko tržište je prestalo rasti, a planovi širenja na zapad su donijeli razočaravajuće rezultate. Tvrtka je isto morala odgoditi svoj plan širenja u Hong Kong zbog  u tom gradu. 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije