DONOSI A1

Oni stoje iza proizvoda i tvrtki zbog kojih naši ljudi ostaju u Hrvatskoj: Poslovi budućnosti već danas su tu, viličaristi postaju menadžeri robotskih flota

A1 Leadership Talks
Foto: A1 Hrvatska
1/3
03.07.2020.
u 08:58

Prvi put u Hrvatskoj lideri biznisa i stručnjaci u videoserijalu "A1 Leadership Talks" otkrivaju nova pravila posla.

Uslijed krize potaknute Covidom-19, koja je učenje i posao preko noći preselila na internet, hrvatsku aplikaciju Photomath mjesečno otvara 28 milijuna korisnika, čime je postala jedna od najpopularnijih edukacijskih aplikacija na svijetu. 

"U posljednja tri mjeseca uočili smo izniman rast. Doći do brojke od 28 milijuna ljudi, razina je koju je teško i pojmiti. Ova je kriza prihvaćanje tehnologija u nekim sektorima pogurala pet do deset godina naprijed. Tehnološko-edukacijski sektor jedan je od onih koji su time, zapravo, i jako puno dobili.", otkriva Damir Sabol, osnivač tvrtki Photomath i Microblink. 

Microblink je, otkriva Sabol, jednako uspješan usred krize, a trenutno rade na razvoju prepoznavanja osobnih dokumenata i prijave korisnika na daljinu, što je također značajan poslovni trend.

Četvrta industrijska revolucija, demografske promjene i starenje stanovništva, ulazak generacije Z u radnu snagu te transformacije industrija i promjena potreba potrošača uslijed smjene generacija utjecali su na stvaranje milijuna novih poslova (WEF, Jobs od Tomorrow, 2020.). Iako će se tek vidjeti pravi utjecaj aktualne krize na tržište rada, 87 posto menadžera već je suočeno ili očekuje manjak vještina kod postojećih radnika. Koronakriza je taj problem dodatno produbila jer se veliki broj radnika morao brzo prilagoditi novim uvjetima rada, a nisu im se svi uspjeli prilagoditi (McKinsey, 2020.). Koji su poslovi i vještine budućnosti? Prvi put u Hrvatskoj lideri biznisa i stručnjaci u videoserijalu "A1 Leadership Talks" otkrivaju nova pravila posla.

Gideon Brothers, iza koje kao suosnivač i CEO stoji Matija Kopić, također se uspješno nosi sa svim izazovima usred krize. Nedavno su prvi put, u skladištu u Poljskoj, instalirali robota putem videolinka.

"Mislili smo da će se to dogoditi za pet godina, a bili smo prisiljeni to napraviti sada i sve je odlično funkcioniralo. Koronakriza je, definitivno, promijenila puno toga i u jednom svijetu koji je već jako duboko zagazio u četvrtu industrijsku revoluciju. Danas, s odmakom od nekoliko mjeseci, čini mi se da se ta evolucija ubrzava, barem u našem sektoru i na svjetskom tržištu tehnologije automatizacije", zaključuje Matija Kopić.

Učenje nikad ne prestaje

"Prije nekoliko godina započeli smo veliku transformaciju Microsofta prepoznavši potrebe tržišta s ulaskom u četvrtu industrijsku revoluciju. Jedan dio transformacije odnosi se na poslovni dio u kojem smo definirali novu misiju, strateški smjer i ciljeve. Drugi dio transformacije je podrazumijevao preoblikovanje organizacijske kulture, unutar koje smo definirali koja radna mjesta i vještine su nam potrebne da bismo podržali transformaciju poslovanja. Danas imamo mnogo novih funkcija i radnih mjesta, kojih prije tri godine u Microsoftu nije bilo, kao što su primjerice Industry lideri za industrijske vertikale. Definirali smo cjelokupni plan novih uloga i funkcija, te vještine koje naši ljudi moraju posjedovati", pojašnjava Tatjana Skoko, direktorica Microsofta Hrvatska. 

Foto: A1 Hrvatska

Tomislav Makar, glavni direktor A1 za tehniku, iznio je svoj primjer: posao kojim se počeo baviti 2000. godine danas više ne postoji. "Tradicionalno smo imali jednu do dvije edukacije godišnje, a danas ih trebamo pet do sedam. Pitanje je kako da svaki zaposlenik usvoji način razmišljanja prema kojem je potrebno stalno učiti kako bi bio u trendu jer su znanja ključna za komparativnu prednost na tržištu", ističe Makar.  

"Naš bi posao trebao biti ljude pokušati naučiti da sami poduzimaju inicijative. Pristup se svake godine mijenja i to je nešto što svi moramo naučiti. Oni koji danas dolaze na tržište rada moraju znati da je to dio njihova posla. Oni moraju uložiti u praćenje promjena, korištenje novih alata i eksperimentiranje jer će im to omogućiti napredovanje. Trebaš imati temeljna znanja, imati pristup rješavanju problema i upornost", kaže Damir Sabol. 

Tatjana Skoko iz Microsofta ističe da u toj globalnoj kompaniji imaju kulturu kontinuiranog učenja koja se primjenjuje na sve zaposlene. "Njegujemo koncept mentaliteta rasta ("growth mindset"). Smatramo da sposobnosti ljudi nisu fiksirane i mi ih svakodnevno razvijamo i učimo. Stoga je važno da kontinuirano usvajamo nova znanja. Od prvog dana dolaska u Microsoft, čovjek uči, definira svoj razvojni i profesionalni plan i cijeli niz resursa ima na raspolaganju, poput mentora. Važno je da apsolutni svi zaposlenici imaju svoj osobni razvojni plan", objašnjava Tatjana

Hrvatski lideri biznisa poručuju da u Hrvatskoj postoje stručnjaci za koje se bore najbolje globalne tvrtke. "Imamo primjere na kojima se vidi da iz Hrvatske radimo svjetski relevantne proizvode. Može se to. A utemeljeno je na vrhunskim znanjima i ljudima koji su stasali u Hrvatskoj. Često kažem da smo to mogli napraviti upravo zato što smo u Hrvatskoj. Čini mi se da bi takav tim teže stvorili u San Franciscu ili Londonu.", zaključuje Damir Sabol. 

Foto: A1 Hrvatska

U Hrvatskoj rade globalna rješenja

"U području R&D-ja često pomičemo granice na globalnoj razini. Nas netko drugi ne može educirati jer se bavimo rubnim stvarima. Mi smo bili ti koji smo nešto od toga prvi testirali i eksperimentirali na globalnoj razini. Ovdje, u Hrvatskoj, trebamo raditi na tome da budemo izvor znanja, tehnologija i vještina koje ćemo ponuditi svijetu. Moramo početi više vjerovati u to da ovdje možemo rješavati teške probleme koji muče cijeli svijet", ističe Matija Kopić.

"Ponosan sam na naše stručnjake koji rade na najmodernijim tehnologijama koje trenutno postoje u svijetu i zaista mogu konkurentno raditi bilo gdje u svijetu. Moramo se potruditi da ti ljudi ostanu ovdje. To nije jednostavno. Digitalnu transformaciju žele svi jer su kompanije svjesne da bez toga neće biti konkurentne i ti su stručnjaci vrlo traženi", kaže Tomislav Makar.  

Sadržaj je produciran u partnerstvu Native tima Večernjeg lista i A1 u skladu s najvišim profesionalnim standardima, u suradnji s agencijom za premium sadržaj i tehnologiju 01 Content & Technology – C3 Croatia.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije