U Njemačkoj od 1. siječnja 2015. godine stupa na snagu obveza minimalne bruto plaće po satu od 8,5 eura za sve strane poslodavce pa bi i hrvatski prijevoznici koji rade na tamošnjem tržištu morali svojim vozačima plaćati minimalnu satnicu po njemačkim zakonima.
Zbog toga su prijevoznici okupljeni u Vijeće Grupacije teretnog prometa i Vijeće Grupacije putničkog prometa pri HGK danas održali sastanak na kojem su od Ministarstva vanjskih i europskih poslova, Ministarstva rada i mirovinskog sustava te Veleposlanstva RH u Njemačkoj zatražili da se službeno očituju do 5. siječnja o tom pitanju.
Prijevoznici navode da o tim zakonskim promjenama, koje bitno utječu na njihovo poslovanje, nisu na vrijeme obaviješteni, za razliku od slovenskih prijevoznika koji su o tome službeno obaviješteni još u kolovozu ove godine. Stoga traže utvrđivanje odgovornosti, a od hrvatskih institucija očitovanje i uputu na koji će se način taj njemački zakon provoditi. Smatraju i da je potrebno pokrenuti zajedničko lobiranje s cestovnim prijevoznicima drugih zemalja kod europskih institucija kako bi se osporila ta zakonska rješenja.
S prvim danom 2015. godine strane prijevozničke tvrtke pa tako i hrvatski cestovni prijevoznici na teritoriju Njemačke moraju Bundesfinanzdirektion West u Kölnu dostaviti informacije: prezime, ime i datum rođenja zaposlenika, početak i očekivano trajanje posla na njemačkom teritoriju, adresu na kojoj se čuvaju dokumenti, pismo kojim se potvrđuje da će, prema zahtjevu, poslodavac osigurati dokaz da je vozaču isplaćena minimalna plaća.
>>EK se bori protiv uvođenja vinjeta u Njemačkoj jer bi diskriminirale strance
>>Zašto su Nijemci tako omiljeni?
To je napravljeno zbog velike konkurencije stranih poduzeca sa niskom satnicom.Tako da su mnoge njemacke spedicije angazirale ta poduzeca za prijevoz a svojim vozacima dali otkaz.Bilo pred par mjeseci na televiziji.