S rastom maloprodajnog prometa već više od 50 mjeseci zaredom, rastom kupovne moći građana te potrošačkog optimizma, sve su optimističnija i očekivanja trgovaca pa u Hrvatsku, osim talijanskog hard diskontera Eurospina, uskoro stiže i maloprodajni div odjećom i opremom za dom LC Waikiki u većinskom vlasništvu dviju turskih obitelji Küçük i Dizdar.
Traže radnike
Prvi dućan u Hrvatskoj će, kako neslužbeno doznajemo, otvoriti u zagrebačkom Arena centru sredinom svibnja, a sudeći po oglasima na hrvatskim portalima u kojima od početka godine traži buduće zaposlenike, u početku je planirana i trgovina u Splitu. No zna li se da je riječ o vodećem maloprodajnom turskom lancu kojega je najveći pojedinačni dioničar Mustafa Küçük, koji na Forbesovoj listi bogatih “teži” 1,1 milijardi dolara i drži se podalje od javnosti, dok tvrtka u ovoj godini planira više od 3 milijarde dolara ukupnih prihoda, od čega polovicu na inotržištima, očito je procijenjeno da će im se i malo hrvatsko tržište s rivalima poput H&M-a, C&A, Kika, Pepca... isplatiti.
Najveći maloprodajni lanac odjećom po broju trgovina, drugi u kategoriji tvrtki koje osiguravaju najvišu stopu zaposlenosti te među top 20 najvećih po prihodima u Turskoj već je otvorio niz trgovina u susjednim BiH i Srbiji. Trenutačno trguje u više od 45 zemalja u oko 1000 trgovina s ‘filozofijom’ kako “svatko zaslužuje da se dobro oblači” i po pristupačnim cijenama, a osim na Hrvatsku, u ovoj godini su najavili širenje i na Kinu, Indiju i Maleziju. U 2017. se, prema izjavama iz tvrtke, 12 milijuna ljudi tjedno oblačilo u njihovim trgovinama, što je populacija Grčke, a svake minute prodavali su 1724 proizvoda.
Brend Waikiki 1988. je osnovao francuski dizajner Georges Amouyal s partnerima pod nazivom Les Copains - Prijatelji (LC), dodajući mu i ime poznate havajske plaže Waikiki. Od 1997. postaje turski brend LC Waikiki Mağazacılık Hizmetleri Ticaret A.Ş., a nakon što je europsko širenje započeo s trgovinom u Rumunjskoj 2009., cilj mu je da do 2023. bude jedan od tri najuspješnija retailera odjećom u Europi.
U BiH već četiri godine
Prije četiri godine jubilarnu 100. trgovinu u inozemstvu otvorio je u Mostaru, a danas je prisutan i u Albaniji, Azerbajdžanu, Bugarskoj, Maroku, Gruziji, Iraku, Iranu, Kazahstanu, Kosovu, Makedoniji, Egiptu, Poljskoj, Rumunjskoj, Rusiji, Saudijskoj Arabiji, Ukrajini..., a od 2017. i u Indoneziji i Keniji, čime je započeo širenje na supsaharsku Afriku i jugoistočnu Aziju.
Godinu ranije LC Waikiki je ušao i u kategoriju kućnog tekstila pod nazivom LCW HOME. S više od 1,25 milijuna kvadrata, njihove su trgovine u 2017. pokrivale prostor veći od 175 nogometnih stadiona.
– Pri otvaranju svojih trgovina na inozemnim tržištima već smo se susretali s problemima poput izbora, bankarskih sustava, nalaženja pravih lokacija..., dok nam je pad cijena nafte zadavao probleme u zemljama poput Rusije i Kazahstana – kazao je svojedobno čelnik uprave LC Waikikija Vahap Küçük. Kako će proći u Hrvatskoj znat će se skoro. Znakovito je da je tvrtka 2016. bila 7. najveći platiša poreza u korporativnom svijetu.
Pogledajte i video o uvođenju eura:
došli u HR, da sirotinji prodaju kinesku robu i na njoj maste brki