U sklopu ovogodišnjeg društveno-odgovornog projekta Poslovnog dnevnika Hrvatska pamet Hrvatskoj, studenti triju zagrebačkih poslovnih fakulteta, sa svojim mentorima, sudjelovat će u natjecanju za najbolju marketinšku strategiju usluge Paketomat Hrvatske pošte. U natječaju sudjeluju Poslovno veleučilište Zagreb, Visoko učilište Algebra te Zagrebačka škola ekonomije i managementa. Tijekom trajanja projekta studenti će pod vodstvom mentora, svojih sveučilišnih profesora, i pod stručnim nadzorom Krešimira Macana, direktora marketinške agencije Manjgure, izrađivati marketinške strategije promocije Paketomata.
Veselimo se prezentacijama
Rad na zadatku traje dva mjeseca, nakon čega će biti izabrani finalisti. Od početka natječaja i Prvog sata kategorije Paketomat, u sklopu kojeg je studentima predstavljen projektni zadatak, prošlo je već više od mjesec dana tako da su studenti i mentori već ‘duboko uronili’ u zadatak. Koliko duboko te što ovaj natječaj znači za njih, odlučili smo provjeriti na fakultetima. Matea Hanžek, predavačica na Katedri za marketing i turizam na Zagrebačkoj školi ekonomiji i turizma (ZŠEM), mentorira studente s fakulteta i ističe kako uzbuđeno rade na osmišljavanju marketinške strategije za uslugu Paketomat.
Miličević: Nadamo se da će nam studenti donijeti netipična i neočekivana promišljanja o paketomatima
“Mi kao mentori pomažemo im tako da ih usmjeravamo kroz razne faze izrade marketinškog plana i dajemo im povratnu informaciju na ono što su do sada napravili. I oni i mi se veselimo finalnim prezentacijama gdje će se studenti pred žirijem moći predstaviti i pokazati svoja znanja i na ista dobiti komentare iz struke. To je velika vrijednost za studente, koju su oni i prepoznali”, kaže Matea Hanžek. Studenti Dominik Stašćik, Borna Antolić i Blaž Basari, kažu kako su počašćeni prilikom koju im je pružila Hrvatska pošta.
Vjeruju da će im ovaj projekt donijeti neprocjenjivo novo znanje i iskustvo na području marketinga te su spremni uložiti maksimalan napor u stvaranje najbolje moguće marketinške strategije za Hrvatsku poštu. Slično razmišljaju i studenti Ante Ivan Barišić, Zrinka Šimičić, Fran Puček i Ana Knežević te ističu da im je projekt dao priliku da svoje teoretsko znanje primijene u praksi.
“Mislimo da je ovaj potez Hrvatske pošte vrlo odvažan i za svaku pohvalu, jer su stvorili situaciju u kojoj nama, studentima, pružaju mogućnost iskustva rada na stvarnom zadatku, a sebi stvaraju mogućnost unaprjeđenja svoje usluge, konkretno Paketomata. Mišljenja smo da nam je ovo velika prilika za primjenu i dokazivanje naših naučenih vještina, te smo ovaj projekt shvatili vrlo ozbiljno te smo se maksimalno posvetili ovome projektu”, kažu studenti ZŠEM-a.
Sanja Rocco, viši predavač i pročelnica Katedre za marketing Visoke poslovne škole, smatra kako su ovakvi studentski natječaji s naručiteljem iz gospodarstva jako poželjni, kako za naručitelja, tako i za same studente.
Hanžek: Studente usmjeravamo kroz faze izrade marketinškog plana i dajemo im povratnu informaciju
“Naručitelj ima priliku dobiti neke svježe ideje, možda koji put i malo nerealne jer studenti nemaju dovoljno iskustva, ali zato neopterećene. Studentima je ovakav model projekta zanimljiviji i više ih motivira kad imaju ‘pravog’ naručitelja. Šteta je jedino što se naručitelj nije obvezao realizirati pobjednički projekt marketinške kampanje. Možda su to smatrali rizikom, jer je ocjenjivački sud sastavljen od raznih stručnjaka i samo jednog predstavnika Pošte, no realizacija pobjedničke kampanje bi im donijela dodatni PR, a vjerujem i određen odmak od konkurencije”, smatra Sanja Rocco pod čijim mentorstvom studenti Visoke poslovne škole trenutno smišljaju marketinšku strategiju za Paketomat.
Među njima i Ivana Puljić, studentica prve godine diplomskog studija marketinga i komunikacija koja ističe kako je za nju to velika čast, jer su napokon dobili konkretan slučaj gdje mogu pokazati svoje znanje koje su stekli kroz sve godine studiranja. “Ipak je teorija jedno, a praksa drugo. Htjela bih se zahvaliti Hrvatskoj pošti kao i profesorici Sanji Rocco jer nam je dala priliku da sudjelujemo u ovakvom izazovu. Za mene je ovo jedno divno iskustvo”, istaknula je Ivana Puljić s kojom na zadatku radi Ivan Cepetić, također student prve godine diplomskog studija marketinga i komunikacija koji se složio da je konkretan zadatak za poznatog naručitelja za studente poseban izazov, a žao mu je jedino što nemaju budžet.
Najbolja priprema za budućnost
Halida Sarajlić, predavačica na Visokom učilištu Algebra na studiju Digitalnog marketinga, kaže kako je projekt sjajno osmišljen jer povezuje stvarni poslovni svijet i studente, koji su naši budući poduzetnici, menadžeri i inovatori.
“Ne postoji bolji način za pripremiti mlade ljude na ono što ih jednog dana očekuje kada se i sami nađu u situaciji da moraju samostalno ili timski donositi poslovne odluke. Jer, osim teorijskog znanja, iskustvo stečeno na ovakvim projektima je ključan element i u izgradnji njihova samopouzdanja, i u poduzimanju kvalitetnih poslovnih koraka”, smatra Halida Sarajlić i nadodaje da i oni na Algebri potiču studente na što ranije uključivanje u poslovnu zajednicu radom na projektima s gospodarstvom u sklopu kolegija ili u sklopu specifičnih projektnih zadataka.
Sarajlić: Iskustvo stečeno na ovakvim projektima je ključan element u izgradnji samopouzdanja
“Studenti, a i ja kao njihov mentor, smo jako sretni što radimo na usluzi Hrvatske pošte Paketomat, koja je relativno nova na našem tržištu. Upravo zbog toga smo posebno motivirani, jer smo dobili priliku sudjelovati u izgradnji njezine prepoznatljivosti. Studenti su od prvog dana kada im je projekt prezentiran krenuli s radom, pokrenuli su vlastita istraživanja tržišta kako bi dobili detaljan uvid u ciljnu skupinu, prednosti usluge, konkurenciju i slično, što će im pomoći u izgradnji kvalitetne komunikacijske strategije.
Pri tomu kao mentor nastojim studentima biti na raspolaganju za sva pitanja ili nedoumice koje imaju”, kaže predavačica na studiju Digitalnog marketinga.
Rocco: Ovakvi natječaji s naručiteljem iz gospodarstva jako su poželjni za naručitelja i za studente
Svi studenti s Algebre koji sudjeluju u ovom projektu su zaposleni, ali bez obzira na to što su im dnevni rasporedi puni poslovnih i studentskih obveza, odlučili su se prijaviti na sudjelovanje u projektu koji je bio dobrovoljnog tipa, jer žele pokazati što znaju i što mogu. “Radom na projektu steći se dodatno iskustvo koje će im zasigurno biti od pomoći u daljnjoj izgradnji karijere”, smatra Halida Sarajlić.
Razmišljanja izvan okvira
Izvršna direktorica korporativnog marketinga Hrvatske pošte, Marijana Miličević, istaknula je da je više razloga zašto su se odlučili na ovaj projekt.
“Prvenstveno računamo na kreativnost koja prirodno prati njihovu mladost. Mladi ljudi su znatiželjniji i otvoreniji za novitete i zbog toga vjerujemo da će ovu inovaciju Hrvatske pošte prihvatiti s entuzijazmom. Drugi razlog je taj što se radi o društveno korisnom projektu, a na takve projekte se Hrvatska pošta zaista rado odaziva. Mi smo državna kompanija koja gaji iskrenu emociju prema društvu čiji smo dio i za nas ovakvi projekti nisu samo još jedan u nizu društveno odgovornih projekata. Treći razlog poslovne je naravi.
Želimo povećati popularnost paketomata, povećati broj paketa koji dolazi u paketomate i tražimo rješenja koja će nam u ostvarenju tog cilja pomoći”, kaže Marijana Miličević i nadodaje da očekuju vrlo široki raspon rješenja od onih koja će biti savršeno pogođena, do onih koja neće biti idealno postavljena, naprosto stoga što je za dobru marketinšku strategiju potrebno duboko poznavanje industrije.
2 mjeseca studenti će smišljati rješenja, a onda će se odabrati finalisti
No, niti jedna ideja neće biti uzaludna, jer će im, kaže Marijana Miličević, pomoći u boljem razumijevanju korisnika, te u konačnom pozicioniranju koje želimo zauzeti ne samo na tržištu nego i u percepciji potrošača.
“Nadamo se da će nam studenti donijeti netipična i neočekivana promišljanja o paketomatima. Očekujemo da iskru mladosti vidimo i osjetimo u njihovim prijedlozima. Profesionalne marketinške agencije spadaju u sam vrh hrvatskih gospodarskih grana.
Mnoge imaju ogromno iskustvo i važne međunarodne uspjehe s kakvima se malo domaćih izvoznika može pohvaliti. No unatoč tome, njihov pristup ponekad je šabloniziran i formulaičan. Takav pristup klijentima donosi sigurnost, ali u ovom projektu Hrvatska pošta je otvorena za neizvjesnost koju donosi mladost”, zaključuje izvršna direktorica korporativnog marketinga Hrvatske pošte.