– Osiguravatelji će morati korigirati cijenu na kasku, mislim da će se samo preliti iz jedne vrste osiguranja u drugu, a premija će ostati približno ista. Regulator ne bi trebao imati problema oko ukupne premije – poručio je Mirsad Latović, član uprave Hypo Alpe-Adria-Leasinga, na okruglom stolu Poslovnog dnevnika o autoosiguranjima. Poskupljenje kaska ne bi trebalo biti nikakvo iznenađenje jer godinama bilježi negativan rezultat.
– Dosad je po autokasku uvijek bilo više šteta nego uplaćene premije, a obrnuto je u obveznom autoosiguranju – napomenula je i Gordana Letica, članica Upravnog vijeća Hanfe. Nakon pada premije autoosiguranja od 58 milijuna kuna u prva tri mjeseca ove godine u odnosu na isto razdoblje lani te dodatnog smanjenja od 51 milijun kuna samo u travnju, otvorilo se pitanje mogu li neka društva biti toliko pogođena da propadnu.
– Mi u Hanfi ne gledamo apsolutni broj za koji je premija pala, nego postotke. Oni osiguravatelji koji, bilo zbog pada broja nesreća, bilo zbog manje isplate šteta, budu mogli naći prostora za smanjivanje troškova, imati bolje servise i jeftiniju prodaju, moći će dulje održati smanjene premije, oni koji ne budu, neće je izdržati. Na nama je da pravodobno reagiramo – istaknula je Gordana Letica, članica Upravnog vijeća Hanfe.
Da su u ovoj liberalizaciji najviše profitirali prijevoznici istaknuo je Goran Radić, direktor sektora za osiguranje motornih vozila u Croatia osiguranju, koje je bitno smanjilo cijene za tegljače koji imaju više od 12 tona mase, i to u svim zonama rizika. Pad broja nesreća i broja ozlijeđenih i poginulih u prometu, uz bolje ceste i kontrolu prometa, možemo velikim dijelom "zahvaliti" krizi, smatra Tatjana Račić-Žlibar, članica uprave Uniqe. – Ljudi manje voze, manje su na cesti i manja je mogućnost sudara. Kriza je ono što nam omogućava niže premije. Vrlo je vjerojatno da će se ove krivulje kretati prema gore kad kriza prođe, ljudi će voziti više i brže, sad voze sporije jer štede benzin. Tezi da je pad premija bio moguć još 2008. jako se protivi predstavnica Hanfe te poručuje da je liberalizacija tada cijene mogla samo – povećati. – Pojeftinjenje je omogućilo smanjenje šteta i posljedica šteta – zaključila je G. Letica.
>> Jeftinije obvezno autoosiguranje srušilo ukupnu premiju 2,7 posto
Da osiguranje nije unosan posao ne bi ih bilo na svakom ćošku. Što će se bitno desiti ako par manjih osiguravatelja propadne? Ništa. Osiguranje će biti još jeftinije jer sada znatan dio mlađih ljudi to rješava putem Interneta, što je jeftinije nego u poslovnicama i sve u redu.